طلبه جوان همداني ، برنده جایزه بهترین استعداد جوان جشنواره بین المللی فیلم کوتاه

چ, 10/22/1389 - 11:40
طلبه جوان همداني ، برنده جایزه بهترین استعداد جوان جشنواره بین المللی فیلم کوتاه

برنده جایزه بهترین استعداد جوان جشنواره بین­المللی فیلم کوتاه تهران در بخش داستانی، طلبه جوانی است که در اولین تجربه فیلمسازی­اش توانست در کمتر از 100 ثانیه قصه­ای را روایت کند.

علی الفت، فیلمساز جوان در مورد اولین تجربه فیلمسازی­اش گفت:

فیلم داستانی "دلیل" کاری خانوادگی و اجتماعی است و از نظر من به معنای واقعی فیلم کوتاه است، به دلیل اینکه با در نظر گرفتن ابتدا،انتها و حد وسط در کمتر از 100 ثانیه خط داستانی درستی را روایت می­کند.

وی در ادامه افزود: موضوع این فیلم بی­مهری نسل جوان به پدر و مادر است. با وجود این بی­مهری همچنان پدر و مادر بچه­ها را به یاد دارند. این فیلم، داستان مادری را روایت می­کند که نیمه شب با فرزندش تماس می­گیرد و او را از خواب بیدار می­کند و به او می­گوید: 25 سال پیش در همین ساعت تو من را از خواب بیدار کردی و حالا می­خواهم تولدت  را تبریک بگویم.

الفت درباره موضوع این فیلم توضیح داد: به دنبال این بودم که برای شروع کارهای سینمایی فیلمی مینی­مال را کارگردانی کنم.با نظر چند تن از دوستانم به این موضوع رسیدیم و فیلمنامه نهایی را نوشتیم. یکی از دلایل ساخت این فیلم علاقه من به این بود که چرا فرزندان به پدر و مادرشان بی­توجه هستند.

این فیلمساز جوان در پاسخ به این سئوال که چرا به سینمای مستند و کوتاه روی آورده است،گفت: خانواده ما، خانواده­ای فرهنگی هستند و تمایل زیادی به کارهای هنری دارند. من در کلاس­های فیلمسازی حوزه هنری شرکت کردم و اولین فیلمم را به جشنواره فیلم کوتاه ارسال کردم. در حال حاضر هم مشغول ساخت یک مستند کوتاه 25 دقیقه­ای درباره بیماران اعصاب و روان هستم.

علی الفت متولد سال 1370 است. فیلم داستانی" دلیل" اولین تجربه این طلبه جوان است.

پایگاه بسیج طلاب امام مهدی(عج)

سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.