مخالفت با مظاهر دینی، روحانیت، مراجع و جریان حق هیچ وقت باقی نمی‌ماند

د, 09/29/1389 - 12:35
مخالفت با مظاهر دینی، روحانیت، مراجع و جریان حق هیچ وقت باقی نمی‌ماند

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه عزاداری مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی را عظیم و باشکوه خواند و آن را نشانه‌ای از ولایتمداری و ارادت ایرانیان به اهل بیت (ع) دانست.


به گزارش روابط عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: جا دارد از مردم شریف ایران به خاطر عزاداری‌های باشکوهی که اقامه کردند تشکر صمیمانه بشود. بحمدالله شاهدیم که هر روز عزاداری‌ها و پاسداشت ‌ولایت در این کشور و کشورهای دیگر و حتی در مجامع اهل سنت بیش از پیش رونق پیدا می‌کند.

رئیس قوه قضاییه اقامه عزای حسینی را نشانه‌ای از تجلی و ظهور حق و بطلان شرک و ظلم برشمرد و افزود: در فاصله زمانی‌ حادثه عاشورا تا به امروز جریان‌هایی در مقابل حق ایستاده ‌است اما اهل حق و بزرگان دین و مردم ولایت‌مدار در همه مراحل و در همه زمان‌ها با همه مشکلات این حق را نگاه داشتند و بازار این حق‌مداری همچنان گرم و پویا است؛ چرا که اقامه عزای اباعبدالله الحسین (س) نه فقط اظهار محبت به اهل‌بیت بلکه اقامه توحید و اقامه حق است و در واقع تجلی بزرگ توحید در طول تاریخ است.

آیت الله لاریجانی به عزاداری مردم دیگر کشورها از جمله ترکیه اشاره کرد و گفت: این نمونه‌های عظیم نشان می‌دهد که عزاداری‌های مردم نه تنها در ایران که در دیگر کشورها دائماً پرشورتر و با محتواتر می‌شود.

وی تاکید کرد: اجر این عزاداری‌ها از ناحیه حق تعالی محفوظ است و باید گفت خود این اقامه عزا، نحوه‌ای از شکرگزاری حق تعالی است و در روایات نیز داریم که اگر کسی به او این موقعیت داده شده که دعا بکند، این خودش پاسخ حق تعالی است که یک چنین حالی در او پدید آمده که دعا می‌کند و در واقع اینکه عده‌ای از مومنین قلوبشان، جذب حقیقت ولایت و جذب توحید واقعی بشود این خودش جزای بالفعل است که امیدواریم هر روز بیش از پیش این جریان ولایی و توحیدی گسترش یابد.

رئیس قوه‌قضاییه در ادامه با اشاره به فعالیت دستگاه قضایی در طول یک سال گذشته گفت: ارزیابی بنده این است که قوه قضاییه در طول یک سال گذشته تلاش‌های خیلی خوبی داشته و هم به لحاظ اصلاح برخی ساختارها، هم به لحاظ سیاست گذاری‌ها و راهبردهای کلان و هم به لحاظ عزم مدیران عالی دستگاه قضایی برای اجرای عدالت و برخورد با مفاسد در مظاهر مختلفش بسیار مناسب و درخور تقدیر بوده است.

آیت الله لاریجانی افزود: دستگاهی که در اقامه عدالت به او اتکا می‌شود اگر بتواند حتی قدمی برای اصلاح بردارد باید آن را به فال نیک گرفت و از عزم مدیران آن برای بهبود وضعیت تقدیر کرد.

رئیس قوه قضاییه مبارزه با مفاسد اقتصادی، بریدن دست کار چاق‌کن‌ها ، مقابله با اشرار و مقابله با قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر را بسیار موثر دانست و گفت: البته ما تبلیغات چندانی نداریم و شاید این اقدامات بروز و ظهور چندانی نداشته اما این یک واقعیت است و آنهایی که دست‌اندرکار این جریانات هستند می‌دانند که چه تلاش‌هایی صورت گرفته است؛ فی‌المثل نیروی انتظامی خوب می‌داند که آیا زحماتی که در دوره‌های قبل می‌کشید بهتر اجابت شده یا در این دوره بهتر اجابت می‌شود.

آیت الله لاریجانی با تقدیر از زحمات دادستانی کل کشور تاکید کرد: دادستان کل و دیوان عالی کشور با این مسائل قاطعانه برخورد کردند و حتی دیوان عالی که گاهی به بی‌عملی متهم می‌شود در تایید قصاص‌ها و اعدام‌ها بسیار خوب عمل کرده است. ما البته هیچ علاقه‌ای به اعدام و قصاص نداریم ولی اعدام و قصاص در جایی که ثابت شد باید اجرا بشود و اگر اولیای‌دم پافشاری دارند بر اجرای قصاص، وجهی برای تاخیرش نیست.

وی برخورد با واسطه‌گران و کارچاق‌کن‌ها را نیز موثر دانست و گفت: در قطع کردن ایادی دخالت کننده در دستگاه قضایی در این مدت کوتاه این دستگاه بسیار موفق بوده است و ما کسانی را ردیابی کردیم که کارشان فقط واسطه‌گری بوده و بحمدالله آرام آرام این افراد شناسایی و با آنها برخورد قاطع می‌شود و ما از تقلای عده‌ای برای رها ساختن همین واسطه‌ها می‌فهمیم که اینها چه مقدار در این دستگاه برای خودشان ریشه دوانیده بودند.

رئیس دستگاه قضا افزود: در مقابله با مفاسد اقتصادی نیز قوه‌قضاییه کارنامه بسیار روشنی دارد و ما در همین مدت کوتاه با پرونده‌هایی برخورد کردیم که به برخی اهرم‌های فشار و قدرت رسیده بودند و تلاش بسیاری برای پوشاندن این قضایا کردند اما بحمدالله قوه‌قضاییه ایستادگی و برخورد قاطعی کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه جریانی انحرافی و ضد روحانیت در پی تضعیف قوه‌قضاییه است تاکید کرد: متاسفانه عجیب است که هر بار دستگاه قضایی اعلام می‌کند برخورد قاطعی با مفسدان خواهد داشت، جریانی علیه قوه‌قضاییه راه می‌اندازند و در چند نوبت مختلف این مسئله بروز کرده و من رد پای جریان انحرافی را در پس این حملات و هجمات علیه قوه‌قضاییه می‌بینم.

وی تصریح کرد: به گمان بنده، حمایت‌ها، تشویق‌ها و تقدیرهایی هم که می‌شود این معما را تا حد زیادی حل می‌کند. متاسفانه این جریان انحرافی که هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است و به شدت نیز ضد روحانیت است و به شدت تبلیغ دوری از روحانیت را می‌کند در پس این جریانات است و این چیزی نیست که از دیدگاه اهل نظر دور باشد و اهل نظر می‌دانند که این جریان حتی نسبت به ولی فقیه زمان هم با زبان‌های مختلف مطالبی را می‌گویند و به شدت قوم‌گرایی را ترویح می‌کنند و تعصبی را که باید معطوف به اسلام و مسلمین باشد به قومیت می‌برند و کاری که رژیم فاسد پهلوی نمی‌توانست بکند این‌ها اصرار بر انجامش دارند و در عمل هم بسیار فاسد هستند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ما ردپای فساد این‌ها را خیلی جاها دیده‌ایم و این عده گمان نکنند که همچون "کبک " سرشان را زیر برف می‌کنند و کسی آنان را نمی‌بیند. باید بدانند که افعالشان در منظر دیگران هست و اینطور نیست که اگر افرادی را به وسط میدان بکشند خودشان پنهان می‌مانند.

آیت‌الله لاریجانی افزود: یکی از خصائص این جریان فاسد این است که هر وقت در کشور مسئله‌ای ولو کوچک پیش بیاید فوراً از آن موجی می‌سازند و بر آن موج سوار می‌شوند و متأسفانه خیال می‌کنند که خودشان پنهان هستند. آنها خیال می‌کنند که می‌توانند با این حرکات مذبوحانه باقی بمانند. اگر یزید با فسادش ماند، این جریان انحرافی هم باقی می‌ماند. چرا که هیچ گاه مخالفت با مظاهر دینی، با روحانیت، با مراجع و مخالفت با جریان حق هیچ وقت باقی نمی‌ماند و ما به این گروه فاسد اخطار می‌کنیم که دست از فساد بردارند و بدانند که ریشه‌های فساد مالی و غیرمالی اینها را ردیابی کرده‌ایم و دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری هستند.

رئیس قوه‌قضاییه تاکید کرد: ما متأسفیم که گاهی مسائل کوچکی در جایی از کشور رخ می‌دهد. گاهی از شور و نشاط یک جوان احساساتی استفاده می‌کنند، بر یک موجی سوار می‌شوند تا کل قوه‌قضاییه و روسای قوا را تخریب کنند و این واقعاً جای تاسف دارد که چرا اینها یک چنین مجالی باید پیدا کنند و از اعتماد برخی مسئولان سوء استفاده کنند.

در ادامه این جلسه، همچنین مقرر شد با تشکیل کارگروهی تخصصی لایحه مقابله با جرایم سازمان‌یافته تدوین و جهت تصویب به دولت و مجلس ارائه شود.

تشکیل بانک ‌اطلاعاتی برای جرایم سازمان‌یافته و شناسایی مناطق جرم‌خیز، ایجاد شعبات تخصصی رسیدگی به جرایم سازمان‌یافته از ضرورت‌های مقابله با این جرایم است که در این جلسه بر آن تاکید شد. برخورد شدید و سریع با جرایمی مانند سرقت مسلحانه، زورگیری با سلاح سرد، تجاوز به عنف و اعمال اشد مجازات برای این جرایم و نیز از بین ‌بردن فضای امن برای متجاوزان به حقوق مردم و اشرار و اوباش از طریق تشکیل ستاد ویژه رسیدگی و مقابله با این نوع جرایم در دادستانی کل کشور و استقرار نماینده این ستاد در دادستانی استان‌ها به تصویب مسئولان عالی قضایی رسید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.