آيت‌الله‌ هاشمي شاهرودي:روحانيت به جهاد علمي بپردازد

س, 12/09/1390 - 07:30
آيت‌الله‌ هاشمي شاهرودي:روحانيت به جهاد علمي بپردازد

  عضو فقهاي شوراي نگهبان با تاکيد بر هماهنگ سازي روحانيت با نيازهاي جامعه، گفت: پاسداري از دستاوردهاي انقلاب، جهاد علمي و بومي سازي مباني اسلامي و عرضه آن به ملت هاي بيدار بر عهده روحانيت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آيت‌الله سيد محمود هاشمي شاهرودي، در ديدار گروهي از روحانيون جانباز و ايثارگر استان قم با اشاره به اين که اکنون،

حوزه علميه و روحانيت از امتيازات خوبي برخوردار است، گفت: جانبازان روحاني از افتخارات حوزه هستند و با جانفشاني در جبهه‌هاي حق عليه باطل و جهاد علمي کنوني به مسئوليت خود به درستي عمل مي‌کنند.

وي با بيان اينکه انسان با گرايش به علم و عمل مي‌تواند به مراحل والاي انساني برسد، افزود: بهترين ميدان عمل جبهه و رزم در دفاع از اسلام بوده است که روحانيون ايثارگر بهترين مصداق آن به شمار مي‌روند.

آيت‌الله هاشمي شاهرودي، با اشاره به لزوم شکرگزاري نعمت جهاد براي خدا و تحصيل علم خاطرنشان کرد: افتخار تحصيل علوم اهل‌بيت(ع) و خدمت‌گذاري براي مردم و بندگان خداوند، نعمتي است که روحانيون جانباز بايد شکر آن را همواره به جاي آورند.

عضو خبرگان رهبري به هجوم فرهنگي دشمن، اشاره و تاکيد کرد: روحانيون ايثارگر، بايد در سنگر جديد جهاد يعني جهاد علمي به وظيفه  خود به خوبي عمل کنند و با تقويت مباني علمي و فقهي خود، به شبهات روز مردم و جامعه پاسخ دهند.

عضو فقهاي شوراي نگهبان با بيان اين‌که روحانيت شيعه در برهه کنوني مسئوليت سنگيني برعهده دارد، خاطرنشان کرد: بحث‌ها و شبهاتي که امروز در بين مردم مطرح مي‌شود، در گذشته وجود نداشته و يا بسيار کمرنگ بوده است، اما اکنون، روحانيت شيعه وظيفه دارد که خود را با نيازهاي روز جامعه هماهنگ کند و با مدل‌سازي، اصطلاح‌سازي و مفهوم‌سازي اسلام ناب و اصيل، از عهده مسئوليت بزرگ خود برآيد.

آيت‌الله هاشمي شاهرودي، با تأکيد بر لزوم توجه روحانيون به مسايل سياسي، فرهنگي و ديني جامعه، ادامه داد: بزرگان ديني ما توانستند خود را با مقتضيات جامعه هماهنگ سازند، اما جاي تأسف است که ما نتواسته‌ايم به درستي از عهده مسئوليت فراگير خود در عرصه‌هاي متنوع جامعه برآييم.

وي با اشاره به اين که به برکت نظام اسلامي ايران، اکنون، شاهد تحول بسيار شگرفي در عرصه جهاني هستيم، ابراز داشت: انقلاب اسلامي ايران تأثيرگذاري محسوسي در معادلات جهاني دارد. پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، مسئوليت بسيار سنگيني است که بر عهده روحانيت مي‌باشد.

آيت الله هاشمي شاهرودي يادآور شد: حضور در سنگر علم، نيازمند برنامه‌ريزي کامل و مدون در محتوا، شکل و قالب است تا جوابگوي جامعه و تربيت اسلامي مردم باشيم.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين که در تاريخ شاهد هستيم که همواره جبهه حق و باطل در نبرد با يکديگر بودند و اکنون نيز اين روال ادامه دارد. تاکيد کرد: بايد در اين جنگ سخت با ابرار ايمان و تقوا و پشتکار در تحصيل علوم ديني و امور تبليغي، به استقبال اين جبهه برويم.

وي در ادامه به بيداري اسلامي کنوني اشاره کرد و گفت: ملت هاي بيدار جهان نيازمند آشنايي با مباني اسلامي با قالب بومي هستند و اين موضوع بايد دغدغه روحانيت شيعه باشد.

رييس سابق قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه بسياري از کشورهاي اسلامي از حوزه‌هاي علميه، تقاضاي حضور روحاني و کارشناس ديني در کشورهاي خود را دارند، افزود اين موضوع، ريشه در عظمت و پويايي اسلام ناب در جهان کنوني دارند.

آيت‌الله هاشمي شاهرودي، در ادامه با بيان اين که مقوله پژوهش بايد در ميان روحانيوني که دغدغه حفاظت از انقلاب و آرمان‌هاي آن را در دل دارند، پويا شود، گفت: تنها با گرايش به مباحث پژوهشي مي‌توان شبهات روز را دريافت و جواب مناسبي براي آنها يافت و  با روشي نو به مردم عرضه کرد.

عضو فقهاي شوراي نگهبان، در پايان تاکيد کرد: در جهاد علمي تنها با اخلاص و قصد قربت مي‌توانيم با سربلندي از اين آزمايش الهي بيرون آييم.

عضو فقهاي شوراي نگهبان با تاکيد بر اينکه روحانيت بايد خود را با نيازهاي جامعه هماهنگ کند، گفت: روحانيت مسئوليت پاسداري از دستاوردهاي انقلاب، جهاد علمي و عرضه مباني اسلامي بومي سازي شده به ملت هاي بيدار را بر عهده دارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.