حضرت آیت‌الله علوی گرگانی : نسل جوان وارث انقلاب است

س, 11/19/1389 - 08:04
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی : نسل جوان وارث انقلاب است

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: نسل جوان باید بدانند که گذشتگان برای به ثمر رساندن این انقلاب چه بهایی داده‌اند و چه دشواری‌هایی را تحمل کرده‌اند، بنابراین باید آنها را با ارزش‌های انقلاب آشنا کرد.

 

 

 

 

معظم‌له پیش از ظهر امروز در دیدار پاسداران نیروی دریایی کشور گفتند: گرامیداشت انقلاب اسلامی ایران، به ما می‌آموزد که این انقلاب چگونه به دست ما رسیده و چه وظایفی در قبال آن داریم.

ایشان هجوم رژیم طاغوت به تعالیم دینی و اسلامی را از اهداف حرکت انقلابی امام خمینی(ره) بیان کردند و گفتند: با رحلت آیت‌الله العظمی بروجردی، حکومت شاه عرصه را برای فعالیت‌های خود باز دید و به آموزه‌های اسلامی هجوم آورد. در این شرایط حضرت امام‌(ره) و سایر علما به پا خواستند و انقلاب را به راه انداختند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی افزودند: این تلاش‌های هجده ساله سر انجام به ثمر نشست و حکومت طاغوت نابود شد.

ایشان با بیان اینکه جوانان چون در زمان انقلاب نبودند ویا این که سن کمی در آن زمان داشتند، نمی‌دانند این نعمت الهی چگونه به دست آمده است، اظهار داشت: جوانان باید بدانند که مردم در زمان انقلاب چه شکنجه‌ها و زحمت‌هایی را تحمل کردند و این حرکت را ادامه دادند تا به نتیجه رسید.

معظم‌له افزودند: زمانی که انسان بداند چیزی که در دست اوست، ارزش بالایی دارد، از او به شدت مراقبت می‌کند و اگر کسی بخواهد به آن تعرض نماید، ایستادگی می‌کند ولی اگر ارزش آن را نداند، به سادگی آن را رها می‌کند و خود را ملزم به حفاظت از آن نمی‌داند.

* جوانان وارثان انقلابند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این که جوانان وارثان انقلاب اسلامی ایران هستند، اظهار داشتند:  اگر در این مسیر جوانان دلسوزانه از انقلاب دفاع کنند،‌ قدر نعمت خدا را دانسته‌اند و اگر در مراقبت از آن کوتاهی نمایند و دشمن بتواند ضربه‌ای به آن وارد کند، باید در روز قیامت پاسخ‌گوی خون شهدا بود.

معظم‌له در ادامه با اشاره به آیات مبارکه سوره طه، درباره قیامت گفتند: خداوند تأکید می‌کند که قیامت شدنی است و در آن شکی نیست تا هر انسان به جزای کار خود برسد، ولی زمان آن بر کسی مشخص نیست.

ایشان افزودند: اگر کسی قیامت را قبول نداشته باشد، جرم و جنایت می‌کند ولی اگر بداند روز جزایی وجود دارد و باید پاسخ‌گوی کارهایی که انجام داده، باشد مرتکب خطا نخواهد شد.

* تنها به خواندن قرآن اکتفا نشود

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشتند: آنگونه که باید، به قرآن توجه نمی‌کنیم، بیشتر ما قرآن را تنها در حد خواندن مورد توجه قرار می‌دهیم؛ هر چند این کار ارزشمند است،‌ولی نباید تنها به آن اکتفا کنیم، بلکه باید به معنا و مفهوم آيات نیز توجه داشته باشیم و به آنها عمل کنیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.