حالت آيت الله العظمي بهاء‌الديني هنگام عبور از کنار مسجد جمکران

پ, 12/04/1390 - 07:26
حالت آيت الله العظمي بهاء‌الديني هنگام عبور از کنار مسجد جمکران

   پدرم مي‌گفت وقتي به قصد سفر به يکي از روستاهاي بخش کهک قم از کنار مسجد مقدس جمکران عبور مي‌کردم، تمام دردها و ناراحتي‌هايم از بين مي‌رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام مرتضي وافي در همايش خادمان افتخاري واحد انتظامات مسجد مقدس جمکران با مهم ارزيابي کردن

خدمتگذاري به آستان حضرت ولي عصر(عج)، اظهارداشت: کسي که براي خدمت به درگاه اوليا الله انتخاب مي‌شود، به واسطه عمل خير يا نقطه روشني است که در زندگي داشته است و بي شک خادمان آستان اوليالله، چنين توفيقي را با خواست الهي کسب کرده اند.

وي افزود: بدون شک نخستين قدم در خدمتگذاري به آستان ولايت، پاسداري از اين توفيقي است که خداوند و امام زمان(عج) به وي عطا کرده است، مي‌باشد؛ به هر ترتيب هيچ کس بدون لياقت در مسير خدمت به ساحت قدسي الهي و ائمه اطهار(ع) قرار نخواهد گرفت.

معاون فرهنگي مسجد مقدس جمکران با بيان اين که هر کسي که وارد عرصه خدمتگذاري به حريم قدسي مسجد مقدس جمکران مي‌شود، بايد قدر اين موقعيت حساس را بداند، تصريح کرد: بر طبق فرموده خداوند براي کسي که به عنوان خدمتگذار وارد

حريم اولياالله مي‌شود، دو خير بزرگ يعني خير دنيا و يافتن طريق سعادت در عقبي به او اهدا مي‌شود؛ انسان در پي کسب توفيق خدمتگذاري در آستان الهي، مي‌بايست حرکت به سمت خدا و دوري از غير خدا را در وجودش آغاز کند و در غير اين صورت نمي تواند به مقام قرب برسد.

وي ادامه داد: کساني که در مسجد جمکران به خدمت مي‌پرازدند ابتدا بايد نسبت به صاحب خانه خويش شناخت و معرفت پيدا کنند و با کنار گذاشتن صفات رذيله اي همچون، خودپسندي ،تکبر، بي اخلاصي، غرور، خودبيني و بد اخلاقي با زائران، اجر کار خود را ضايع نکنند تا از ليست خادمان واقعي حضرت خارج نشوند؛ چه بسا افرادي که لباس و آرم خادمي بر سينه خود دارند، ولي سال‌هاست که بواسطه رفتار بد خود از ليست خادمان واقعي حضرت خط خورده اند.

* علاقه آيت الله العظمي بهاء‌الديني به مسجد جمکران

حجت الاسلام وافي با بيان خاطره اي از علاقه وافر مرحوم آيت الله العظمي بهاء الديني(ره) به اين مسجد شريف گفت: فرزند اين عالم بزرگوار نقل مي‌کرد که پدرم مي‌گفت وقتي به قصد سفر به يکي از روستاهاي بخش کهک قم از کنار مسجد مقدس جمکران عبور مي‌کردم، تمام دردها و ناراحتي‌هايم از بين مي‌رفت و اين مساله نشان مي‌دهد که مردان بزرگ و عارفان عالم و حق طلب، چگونه به عظمت و جايگاه اين مسجد شريف واقف بودند.

وي، رمز موفقيت خدمت در جمکران را حفظ روحيه ولايت مداري عنوان کرد و گفت: بدون شک هيچ کسي نمي تواند بدون حفظ و پاسداري عنصر ولايت به قرب الهي برسد و اگر کسي در اين مسجد به واسطه حضور در حريم مهدوي، نسبتي با امام زمان(عج) دارد مي‌بايست از هر گونه گناه و عمل قبيح دوري کند که به دليل همين نسبت هر عمل زشتي که از ما سر بزند، زشت تر و عقوبت آن نيز دو برابر خواهد بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.