نماینده ولی فقیه در استان کردستان :حفظ وحدت شیعه و سنی یک ضرورت است

ی, 10/26/1389 - 10:38
نماینده ولی فقیه در استان کردستان :حفظ وحدت شیعه و سنی یک ضرورت است

دشمنان به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند و در این راه از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند، بنابراین حفظ وحدت شیعه و سنی یک ضرورت است. 

 

 

 

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی در جمع طلاب و فضلای استان کردستان مقیم قم، طی سخنانی با اشاره به برنامه‌های خود در این استان، اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی در راس امور این استان قرار دارد؛ تحقق این امر نیازمند افزایش مراکز آموزشی فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌باشد.

*تقویت باورهای دینی در اولویت است

وی بهره‌مندی از نیروهای بومی، تقویت باورهای دینی مردم به خصوص دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان را از دیگر اولویت‌های کاری و نیازهای کردستان برشمرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به فعالیت گسترده دشمنان به خصوص وهابیت، حفظ وحدت شیعه و سنی را ضروری دانست و تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال خدشه‌دارکردن این وحدت و انسجام هستند و در این راستا از هر وسیله‌ای بهره‌ می‌گیرند.

*دشمنان، مکتب اسلام را نشانه رفته‌اند

وی کارهای فرهنگی را سرلوحه کار دشمنان در این منطقه برشمرد و ادامه داد: امروز دشمنان و از جمله وهابیت با سرمایه‌گذاری زیادی با صرف هزینه‌های هنگفت در صدد جذب جوانان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرودی اضافه کرد: امروز هدف دشمنان تنها تشیع نیست، بلکه مکتب اسلام است و باید همگان چه شیعه و سنی از اسلام و ایران دفاع کنند همان‌طور که این اتحاد را به وضوح در دوران 8 سال دفاع مقدس مشاهده کردایم.

*اهل‌سنت از اقدامات وهابی‌ها بیزارند

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های وهابیت در جذب طلاب سنی ابراز داشت: امروز سنی‌ها نیز از اقدامات این گروه بیزار بوده و حتی اولین مخالفان وهابیت اهل سنت هستند و کتاب‌های فراوانی در این زمینه نوشته‌اند، بنابراین امروز طلاب و برادران سنی باید با بصیرت بوده و با هوشیاری کامل از اسلام دفاع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: البته نقش روحانیون در فرهنگ‌سازی و افزایش و گسترش علوم الهی در بین مردم بر همگان مشخص بوده و آنان باید پیشگامان مبارزه با ناتوی فرهنگی باشند.

*راهکار کسب عزت دنیا و آخرت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عامل مهم و کلیدی پیشرفت هر مسلمان را تقوا و توکل به خدا دانست و گفت: اگر امور برای خدا باشد سایرکارها نیز حل خواهد شد در غیر این صورت نمی‌توان توقع پیشرفت و تعالی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرودی تصریح کرد: اگر کسی دنبال عزت دنیا و آخرت و رسیدن به کمال باشد علاوه بر تقوی باید به اهل‌‌بیت‌(ع) نیز تمسک بجویید.

وی ادامه داد: امروز ما برای پیشرفت کشور باید مطیع ولایت‌فقیه باشیم و از فرامین ایشان پیروی نماییم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.