هفته نيکوکاري صحنه آزمايش منتظران واقعي است

چ, 12/17/1390 - 07:25
هفته نيکوکاري صحنه آزمايش منتظران واقعي است

  هفته احسان ونيکوکاري يکي از صحنه‌هاي آزمايش منتظران واقعي است و در اين گونه مواقع منتظران حقيقي امام عصر(عج)، ثابت مي‌کنند حاضرند نيازمندان را در اموال خود شريک و سهيم کنند.

حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا فواديان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب با اشاره به اهميت احسان و نيکوکاري و جايگاه توسعه عدالت اقتصادي در زمينه سازي ظهور، اظهارداشت: خوشبختانه ملت

ايران به خصوص در سال هاي بعد از انقلاب نسبت به انجام وظايف انسان دوستانه رويکرد جديدي داشته اند که از آن جمله مي توان به تلاش هاي بسيار در کمک به نيازمندان، آزادي زندانيان مربوط به ديات، سرپرستي ايتام و... اشاره کرد؛ در اين راستا مي بايست به حدي کوشا باشيم تا ديگر در اين مملکت و بعد در سراسر جهان شاهد حضور کودکان گرسنه نباشيم.

وي با بيان اين مطلب که امام زمان(عج) تنها امام شيعيان نيست و امام تمام موجودات است، اظهارداشت: امام، غمخوار تمام موجودات و مردم دنيا است؛ اگر در قلب اروپا نيز از حضرت مدد بخواهيم، امام زمان(عج) از ما دستگيري مي کند؛ حجت الاسلام والمسلمين پورسيدآقايي از پژوهشگران عرصه مهدويت، چهل جلوه از محبت امام نسبت به موجودات و هستي را از منابع متقن اسلامي استخراج کرده اند که با مطالعه اين مطالب به حقيقت پي مي بريم که زماني که مي گوييم امام معصوم سررشته دار هستي است و چرخش گيتي به واسطه فيض حضور و محبت حضرت ولي عصر(عج) است، سخني به گزاف نگفته ايم.

نويسنده کتاب قيام هاي پيش از ظهور و امام زمان(عج) و قهرمانان کربلا، خاطرنشان کرد: بر اين باوريم که اگر هر کسي با هر دين و نژادي، از امام ما فرياد خواهي کند، حضرت به فرياد او خواهد رسيد؛ زيرا محبت امام، جهان شمول است و به همين دليل است که شيعيان بايد خود را به چنين امامي هماهنگ کنند.

وي ادامه داد: يک منتظر واقعي، سعي مي کند کمک به ديگران را سرلوحه وظايف خود قرار دهند؛ کمک به ديگران نبايد با قيد و شرط خاصي همراه باشد، زيرا وقتي امام زمان(عج) براي هدايت و کمک به همه مردم جهان برنامه دارد و همه ابناي بشر در حوزه هدايت ايشان قرار دارند، ما نيز بايد براي دستگيري از مردم و همچنين تلاش در ايجاد جامعه اي بهتر براي زندگي مردم جهان کوشا باشيم.

اين محقق و پژوهشگر مهدوي خاطرنشان کرد: ما پيرو پيامبري هستيم که به عيادت يهودي مي رفت که هميشه به دنبال آزار ايشان بودند، پيرو اميرالمومنيني(ع) هستيم که از آب و غذا و جاي خواب قاتل خويش نيز غافل نبودند؛ همه ائمه اطهار(ع) با رفتار و سيره نوراني خويش به شيعيان و پيروان خود اين پيام را مي دادند که بي منت ببخشند و با خلق و خوي نيکو، مردم را با اين مکتب نوراني آشنا کنند.

وي، هفته احسان و نيکوکاري را يکي از صحنه ها آزمايش منتظران واقعي دانسته و گفت: منتظران واقعي در اين گونه مواقع ثابت مي کنند که آيا حاضرند ديگران را در اموالي که خداوند به آنان داده است، شريک کنند ياخير؛ امام حسين(ع) مي‌فرمايند« اگر خداوند به کسي اراده خير داشته باشد حاجات ديگران را در دست او قرار مي دهد».

معاون پژوهشي بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود(عج) يکي از مهم ترين شاخص هاي جامعه موعود را ايجاد عدالت اقتصادي در جوامع مختلف دانسته و يادآور شد اگر شعار تلاش در جهت زمينه سازي ظهور را سر مي دهيم، به طور قطع مي بايست براي رفع شکاف هاي طبقاتي در اين جامعه تلاش کنيم؛ در آمارها ذکر مي کنند که بيست درصد از مردم جهان، هشتاد درصد ثروت و منابع جهان را در اختيار قرار دارند، ولي به طور قطع با ظهور حضرت اين ثروت در ميان همه مردم پخش مي شود و هيچ کسي نمي تواند با ثروت اندزوي، ثروت جهاني را به سود خود مصادره کند.

حجت‌الاسلام فواديان خاطرنشان کرد: در روايات آمده است که امام زمان(عج) طعم کره را به بينوايان عالم مي چشاند؛ اين روايت ناظر به اين واقعيت است که امام زمان(عج) ضعفا و فقراي جهان را به نوا مي رساند و طعم زندگي خوب و سالم و راحت و بي دغدغه را در اين دنيا به آنها مي چشاند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.