آیت الله مصباح یزدی؛قرآن را وسیله کسب درآمد قرار ندهیم

ش, 11/02/1389 - 12:54
آیت الله مصباح یزدی؛قرآن را وسیله کسب درآمد قرار ندهیم

 باید از خود بپرسیم که آیا به عنوان دارالشفاء به سراغ قرآن می رویم، یا این که به عنوان کسب درآمد به آن نگاه می کنیم؟ 

 

 

آیت الله مصباح یزدی در دیدار طلاب و فضلای شهرستان فساء مقیم قم، در محل مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، اظهار داشتند: زندگی دنیا، برای عموم مردم توأم با ابهام ها و تاریکی هایی است که آن ها را در حیرت فروبرده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه دادند: اغلب مردم فرصت اندیشیدن پیرامون این که برای چه زندگی می کنند، یا چرا آفریده شده اند؟ را ندارند و حتی اگر جرقه ای هم در این رابطه در ذهن آن ها به وجود می آید، چون جوابی برای آن پیدا نمی کنند، از آن عبور می کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، تصریح کردند: هرچند در میان میلیاردها انسانی که به این طریق روزگار خود را می گذرانند، عده بسیار قلیلی این موهبت الهی نصیب شان شده که سؤالاتی در ذهن شان به وجود بیاید که چرا آفریده شده اند؛ البته پیشاپیش جواب آن سؤالات نیز به آن ها داده شده است.

ایشان ادامه دادند: جواب دادن به این سؤالات مانند پاسخ به تست های ریاضی است که به دانش آموزان گفته می شود مسئله را حل کنید، اما جواب درست این است که گفته ایم و اگر جوابی غیر از این را بدست آوردید، معلوم می شود که راه حل تان اشتباه بوده است!

*خداوند پاسخ همه سئوالات را داده است

آیت الله مصباح یزدی اضافه کردند: خداوند جواب سؤالاتی،چون چرا آفریده شده ایم و زندگی می کنیم را پیشاپیش توسط انبیاء و آیات قرآن برای ما بیان کرده اند؛ البته این به بدان معنی نیست که به سراغ حل این مسائل نرویم، بلکه باید با استفاده از عقل خود مسائل را حل کنیم؛ چرا که تبیین و تحلیل آن ها به دلیل نعمت عقلی که خداوند به ما ارزانی داشته، بر عهده ما ست، اما در نظر داشته باشیم جواب هایی که پیشاپیش گفته شده، به عنوان چراغ راهی است تا هدف را گم نکنیم.

آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان شان، اظهار داشتند: برخی مواقع مشاهده می کنیم که فردی سال های سال درس می خواند و پس از گرفتن مدرک ، داروخانه ای را تأسیس و به فروش دارو مشغول می شود، اما خودش از استفاده از آن داروها غفلت می کند.

عضو خبرگان رهبری خطاب به طلاب جوان هشدار دادند: نکند ما نیز درس دین را برای این که شغلی داشته باشیم بخوانیم، اگر این گونه باشد، خیلی خسارت دیده ایم.

*دارالشفای قرآن

ایشان افزودند: باید ازخود بپرسیم که آیا به عنوان دارالشفاء به سراغ قرآن می رویم، یا این که به عنوان کسب درآمد به آن نگاه می کنیم؟؛ نباید به علوم و معارف قرآنی به عنوان یک شغل بنگریم و زمانی به خود بیاییم که از این داروی شفابخش هیچ استفاده ای نکرده ایم.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان ساختند: طلاب باید با هوشیاری با مکتب اسلام و معارف اسلامی برخورد کنند و سعی نمایند به آن چیزی از حقایق که می رسند، عمل کنند؛ زیرا در این صورت هم خود و هم دیگران از آن نفع خواهند برد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.