آیت الله کعبی: مادی گرایان بلوک شرق نامه امام به گورباچف را درک نکردند

چ, 10/15/1389 - 12:50
آیت الله کعبی: مادی گرایان بلوک شرق نامه امام به گورباچف را درک نکردند

آیت الله کعبی هدف از ارسال نامه به گورباچف را وظیفه الهی، دینی و باز کردن پنجره نوینی به روی مادی گرایان در راستای خداشناسی دانست و گفت: مادی گرایان بلوک شرق نامه امام خمینی(ره) را نفهمیدند.

 


آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به سالروز ارسال نامه تاریخی امام به سردمداران بلوک شرق اشاره کرد و با بیان این که عدم درک نامه امام خمینی(ره) از سوی گورباچف و سردمداران بلوک شرق، سبب انحطاط و نابودی آنها شد، خاطر نشان کرد: اساس و بن مایه نامه 11 دی 1367 امام خمینی(ره) موضوع دعوت به خدا، ایمان و معنویات بود؛ چرا که دوری از خدا و معنویات سبب کشاندن انسان به زوال و پرتگاه مادی می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر معنویات و رهبری امام خمینی(ره) سبب تزلزل نظام لیبرال دموکراسی و سرمایه داری در جهان شد.

استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با روش جدیدی بر پایه استعانت از خداوند متعال و معنویات، رو در روی سیاست برتر نظام سلطه و سرمایه داری ایستاده و گفتمان صلح و امنیت را در جهان مطرح کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: امام خمینی (ره) با برخورداری از بینش و بصیرت عمیق نسبت به تحولات جهانی و درک مناسب از مشکلات حاکم بر نظام فکری و سیاسی شوروی سابق، افزون بر پیش‌بینی فروپاشی قطعی ساختار ایدئولوژیک حاکم بر بلوک قدرتمند شرق، اصول مورد نیاز برای گذر از شرایط فراروی حاکم کاخ کرملین را دراختیار آن‌ها قرار داد تا با شناخت صحیح از زمان بتوانند نسبت به ملت خود ادای مسؤولیت کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم هدایت فکری و تداوم دعوت فرهنگی را دو حقیقت و ضرورت برای صدور انقلاب دانست و گفت: امام خمینی(ره) نه تنها به نیکی این دو ایده را اجرایی کرد، بلکه دیگران را نیز همواره به عملیاتی کردن این تفکر دعوت می‌کرد.

آیت الله کعبی در پایان بیان داشت: با نامه تاریخی امام به گورباچف و تحقق پیش‌بینی ایشان، مشخص شد که صدور انقلاب تنها با هدایت مذهبی و توسط مردان بزرگ میسر است./

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.