حوزویان از هیچ کوششی برای اجرای منویات رهبری دریغ نکنند

چ, 09/17/1389 - 10:53
حوزویان از هیچ کوششی برای اجرای منویات رهبری دریغ نکنند

ستاد اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در نخستین اطلاعیه خود، از همه طلاب و فضلای حوزه دعوت نمود تا در راستای اجرای رهنمودهای رهبری از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

 

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، متن اطلاعیه این ستاد که وابسته به مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم می‌باشد، به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر خدای متعال را بر نعمت بزرگ بلکه بزرگترین نعمت عصر حاضر بعد از وجود گرامی حجت خدا، ولی عصر(عج) یعنی نابغه دوران و امید امیدواران حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای سپاس می گوییم و پیشانی شکر به درگاه لایزالش می ستاییم.

طلاب و فضلای حوزه های علمیه قم حتی پیش از آنکه شجره طیبه ولایت در سفر تاریخی به قم سایه گستر شود برای بیعت با مقتدایشان اعلام آمادگی و روزشماری می کردند. آن روز تاریخی که مومنین زیر آن درخت با پیامبر اعظم اسلام پیمان بستند خداوند از آنان راضی گشت؛ زیرا مکنون ضمیر  آنان را می دانست؛ بنابراین آرامش را بر آنان نازل کرد و پیروزی نزدیکی را به آنان پاداش داد در سفر پرخاطره و روح بخش امام خامنه ای به قم طلاب و فضلای حوزه علمیه با استقبال بی نظیر خود از صمیم دل با او بیعت بستند و از خدای متعال می خواهند به دلیل آنچه در مکنون خاطر دارند قدمهایشان را در اقدام و اجرای منویات آن عزیز که از اسلام ناب محمدی (ص) سرچشمه می گیرد، ثابت بدرد آمین.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از دیرباز به راهنمایی امام راحل و امام خامنه ای همواره سعی نموده در کنار جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم خدمتگذاری صدیق و در خدمت اهداف عالیه حوزه های مبارک علمیه باشد. ما جامعه محترم مدرسین را پیشتازان حرکتی می دانیم که امام راحل منادی آن بودند و در منشور روحانیت خویش عناصر آن را بیان نمودند و امام خامنه ای در طی سالهای گذشته بارها به آن پرداختند و با تبیین و بسط آن راه را روشن ساختند و به صراحت پرچم افتخار آمیز آن را به کف با کفایت جامعه محترم مدرسین سپردند.

امام خامنه ای ضمن بیان اهداف عالی حوزه های علمیه و پیوند زدن آن با اهداف بلند نظام اسلامی که خود برآمده از حوزه های علمیه است  و زدودن شبهات بعضی خناسان در گوشه و کنار در مورد روحانیت متعهد که به دنبال وظیفه الهی خویش به نظام مبارک اسلامی مدد می رسانند، نظام مدیریتی معقول و مستحکم حوزه های علمیه را بیان فرمودند؛ نظامی که از قله های سرفراز و سرانجام گسترده وسیع اساتید طلاب و فضلای حوزه کشیده می شود در این میان جامعه محترم مدرسین را علمدار این حرکت مقدس و نقش آفرین این تحول مبارک با رعایت همه جوانب و ظرافت های لازم معرفی فرمودند.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که طبق اساسنامه مصوب بازوی فکری و اجرایی جامعه محترم مدرسین و برخاسته از آرا طلاب و فضلا است و ظایفی ویژه در پشتیبانی این حرکت عظیم بر دوش دارد به همین منظور این مجمع بدون هیچ ادعا و انگیزه ای غیر از اجرایی نمودن منویات معظم له اقدام به تشکیل ستادی به منظور پشتیبانی این حرکت تحول آفرین در حوزه های علمیه نموده است.

این ستاد هم و غم اصلی خود را پرهیز از زوائد و دعوت همگان به پرداختن به اجرای آن دسته از مطالبات که اولا از روشن ترین و ضروری ترین آنهاست و ثانیا هم افزایی نیروها و پرهیز از دوباره کاری و موازی کاری می داند نکاتی به نظر می رسد که به استحضار می رسانیم.

1-جای خوشوقتی است که اقدامات شایسته ای  توسط جامعه محترم مدرسین انجام شده و مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز جلسه با شکوهی برای همکاری های حوزه و آموزش و پرورش حول محورهای مطالبات برگزار کرده است، در عین حال هنوز خلا یک رویکرد اجرایی جامع و متمرکز با ملزومات و سرعت مطلوب احساس می شود.

به نظر می رسد مناسب است جامعه محترم مدرسین تحت نظارت خویش ستادی مرکزی با ستادهای معین در همه نهادهای حوزوی تشکیل دهد و در راس آن یک شخصیت قوی اجرایی تمام وقت با بودجه مناسب قرار گیرد تا بتواند تصمیم ها را در ابعاد مختلف حوزه با دقت و سرعت لازم اجرایی نماید.

2-آسیب شناسی تجربه های قبلی این زنگ خطر را به صدا در می آورد که مبادا خدای ناکرده اجرایی شدن، در چند نشست در نهایت تلاش های کم اثر برای فرهنگ سازی که آن هم در طول زمان به دست فراموشی سپرده می شود ذبح گردد و پرداختن به مقدمات طولانی اصل هدف را در پیچ و خم زمان گم کند.

3-همانگونه که امام خامنه ای هشدار دادند لازم است از توانمندی نیروهای لایق و انقلابی بهره گیری شود و افراد کارامد دلسوز و معتقد و دلسوخته این حرکت با انگ آخوند حکومتی و یا  اتهام تندروی به سادگی کنار گذاشته نشوند.

4-توصیه ما به همه طلاب و فضلای عزیز آن است که در صف واحد و با پرهیز از هر گونه تفرقه با نیات صادق تلاش و کوشش خستگی ناپذیر در اجرای منویات امام خامنه ای از هر کوششی دریغ ننمایند و با هماهنگی کامل با جامعه محتر مدرسین ضمن اصرار بر مطالبات از ارائه طرح های بدیع در تحقق منویات معظم له دریغ نورزند.

در پایان از خداوند متعال در ایام الهام بخش محرم و صفر و با الهام از نهضت عاشورایی حسینی (سلام الله علیه) آرزوی توفیق و تسدید داریم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.