تاکید آیت‌الله مقتدایی بر جلب اعتماد مردم

س, 10/14/1389 - 09:10
تاکید آیت‌الله مقتدایی بر جلب اعتماد مردم

مدیر حوزه‌های علمیه، مهم‌ترین مسئله در بخش اسناد و املاک را تامین اعتماد مردمی عنوان کرد. 

 

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مقتدایی ظهر امروز، در دیدار رییس سازمان ثبت و اسناد کل کشور با اشاره به طرح امضای الکترونیک این سازمان، در راستای تسهیل امور اسنادی و کاهش مراجعات مردمی، گفت: امضای الکترونیک یکی از پیشرفت‌های مهم کشور است که در تسهیل امور معاملاتی و مکاتباتی و همچنین بالا بردن دقت، ضریب امنیت و اعتماد در مبادلات اطلاعات بسیار موثر است.

وی افزود: اگر بتوانید این طرح را در کل کشور پیاده کنید، صرفه جویی عظیمی در اقتصاد رخ خواهد داد، همچنین مردم باید با ثمرات و مزایای آن به خوبی آشنا شوند، رسانه‌ها نیز اطلاع رسانی لازم در این زمینه را داشته باشند تا شاهد استقبال مردم از ان باشیم.

* مسئله‌ای که برای مردم مهم است؟

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به آشنایی کامل خود به مسائل مربوط به اسناد و املاک کشور و سابقه کاری در شورای عالی قضایی و قبول مسئولیت‌هایی در این عرصه، عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله در بخش اسناد و املاک اعتماد سازی مردم است، این سازمان باید اعتماد مردم را تأمین کند، چون تمام هست و نیست آنان به همین اسناد خلاصه می‌شود و برای آنها بسیار مهم است.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: گسترش اقدامات این سازمان به نحوی که همه املاک کشور سند دار باشد بسیار مهم است؛ به طوری که این کار از زمان گذشته شروع و تا امروز نیز ادامه دارد.

* طرح‌های کلان سازمان ثبت اسناد و املاک

در ابتدای این دیدار دکتر تویسرکانی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور، یکی از راهبردهای کلان این سازمان را حرکت به سمت اقدامات الکترونیکی برای کاهش مراجعات مردمی دانسته و گفت: در این راستا طرح امضای الکترونیک اجرایی می‌گردد.

وی افزود: امروز بیش از 14 هزار حوزه ثبت اسناد و املاک در کشور فعالیت می‌کند و حجم بالایی از خدمات رسانی در این بخش می‌باشد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان داشت: این سازمان سالانه 30 میلیون خدمت را ارائه می‌دهد که اگر مجموع میانگین حضور مردم در مراکز وابسته به این سازمان 50 هزار تومان برآورد شود، با مجازی کردن بسیاری از خدمات این سازمان سرمایه هنگفتی صرفه جویی و در اقتصاد کشور بسیار کارساز است.

* طرح امضای الکترونیک

تویسرکانیدر پایان خاطرنشان کرد: امضای الکترونیک در فضای مجازی و برای مبادلات و معاملات در این فضا طراحی شده است؛ به طوری که هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند با داشتن این امضا که به صورت رمز می‌باشد، با اعتماد و ضریب امنیتی بالا، اقدام به معامله یا تبادل اطلاعات در فضای مجازی کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.