آيت الله جوادي آملي :راه طمع بیگانگان به جمهوری اسلامی بسته است

پ, 10/16/1389 - 09:04
آيت الله جوادي آملي :راه طمع بیگانگان به جمهوری اسلامی بسته است

حضرت آیت‌آلله جوادی آملی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: برای پیروزی انقلاب اسلامی خون‌های پاک زیادی بر روی زمین ریخته شده و بیگانگان باید بدانند که راه طمع آنها بسته است و هوس‌های آنان بی‌جاست.


 حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی امروز در دیدار سردار احمدی‌مقدم فرمانده انتظامی کشور با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای فرماندهان و پرسنل انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی در یک جامعه اسلامی به منزله وزارت بهداشت و درمان است و اگر اقدام به برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی می‌شود، باید چهارجانبه باشد، یعنی هم بهداشت و درمان خویش و هم بهداشت و درمان جامعه را تامین کند.

وی گفت: نیروی انتظامی رسالت حفظ امنیت جان و مال و ناموس مردم را بر عهده دارد و تنها انسان خوب بودن مشکل خود انسان را حل نمی‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه، تامین بهداشت و درمان جامعه را مهم دانست و تاکید کرد: نیروی انتظامی چهار وظیفه دارد و ممکن است در این دوره‌های آموزشی دو وظیفه نیروی انتظامی تامین شود.

مفسر بزرگ قرآن کریم تصریح کرد: مسئله امنیت آن قدر مهم است که اگر خدای ناکرده جامعه‌ای دچار ناامنی شود، هدایت آن جامعه بسیار دشوار است.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی افزود: نیروی انتظامی باید هم بهداشت جامعه را حفظ کند و هم اگر خدای ناکرده جامعه‌ای به آدم ربایی، سرقت مسلح، زورگویی و... آلوده شد درمان کند، آن وقت چنین نیرویی بصیر است.

وی اقامه نماز جمعه در بیشتر شهرهای کشور، برپایی مجالس عزاداری در مصیبت ائمه اطهار(ع)، برگزاری مراسم دعای توسل و کمیل و... را از برکات نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: گاهی گفته می‌شود که در کشورهای پیشرفته زورگویی، آدم ربایی، غارت گری و تهدید وجود دارد اما باید به این نکته توجه داشت که نظام آنها نظام اسلامی نیست.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما با داشتن این همه برکات اگر معادل کشورهای پیشرفته سرقت و آدم ربایی داشته باشیم معلوم می‌شود که به اندازه همان‌ها از دین دور هستیم.

 وی در عین حال تاکید کرد: البته نباید توقع داشت که نیروی انتظامی به تنهایی مشکلات را حل کند بلکه اقتصاد باید به گونه‌ای باشد که منجر به بیکاری نشود.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی از امنیت و اقتصاد شکوفا به عنوان دو عامل مهم در جلوگیری از رشد فزاینده انحرافات اجتماعی و آدم ربایی و... یاد کرد و افزود: وقتی کسی که از شغل مناسب برخوردار باشد و اقدام به تشکیل زندگی کند به دنبال انحرافات اجتماعی نمی‌رود.

وی گفت: گرچه نیروی انتظامی در فضای اقتصاد کار نمی‌کند اما باید مانع از بروز فساد در جامعه شود و اگر چنانچه فسادی رخ داد به گونه‌ای با محاکم قضایی تعامل و همکاری داشته باشد که مفسدان را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه اگر کشوری از نظر اقتصاد ضعیف باشد دینداری مردم آن کشور بسیار سخت است، تاکید کرد: باید هوش اقتصادی، تسهیلات اقتصادی و کار در جامعه تکثیر شود تا هم به نیروی انتظامی خدمت شود و هم توقع از نیروی انتظامی به‌جا باشد.

 حضرت آیت‌الله  جوادی آملی با اشاره تلاش‌های زیادی که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی انجام شد، تصریح کرد: برای پیروزی انقلاب اسلامی خون‌های پاک زیادی بر روی زمین ریخته شده و بیگانگان باید بدانند که راه طمع آنها بسته است و هوس‌های آنان بی‌جاست.

وی بیان اینکه تلاش بیگانگان برای ضربه زدن به نظام اسلامی همانند آب در هاون کوبیدن است، اظهار داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کسی فکر نمی‌کرد که ایران اسلامی بتواند جنگ‌های داخلی و جنگ تحمیلی را پشت سر بگذراند.

استاد برجسته حوزه علمیه اظهار داشت: این روحیه‌ای که در جامعه اسلامی به وجود آمده است را غرب و شرق نمی‌توانند بهم بزنند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: باید این قدرت و سرمایه مردمی با تولید و رشد صنعت و کشاورزی و دامداری بازده خوبی داشته باشد.

مفسر بزرگ قرآن کریم بر لزوم پرهیز از واردات برای شکوفایی اقتصاد و تولید داخلی تاکید کرد و یادآور شد: ایران مقتدر می‌تواند به برکت اسلام و قرآن به رشد و شکوفایی برسد.

در ابتدای این دیدار سردار احمدی مقدم فرمانده انتظامی کشور به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداخت./

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.