آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی : علوم انسانی غرب درد ما را دوا نمی کند

ش, 10/25/1389 - 13:10
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی : علوم انسانی غرب درد ما را دوا نمی کند

یکی از مراجع عظام تقلید با تکیه بر اسلامی سازی علوم انسانی گفتند: علوم انسانی غرب سکولار بوده و درد ما را دوا نمی‌کند. 

 

 

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله نوری‌همدانی عصر امروز در دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به برخی از دغدغه‌های مقام‌معظم‌رهبری در خصوص علوم انسانی اظهار داشتند: علوم انسانی غرب سکولار بوده و درد ما را دوا نمی‌کند و لذا یکی از وظایف اصلی امروز حوزه‌های علمیه همت گماردن در اسلامی‌سازی علوم انسانی‌است.

معظم‌له در ادامه سخنان خود با اشاره به سابقه درخشان حوزه‌های علمیه در گسترش علوم مختلف مخصوصا علوم الهی و اهل‌بیت‌(ع) افزودند: در راستای گسترش این علوم و ارتقاء جایگاه حوزه‌های علمیه، علما و بزرگان دین مجاهدت‌ها و تلاش‌های فراوانی نموده‌اند که باید قدردان این مجاهدت‌ها بوده و با اهتمام به گسترش معارف الهی زحمات آنان را ارج نهیم.

ایشان یادآور شدند، روزگاری که دنیا در جهالت به سر می‌برد این علما و بزرگان دین بودند که توانستند با فداکاری خود اسلام ناب را گسترش دهند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ورود جدی طلاب به عرصه‌های فرهنگی و جهادی گفتند: حوزه‌های علمیه در این دو عرصه همواره فعال بوده و خدمات شایانی را به جامعه ارائه نموده‌اند که امروز هم طلاب باید به طوری جدی در این عرصه‌ها ورود و به گسترش معارف الهی بپردازند.

معظم‌له خاطرنشان ساختند: با مجاهدت‌های علمای دین بسیاری از علوم دین گسترش یافت، اما متاسفانه بسیاری از جاهلان مخصوصا در دوران جنگ‌های صلیبی این علوم را به غارت برده و پس از سکولار کردن دوباره آن را به کشورهای اسلامی تحمیل کردند.

ایشان تصریح کردند: هر چند مسلمانان توانستند در طول تاریخ به پیشرفت‌های خوبی دست یابند، اما یکی از دلایلی که باعث شد تا در مسلمانان انحطاط بوجود آید وجود حاکمان و دولت‌های فاسق و فاسد بود که موجبات فقر فرهنگی و مادی مردم می‌شدند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.