آیت‌‌الله العظمی مکارم : آینده متعلق به شیعه است

ش, 11/02/1389 - 12:58
آیت‌‌الله العظمی مکارم : آینده متعلق به شیعه است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که آینده متعلق به شیعه و مکتب اهل بیت(ع) است، گفتند: امروز تشیع با وجود همه دشمنی ها و فحاشی های دشمنان، به شدت در حال پیشروی در دنیاست. 

 

 

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید ،پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جمع مبلغان ویژه دهه آخر صفر سازمان اوقاف و نیز جمعی از مبلغین اعزامی از سوی دفتر ایشان به مناطق جنوب کشور، تصریح کردند: این که امروز دشمنان و جریان وهابیت این همه علیه تشیع دست به فحاشی و تهمت و دروغ زده‌اند، نشان دهنده رشد و پیشرفت مکتب اهل بیت (ع) در جهان است.

ایشان با تاکید بر این که هیچ مکتبی همچون شیعه با عقل و منطق سازگار نیست، افزودند: امروز ما حتی شاهدیم جوانان زیادی در خود مکه و مدینه و مصر نسبت به تشیع ابراز تمایل می کنند، این ها همه نشان می دهد که آینده مال ماست.

معظم له همچنین با اشاره به آیه نفر و این که از دید قرآن کریم ، جهاد تبلیغی از جهاد فیزیکی با دشمن مهم تر می باشد، اظهار داشتند: مبلغان حقیقتا باید به جایگاهی که دارند افتخار کنند و خداوند را شاکر باشند که چنین توفیقی یافته اید که به نشر معارف اهل بیت (ع) بپردازند.

ایشان با بیان این که شرایط امروز با گذشته بسیار فرق کرده است، خاطر نشان کردند: در هیچ زمانی همچون زمان ما شاهد این حجم انبوه از القای شبهات از سوی دشمنان علیه اسلام و تشیع نبوده ایم؛ این درحالی است که امروزه ده ها هزار شبکه ماهواره ای و سایت اینترنتی علیه پیروان اهل بیت (ع) در حال فعالیت هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کردند: در هیچ زمانی نیز مثل زمان حاضر مفاسد اخلاقی به این گستردگی وجود نداشته و ابزار ارتکاب گناه از طریق ماهواره ها به این صورت آسان و در دسترس نبوده است .

ایشان گفتند: وظیفه ما در این زمان بسیار سنگین تر از هر زمانی می باشد و لذا مبلغان عزیز نیز باید هوشیار تر و آماده تر و مجهزتر از گذشته باشند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: آن هایی که می گویند طلبه فقط باید درس بخواند گویا آیه نفر را نشنیده اند، حال آن که امروز عرصه تبلیغ واجب کفایی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تهیه اطلس تبلیغی به منظور شناسایی نقاط مورد نیاز برای تبلیغ و این که چه مبلغانی را باید به کدام مناطق اعزام کرد، گفتند: ما اخیرا خبر دار شده ایم که در برخی از مناطق کشور سال های سال است که مردم آن جا حتی یک روحانی را به چشم ندیده اند و لذا وظیفه ماست که به این مناطق محروم و نیازمند به کسب معارف دینی، برویم.

معظم له همچنین توصیه های مهمی به مبلغان داشته و افزودند: مهم ترین عامل موفقیت در تبلیغ برخورد خوب با مردم است که شاید سهم این مساله در تبلیغ بیش از 50 درصد باشد.

ایشان همچنین با بیان این که رمز موفقیت مبلغ آن است به آنچه می گوید عمل کند، ابراز داشتند: شما مبلغان عزیز سعی کنید که به مناطقی که می روید به نیازها و مشکلات مردم آن جا توجه کرده و پس از اتمام دوره تبلیغی نیز زمینه ای برای ترویج معارف اهل بیت (ع) در آن منطقه فراهم کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در خاتمه سخنان خود با اشاره به این که وهابیت دشمن اسلام است، بیان داشتند: خشونت این گروه منحرف مانعی بر سر راه رشد و گسترش فزاینده اسلام در جهان است و وهابیون حتی از قوم مغول بدتر هستند اما با این حال باید دانست که دنیا به تدریج این گروه منحرف را می شناسد و از آن ابراز انزجار و نفرت می کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.