اظهار نگرانی آیت الله العظمی مظاهری از مظاهر فساد

د, 09/29/1389 - 09:02
اظهار نگرانی آیت الله العظمی مظاهری از مظاهر فساد

آیت‌الله العظمی مظاهری گفتند: در دانشکده اهل‌بيت بايد گناهان اخلاقي نظير اختلاط زن و مرد، بدحجابي و بي‌عفّتي راه نيابد و همچنين از گناهان سياسي و سياست بازي و افکار و اعمال جناحي به شدت پرهيز شود.

 

 

رییس حوزه های علمیه اصفهان امروز در دیدار اعضاي شوراي راهبردي و جمعي از دست‌اندرکاران تأسيس دانشکدۀ اهل‌بيتِ دانشگاه اصفهان، ضمن ابراز نگراني از برخي مظاهر فساد اخلاقي، عقيدتي، فرهنگي و سياسي در جامعه از جمله در برخي دانشگاه‌ها، برنامه‌ريزي و دقّت براي جلوگيري از ورود آن مفاسد در دانشکدۀ اهل‌بيت را بسيار ضروري ارزيابي کردند.

معرفی اهل‌بیت (ع) نیاز امروز بشر است

ایشان با ابراز خرسندي از تأسيس دانشکدۀ اهل‌بيت، ترويج معارف اهل‌بيت«عليهم‌السّلام» را امري مقدسّ و ارزشمند و ضروري دانسته و تصريح کردند: معرفي تعليمات و معارف اهل‌بيت«عليهم‌السّلام» در عرصۀ بين‌المللي و به شيوه‌هاي نوين دانشگاهي، نياز امروز بشريت است و بايد با پشتوانۀ علمي و مالي بسيار قوي انجام شود.

حضرت آيت‌الله مظاهري افزودند: اساتيد و متصدّيان دانشکدۀ اهل‌بيت«عليهم‌السّلام» لازم است علاوه بر برخورداري از تعهد و سابقۀ اخلاقي مناسب، تخصّص کافي در زمينۀ علوم اسلامي و معارف شيعي داشته باشند تا بتوانند به صورت شايسته به ترويج معارف اهل‌بيت«عليهم‌السّلام» بپردازند.

ایشان با اشاره به لزوم تلاش هرچه بيشتر براي اسلامي شدن دانشگا‌ه‌ها و حاکميّت مباني انسان‌ساز ديني در مراکز علمي و آموزشي،تأسيس دانشکدۀ اهل‌بيت را گامي بلند در اين زمينه ارزيابي کرده و تطبيق امور و مسائل جاري در اين دانشکده با موازين اسلام و تشيّع را ضروري‌تر از ساير مراکز دانشگاهي برشمردند.

معظم له خاطرنشان کردند: از آنجا که دانشکدۀ اهل‌بيت« عليهم‌السّلام » به منظور تبيين معارف اهل‌بيت عصمت و طهارت«عليهم‌السّلام» تأسيس شده است، بايد همۀ امور جاري در آن و طرز رفتار مديران، اساتيد و دانشجويان آن دانشکده مطابق با دستورات و سفارش‌هاي قرآن و عترت و مورد رضايت حضرات معصومين«عليهم‌السّلام» باشد.

اخلاص شرط اساسی موفقیت

حضرت آيت‌الله مظاهري در بخش دیگری از سخنان خود، خلوص نيّت را عامل موفقيّت در همۀ امور به خصوص امور معنوي دانسته و تصريح کردند: در حالي‌که سراسر قرآن کريم، موعظه و پند اخلاقي است، خداوند متعال اساسي‌ترين موعظۀ خود را در قرآن، رعايت اخلاص بر مي‌شمارد و اهل‌بيت«عليهم‌السّلام» نيز بر مقولۀ اخلاص بسيار تأکيد ورزيده‌اند.

ایشان افزودند: از اين‌رو ترويج معارف اهل‌بيت«عليهم‌السّلام» بايد با خلوص نيّت انجام شود و هيچ هدفي به جز نشر معارف قرآن و عترت و تبليغ تشيّع در نظر متصديان دانشکدۀ اهل‌بيت«عليهم‌السّلام» نباشد تا علاوه بر ريشه‌دار شدن و تأثيرگذاري، اين دانشکده سرمشق ساير دانشگا‌ه‌ها و مراکز آموزش عالي شود.

در ابتداي اين ديدار آقاي دکتر رامشت رييس دانشگاه اصفهان و آقاي دکتر اميرحسين بانکي، سرپرست دانشکدۀ اهل‌بيت، گزارشي از نحوۀ تأسيس و اهداف اين دانشکده ارائه کردند.

گفتني است دانشکدۀ اهل‌بيت با اهداف معرّفي اهل‌بيت«عليهم‌السّلام» در عرصۀ بين‌المللي و استخراج مباني علوم انساني از معارف اهل‌بيت«عليهم‌السّلام»، در دانشگاه اصفهان تأسيس شده است و در مقطع کارشناسي ارشد دانشجو مي‌پذيرد.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.