همرزم شهید هاشمی نژاد:افراد اسلام شناس و انقلابی را برای مجلس انتخاب کنید

د, 12/08/1390 - 07:14
همرزم شهید هاشمی نژاد:افراد اسلام شناس و انقلابی را برای مجلس انتخاب کنید

 حجت الاسلام مجتوبی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس به دیدگاه شهید هاشمی نژاد در خصوص انتخاب اصلح پرداخت و گفت: افرادی که خودشان را برای اسلام و انقلاب خواستند انتخاب کنید آنها که

درد دین و انقلاب دارند مقید به اسلام هستند و افرادی که برای پست و مقام و دیگر افکار به صحنه می آیند را انتخاب نکنید.


 حجت الاسلام مجتوبی امام جماعت اماکن مطهر رضوی و همرزم شهید هاشمی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  با نقل خاطراتی از شهید هاشمی نژاد یکی از خواسته های وی را از مبلغان بصیرت افزایی و ایجاد بینش دینی در بین مردم عنوان کرد.

وی با نقل خاطری از منبر در حضور استاد هاشمی نژاد گفت: در حدود ده سال قبل از انقلاب منبری رفتم که شهید در آنجا حاضر بود به مناسبت نام از شاه عباس بردم بعد خاتمه استاد با توجه به معاشرتی

که با ایشان داشتم گفت اقای مجتوبی دوباره نشنوم شما روی منبرازکلمه شاه استفاده کنید ان شالله این نام رو به زباله دان تاریخ می اندازیم.

امام جماعت حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام گفت: شهید هاشمی نژاد روزی در مسیر حرکت به سمت مکانی برای شرکت در جلسه ای رو به من کرد و گفت باید کاری کنیم که در سخنرانی ها و منبرها مردم را به بصیرت و بینش در دین آشنا کنیم.مردم غالبه نماز و روزه رو ادا میکنند ولی بصیرت در دین ندارند من در پیاده رو از سمت پنجراه در حال حرکت بودم که یک پیرمردی به من رسید معترضانه بدون سلام گفت آقا خون این بچه های مردم که کشته می شوند به گردن کیه؟ من در جواب پاسخ دادم به گردن رسول الله است اگر دین نمی آورد و ما مسلمان نمی شدیم کشته نمی دادیم پیرمرد با حالتی خجالت سر پایین آورد و بدون خداحافظی رفت. نکته آنجاست که تعبیر به کشته می کند و شهید نمی گوید و از دین نماز روزه را قبول دارد ولی جهاد و مبارزه در راه دین را قبول ندارد.

وی گفت: ایشان زاهد پارسا و با تقوا بود به حدی که کسی از خویشان ما ماشینی صفر خود را خواست با ماشین شهید تعویض کند تا برای حفظ جان ایشان قدرت مانور و سرعت ماشین در تهدیدات منافقین به کمک بیاید.شهید قبول نکرد و همان ماشین مدل پایین خود را استفاده می نمود در جواب من گفت بدون پرداخت مابه التفاوت نمی گیرم و اگر چنین کنم در حال حاضر چون تمکن ندارم اگر بدهکار شوم فکرم مشغول می شود و از درس و تبلیغ و مباحثه و مبارزه باز می مانم.

حجت الاسلام مجتوبی تصریح کرد: در منزل مرحوم آیت الله فلسفی در مجلس روضه بودیم بعد از اتمام جلسه به ایشان گفتم مریدان و برخی از بازاری ها می گویند دو محافظ برای شما کم است ایشان با لبخند گفت خبر نداری یکی را هم مرخص کردم با ناراحتی معترض شدم به ایشان که شما متعلق به مردم و انقلاب هستید در جواب گفت ما وظیفه داریم تا زمانی که نفس داریم و جان در بدن ما هست داد خود را برای اسلام بزنیم و موقعی که به شهادت رسیدیم مثل تازه عروس آن را به آغوش می گیریم.

همرزم شهید هاشمی نژاد افزود: جلساتی با عنوان کانون بحث و انتقاد تشکیل می شد که در روز های جمعه ایشان سخنرانی می کرد جوانان و دانشجویان حاضر می شدند سوال می پرسیدند و ایشان پاسخ می گفتند زمان این جلسات طولانی بود دوساعت و شاید بیشتر به پرسش و پاسخ می پرداختند. به دستور ایشان یک چراغی روی میزگذاشتیم که اگر زمان گذشت با روزشن کردن آن ایشان را متوجه گذشت زمان کنیم تا به فرموده ایشان مردم خسته نشوند و وقت آنها گرفته نشود.

وی با بیان صفات روحی و روانی شهید هاشمی نژاد خاطر نشان کرد: شهید هاشمی نژاد با شجاعت و شهامت منبر می رفت.نمونه آن منبر معروف ایشان در مسجد فیل که با استناد به قانون اساسی حق انتقاد به رژیم طاغوت و دولت را استدلال کرد و بعد با روشنگری آنها را رسوا کرد. ایشان بقدری مسلط به فن بحاثی بودند که در همه جلسات طرف را قانع می کردند و چنان نفوذی در دلها داشتند که هر جا سخنرانی ایشان بود مردم جمع می شدند و تا پایان سخنان ایشان به دقت گوش می دادند.

حجت الاسلام  مجتوبی در خصوص قدرت فن بیان و بحث استاد هاشمی نژاد گفت: من دربیمارستان لشگر به عیادت مریضی از اقوام رفتم در کنار تخت ایشان افسر ارتش شاهنشاهی بستری بود که به بهانه ثواب عیادت از مریض با ما بحثی راه انداخت و کم کم آشنایی او با ما به حدی رسید که با لباس غیر نظامی در مجالس روضه ما شرکت مینمود و با کج اندیشی و لجاجت بحث می نمود که جواب های من او را قانع نمی کرد. استاد رو به منزل دعوت کردم و اینها 4 ساعت شروع به بحث کردند که در نهایت شهید ایشان را مغلوب و در انتها به او گفت تو از فلان گروه قرآنی در تهران هستی که جدیدا تاسیس شده شماها افکار پریشان و اعتقادات فاسدی همچون انکارمعجزات دارید.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس به دیدگاه شهید هاشمی نژاد  در خصوص انتخاب اصلح پرداخت و گفت:  افرادی که خودشان را برای اسلام و انقلاب خواستند انتخاب کنید آنها که درد دین و انقلاب دارند مقید به اسلام هستند و افرادی که برای پست و مقام و دیگر افکار به صحنه می آیند را انتخاب نکنید./9171/ت301/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.