نماینده مجلس خبرگان رهبری: برخی از افراد در برابر ولایت فقیه اجتهاد و مصلحت سنجی می کنند

د, 10/27/1389 - 07:47
نماینده مجلس خبرگان رهبری: برخی از افراد در برابر ولایت فقیه اجتهاد و مصلحت سنجی می کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه برخی از افراد در برابر ولایت فقیه اجتهاد کرده و در مقابل ولی فقیه مصلحت سنجی می کنند، گفت: از کسانی که در انقلاب پیشتاز بوده اند، انتظار است این همراهی را با تبعیت از ولی فقیه حفظ کنند.

 

آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، روز یک شنبه در جمع فرماندهان و افسران سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شرکت کننده در طرح بصیرت در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به تبیین تهدیدهای نرم در انقلاب اسلامی پرداخت.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه سپاه، بسیج و روحانیت در حفظ و تدوام انقلاب اسلامی تاکید کرد: بسیج، سپاه و روحانیت در مقابل منکرات اجتماعی ایستاده است.

وی تصریح کرد: راه اثرگذاری در جامعه این است که خود جهاد نفس کنیم و مراقب خویش و خانواده هایمان باشیم.

آیت الله کعبی، یکی از راه های مهم ایستادگی در برابر جنگ نرم دشمنان را تهذیب نفس، توجه به خویشتن و توسل به اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد: کسانی که از راه و خط انقلاب برگشتند، اگر به زندگی شان توجه شود در می یابیم که در این عرصه نقص داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود به تحلیل فتنه سال گذشته در کشور پرداخت و با بیان اینکه انقلاب اسلامی بیمه شده امام حسین(ع) و مورد عنایت حضرت صاحب الامر(عج) است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود بارها به این نکته اشاره و تصریح کرده اند.

آیت الله کعبی بیان داشت: در جریان فتنه مقام معظم رهبری تاکید کردند که ما دست غیب الهی را دیدیم که این مساله نشانگر ارتباط عمیق و معنوی ایشان با حضرت صاحب الامر(عج) و صلابت معنوی رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه این نظام اسلامی متعلق به امام عصر(عج) است، تاکید کرد: تقوای امام راحل، مقام معظم رهبری، ایستادگی و ایثار شهیدان، جانبازان و تلاش های انسان های مخلص حافظ و تدوام بخش انقلاب اسلامی است.

آیت الله کعبی افزود: برای تداوم انقلاب از راهی که ممکن است ضربه بخوریم، این است که جبهه دوست و دشمن را به درستی نشناسیم و متاسفانه برخی از خودی ها در این عرصه کوتاه می آیند و بدعمل می کنند.

وی ابراز داشت: در جریان فتنه اخیر، عده ای خوب امتحان پس ندادند و فرصت ها را سوزاندند و هنوز هم با کینه و لجاجت بر راهی که دشمنان پیش روی شان گشوده اند اصرار می ورزند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه این افراد بازیچه دشمن شده اند، تاکید کرد: ملت بصیر ایران افرادی را که با سکوت، مواضع دوپهلو و کج دار و مریض با فتنه گران همراهی می کنند را به خوبی شناخته اند.

وی پیروی از ولایت فقیه را معیار و سنگ محک تندوری و کندروی دانست و خاطرنشان ساخت: برخی افراد، وقتی کسانی موضع گیری انقلابی می کنند برای از میدان به در کردن، آنها را متهم به تندوری و افراطی گری می کنند.

آیت الله کعبی، شکر نعمت انقلاب اسلامی را در پیروی از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از شخصیت ها و افراد در برابر ولایت فقیه اجتهاد کرده و در برابر تشخیص ولی فقیه مصلحت سنجی می کنند و البته خوشبختانه ملت ایران به خوبی اینها را می شناسند و در کارنامه آنها را ثبت می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از افراد و شخصیت هایی که در این نهضت مقدس پیشتازی کرده اند، انتظار این است که این همراهی را با تبعیت از ولی فقیه حفظ کنند.

مجلس خبرگان در مسیر ولایت فقیه و مقابله با فتنه گران با صلابت موضع می گیرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع گیری های مجلس خبرگان رهبری در حوادث و فتنه بعد از انتخابات، گفت: اکثریت قاطع مجلس خبرگان رهبری بارها در برابر فتنه گران داخلی و استکبار جهانی موضع گرفته اند.

آیت الله کعبی ابراز داشت: حرکت مجلس خبرگان رهبری در مسیر ولایت فقیه و مقابله با استکبار و فتنه گران داخلی محکم، با صلابت و توام با بصیرت و آگاهی است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.