با حضور رئيس قوه قضائيه؛ يادواره 30 شهيد روحاني هرمزگان برگزار شد

ش, 11/23/1389 - 11:00
با حضور رئيس قوه قضائيه؛ يادواره 30 شهيد روحاني هرمزگان برگزار شد

با حضور رئيس قوه قضائيه، مسئولان استاني، لشكري و كشوري يادواره 30 شهيد روحاني هرمزگان در گلزار شهداي بندرعباس برگزار شد.
چهارشنبه شب يادواره 30 شهيد روحاني هرمزگان كه در ادامه برگزاري يادواره‌هاي شهداي روحاني شهرستان‌هاي اين استان برگزار شد با استقبال چشمگير مردم روبرو شد به نحوي كه از ساعت‌ها پيش از آغاز اين مراسم مردم و علاقه‌مندان در گلزار شهداي بندرعباس حضور يافتند.
اين مراسم كه بيش از سه ساعت به طول انجاميد داراي بخش‌هاي متعددي از جمله سخنراني نماينده ولي فقيه در هرمزگان، حجت‌الاسلام غلا‌محسين حقاني فرزند آيت‌الله حقاني كه در دفتر حزب جمهوري به شهادت رسيد و قرائت مقاله توسط تعدادي از فرزندان شهداي روحاني بود.
در اين مراسم رئيس قوه قضائيه ضمن تقدير از دست‌اندركاران برگزاري اين مراسم زنده نگه داشتن ياد شهدا را از مهم‌ترين اولويت‌هاي كاري مسئولان و جامعه ذكر كرد و ابراز داشت: ترس امروز غرب از شهادت‌طلبي است.
آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در ادامه افزود: شهدا در قبال تقديم جانشان چيزي به دست آوردند كه براي ما قابل فهم نيست.
وي ادامه داد:‌ مقام رضايت خداوند از انسان‌ها مقام بسيار بالايي است كه براي هيچكس مقدور نيست، اما شهدا اين مقام را به دست آوردند. کشور سربلند و ملت مقام ما اگر قله‌های رفیع اقتدار و پیشرفت سیاسی علمی را در هم نوردیده است به خاطر پای‌مردی ،ایستادگی مجاهدان و خون الهی شهدا بوده است خونی که در راه حق ریخته شده و رنگ بوی الهی قرب الحق دارد.
آیت الله لاریجانی گفت : بسیاری از ما فقط ناممان زنده است و عمل و روحمان زنده نیست اما شهدا که فوض عظیم یافته اند ، به نفس قرآن و کلام حق همواره زنده اند.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: کشورهای غربی نه فقط از پیشرفت نظام جمهوی اسلامی ایران می ترسند بلکه از شهادت و ایثار که برای آنها تفسیر نشده است خوفناک هستند.

آیت الله لاریجانی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه چنان پیشرفتی کرده است که برای کشورهایی همچون مصر، تونس و یمن به الگو تبدیل شده و مردم این کشورها با الگو برداری از نظام مقدس ما مقابل استعمارگران و زور گویان ایستادگی می کنند.

رییس دستگاه قضایی تصریح کرد : تلاش شده بود بین روحانیت و مردم تفرقه بیاندازند و تز استعماری اسلام منهای روحانیت از کلام برخی از روشنفکران تراوش می شد اما امام راحل با درایت خاص خود ثابت کرد که همواره روحانیت در خدمت مردم و برای حفظ مصالح کشور تلاش می کند.

وی گفت : باکسانی که در گوشه و کنار اشتباه می کنند کاری نداریم اما سمت و سو روحانیت برای خدمت به خلق است.

همچنين نماينده ولي فقيه در هرمزگان نيز در ادامه روحانيت را پرچمدار مجاهدت و مبارزه با كفر و استبداد عنوان كرد و افزود: روحانيت شيعه داراي ويژگي‌هاي متعددي است كه از جمله آن مي‌توان به استقلال آن اشاره كرد.
آيت‌الله غلامعلي نعيم‌آبادي ابراز داشت: در جنگ هشت ساله نيز همانند سال‌هاي قبل از انقلاب روحانيت حضوري گسترده پيدا كرد به نحوي كه امروز شاهد آن هستيم كه تعداد قابل توجهي از اين قشر به شهادت رسيده‌اند.
يادآور مي‌شود؛ در پايان اين مراسم از خانواده‌هاي شهداي روحاني هرمزگان توسط رئيس قوه قضائيه تجليل به عمل آمد.
 

فایل الصاقی:

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.