فیلم اولین شهید روحانی دفاع مقدس تولید شود

چ, 09/03/1389 - 09:58
فیلم اولین شهید روحانی دفاع مقدس تولید شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین خواستار تولید فیلم زندگی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین قنوتی، اولین شهید روحانی دفاع مقدس شد.

 

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد کدخدایی، عصر روز دوشنبه در یادواره شهید حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن شریف قنوتی که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی عده ای به دنبال حذف بسیج بودند، حال آنکه مقام معظم رهبری با درایت و بینش عمیقی که داشتند، دستور ایجاد نیروی مقاومت بسیج را در کنار نیروهای سه گانه زمینی، هوایی و دریایی سپاه پاسداران صادر کردند و  نگذاشتند که این شجره طیبه از بین برود.

وی افزود: بسیج یک نیروی انعطاف پذیری است که خود را با نیاز جامعه تطبیق می کند و به انجام وظیفه می پردازد.

وی ادامه داد: امروز به واسطه مجاهدت ها و تلاش نیروهای مخلص انقلاب، بسیج میلیونی در همه اقشار وجود دارد که نظیر آن در هیچ کجا سابقه ندارد.

*بسیج، نقش بصیرت افزایی دارد

حجت الاسلام و المسلمین کدخدایی با بیان این که بسیج در هر زمینه ای که وارد می شود، وزنه را به نفع انقلاب تغییر می دهد، اظهار داشت: عده ای به واسطه این توانمندی و ظرفیت،‌حضور بسیج را در عرصه سیاسی منع می کند، این در حالی است که بسیج نقش بصیرت افزایی خود را همواره ایفا خواهد کرد.

مسئول نمایندگیولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، به نقش اساسی بسیج طلاب و روحانیون در افشای پشت پرده فتنه ها اشاره کرد و گفت: از وظایف اصلی بسیج طلاب و روحانیون شناساندن چهره های اصلی فتنه به مردم و ارتقاء بصیرت و آگاهی در جامعه است.

وی از مسئولان بسیج طلاب و روحانیون خواست تا با برنامه ریزی دقیق ارتباط مناسب و خوبی را با نخبگان جامعه برقرار کنند و راهنمای خوبی برای دیگر اقشار بسیج باشند.

*یادواره شهداء، فضای جامعه را عطرآگین می کند

حجت الاسلام و المسلمین کدخدایی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری یادواره شهدا بویژه شهید قنوتی را پاسداشت و نکوداشت مقام و منزلت شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره این عزیزان عنوان کرد و گفت: با زنده نگهداشتن یاد و نام شهدایی همچون شهید قنوتی، فضای جامعه عطر آگین به روح ایثار و استقامت می شود.

وی افزود: برای نسل جوان حوزه، معرفی این گونه شخصیت ها می توانند الگو و اسوه بسیار مناسبی باشند؛ زیرا که یاد شهیدان الهام بخش و چراغ راه است.

وی ادامه داد: این گونه برنامه ها انسان را وامی دارد که در زمینه اهداف شهدا و آرمانهای آنان بیشتر تامل و تفکر کند و قطعا در حرکت به سوی تعالی موثر است.

*شهید قنوتی، اولین شهید روحانی دفاع مقدس

حجت الاسلام و المسلمین کدخدایی گفت: بر اساس آنچه که امسال از سوی سازمان بسیج مستضعفین اعلام شده هر قشری می بایست یادواره یک شهید شاخص را برگزار کند که با توجه به تحقیق و بررسی از سوی سازمان بسیج طلاب و روحانیون، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن شریف قنوتی، اولین شهید روحانی دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص معرفی گردید.

وی افزود: شهید قنوتی عمری با برکتی داشتند که هر دوره ای از آن مملو از اثرات مثبت بوده است.

وی ادامه داد: ایشان به همراه پنج هزار شهید روحانی با اهدای جان خود به ما فهماندن که حفظ ارزشهای انقلاب نیازمند از خودگذشتگی و نثار جان و مال است.

حجت الاسلام و المسلمین کدخدایی با اشاره به ویژگی های این شهید، اظهار داشت: مرحوم بهاء الدینی و مرحوم آیت الله محلاتی نسبت به شهید قنوتی تعابیر بسیار زیبایی دارند زیرا ایشان با چنین شخصیت های بزرگواری همراه و هماهنگ بوده اند.

*فیلم زندگی شهید قنوتی تولید شود

وی با بیان این که باید فیلمی در رابطه با رشادت های این شهید در زمان جنگ تولید شود، اظهار داشت: همان گونه که فیلمی در رابطه با شهید اندرزگو تولید شده است، باید برای این روحانی که به عنوان نخستین روحانی شهید دفاع مقدس می باشد، فیلمی تولید شود.

حجت الاسلام و المسلمین کدخدایی با اشاره به فرمان امام در تاسیس بسیج در سال 58 اظهار داشت: در آن زمان که رژیم بعث عراق با تمام تجهیزات و امکانات وارد خاک ایران شد، این شهید بزرگوار سلاح بر دست گرفته و علاوه بر آن که رزمنده ای مقاوم در صحنه بود، رهبری رزمندگان دیگر را نیز برعهده گرفت و هرگز نسبت به دفاع از اسلام خسته نشد.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.