آیت الله استادی : انسان‌های آزاده عاشق و شیفته امام حسین‌(ع) می‌شوند

س, 09/23/1389 - 09:26
آیت الله استادی : انسان‌های آزاده عاشق و شیفته امام حسین‌(ع) می‌شوند

امام حسین(ع) با قیام خود کاری کرد که امروزه بعد از نزدیک به 1400سال اگر این قیام را برای هر انسان آزاده ای تعریف کنیم، حرکت امام حسین(ع) را تأیید کرده و عاشق و شیفته ایشان می شود.

 

 

 

ه گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله استادی در جمع  عزاداران و سوگواران امام حسین(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) اظهار داشت: تا زمانی که پیامبر اسلام(ص) زنده بودند، مردم معارف دینی را از اهل بیت(ع) می گرفتند، اما بعد از رحلت پیامبر(ص) مردم به بیراهه رفته و معارف را از کسانی جستجو می کردند که خودشان به نادانی خود معترف بودند.

وی افزود: کسانی که بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) به مسند خلافت مسلمین نشستند، جلوی کتابت احادیث را گرفتند و نتیجه آن هم چیزی جز ناشناخته ماندن حقیقت و آمیختگی حق و باطل نبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان ساخت: از زمان خلیفه سوم، معاویه در شام حکومت پیدا کرد و از همان ابتدا سیاستی را در پیش گرفت که بر اساس آن نقل فضائل امام علی(ع) ممنوع شد.

استاد حوزه علمیه قم، گفت: به دلیل اعمال سیاست‌های معاویه، مردم از دین منحرف شدند، به گونه ای که بعد از مرگ او، مردم با وجود آن که ادعای مسلمانی داشتند، امام حسین(ع) را رها کرده و حکومت یزید را پذیرفتند.

وی ادامه داد: شیعه بودن، ذکر امام علی و اهل بیت(ع) ممنوع بود تا مردم کم‌کم در مورد جایگاه و شأن اهل بیت(ع) بی اطلاع شدند و اگر خبری هم در مورد آن ها بود کسی جرأت بیان آن را نداشت؛ این فضا تا زمانی که معاویه در دنیا بود ادامه داشت.

آیت الله استادی، گفت: 50سال بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، معاویه مرد و به دلیل آن که در طول دوران حکومتش، سیاست های خاصی را در پیش گرفته بود، مردم از دین واقعی دور شده بودند، به گونه ای که با وجود ادعای مسلمانی و نمازخواندن، حاضر به پذیرش حکومت یزید فاسق شدند.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) با وظیفه ای که از سوی خداوند داشت، تصمیم گرفت، به مسلمان ها اعلام کند که یزید و دستگاه حکومتی او ظالم هستند، نه خلیفه و جانشین پیامبر اسلام(ص)، چرا که این ها به راحتی دروغ می گفتند و شهوترانی می کردند و بر خلاف دستورات و تعالیم قرآن رفتار می‌کردند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.