آيت الله كعبي : نظر ولی فقیه در امور سیاسی و اجتماعی حجت شرعی است

س, 09/16/1389 - 08:45
آيت الله كعبي : نظر ولی فقیه در امور سیاسی و اجتماعی حجت شرعی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه نظر ولی فقیه در عصر غیبت در امور سیاسی و اجتماعی حجت شرعی است گفت: پرچمدار عاشورا در عصر غیبت امام عصر(عج)، ولی فقیه است.

 

 

آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دوشنبه شب در همایش مربیان طرح صالحین که در مسجد اهل البیت(ع) برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن دهه محرم، به تبیین واقعه عاشورا و فلسفه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.

وی با بیان اینکه راه امام حسین(ع) برای همه انسان ها در تمامی اعصار شاخص و معیار است، ابراز داشت: همه می توانند در همه اعصار به این امام همام تاسی کنند و باید توجه داشت که کربلا قابل تکرار است.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه دعوت به سوی دین نیاز به اسلام شناس دارد گفت: اسلام شناس واقعی کسی است که با علوم اهل بیت(ع) آشنا باشد و اجتهاد نیز حداقل شرط لازم برای اسلام شناسی است؛ کسی که مجتهد نیست، حق ندارد از جانب اسلام اظهار نظر کند.

وی تاکید کرد: حجت شرعی در عصر غیبت در امور مربوط به تقلید و احکام شرعی مجتهدان جامع الشرائط هستند، اما مسائل سیاسی و اجتماعی و امور مربوط به هدایت امت اسلامی مختص ولی فقیه است.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه نظر ولی فقیه در مسائل اجتماعی و سیاسی حجت شرعی است و باید از ایشان پیروی کرد، بیان داشت: ریشه بیشتر انحرافات و سقوط چه قبل و چه بعد از انقلاب فاصله گرفتن از خط راستین روحانیت، ولایت و مرجعیت است.

وی با تحلیل فتنه سال گذشته در کشور خاطرنشان کرد: در این فتنه که برای آن طراحی های چندین ساله ای صورت گرفته بود، برخی به دنبال تشریفاتی کردن روحانیت و ولایت فقیه بودند که خوشبختانه با امدادهای غیبی، تدابیر مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم فتنه گران راه به جایی نبردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نقش مؤثر گروه های صالحین تصریح کرد: این گروه ها می توانند با برنامه ریزی مناسب مساله ولایت فقیه و کارکردهای آن را برای نسل جوان تبیین کنند.

وی در ادامه با تحلیل واقعه عاشورا، حوادث تاریخی در اسلام را بیان کرد و ابراز داشت: بسیاری از افرادی که در جبهه باطل قرار گرفتند، اخلاص، بصیرت و عمل به موقع و به اندازه نداشتند و دنیا طلبی و دنیا گرایی چشم شان را کور کرده بود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پرچمدار عاشورا در عصر کنونی ولی فقیه است، خاطرنشان کرد: هر مجموعه و جریانی که کربلایی شود به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) پاسخ گفته است و نمونه بارز آن در عصر کنونی نیز رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و حزب الله لبنان بود.

وی افزود: ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورا و پیروی از ولی فقیه در برابر فتنه سال گذشته ایستادند و نشان دادند که در هر زمانی به وظیفه خود آشنا هستند و به آن عمل می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عزاداری باعث تقویت انتظار حقیقی جامعه می شود تاکید کرد: پرچم امام زمان(عج) پرچم یالثارات الحسین و خونخواهی ابی عبدالله(ع) است و منتظران حقیقی، عاشورایی و کربلایی هستند.

آیت الله کعبی بیان داشت: گریه و اشکی که انسان را منزوی کند و در مسیر انحراف قرار دهد اشک حسینی نیست، اشک مؤمنانه آن است که از دل و سوز باشد و انسان را در مسیر دین و اسلام قرار دهد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.