نماینده اهل سنت مجلس:دشمنان آرزوی تفرقه افکنی را به گور خواهند برد

د, 09/15/1389 - 10:43
نماینده اهل سنت مجلس:دشمنان آرزوی تفرقه افکنی را به گور خواهند برد

نماینده اهل سنت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مرکز خبر حوزه، گفت: دشمنان آرزوی تفرقه در بین ملت ایران را به گور خواهند برد. 

 

 

عضو فراكسيون نمايندگان اهل سنت مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه رفتارهاي گذشته به وي‍ژه در دوران پس از انقلاب تداعي گر اختلاف بين برادران اهل سنت و تشيع بوده است، گفت: جلوگيري از اين تفرقه افكني ها به مديريت صحيح نياز دارد.

عبدالعزيز جمشيد زهي با تاكيد بر اينكه شیعه و سني پيرو خداوند، پيامبر اسلام و قرآن هستند، گفت: اين همه گزينه مشترک مي تواند عامل اتحاد شود، اما متاسفانه در برخي موارد اين مشتركات ناديده گرفته مي شود.

وي گفت: متأسفانه شاهد بمب گذاري ها و ترورهايي هستيم كه ريشه در تفرقه افكني دارد و گاهي در اجتماع اهل سنت و گاهي در اجتماع اهل تشيع اين حوادث رخ مي دهد، تا از اين طريق نسبت به برادران همدين احساس سوء ظن ايجاد كنند.

نماينده سراوان با اعلام اينكه در حال حاضر بين مردم ايران اختلاف سليقه هاي گوناگون وجود دارد، گفت: دشمن در کمین است تا از هر فرصتی استفاده کند و علاوه بر اختلاف مذهبي، بر اختلافات قومي نيز دامن می زند لذا شیعه و سنی باید کاملاً هوشیار باشند.

وي با اعلام اينكه اكنون در استان سيستان و بلوچستان دو مذهب شيعه و سني با همدلی در کنار هم حضور دارند گفت: اقوام بلوچ و ديگر اقوام نيز زندگی مسالمت آمیزی دارند، اما دشمن هر از چند گاهي بهانه اي براي تفرقه افكني ایجاد می کند.

جمشيد زهي با اعلام اينكه اكنون به برکت انقلاب اسلامی اقوام ترك، كرد، لر، گيلك، عرب و ... در سطح كشور برادرانه زندگی می کنند گفت: آنهایی که قوميت گرايي را ابزار تفرقه افكني برای ملت ایران می دانند این آرزو را به گور خواهند برد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.