ارسال بيش از شش هزار اثر به دبيرخانه حشنواره علامه حلي

چ, 12/03/1390 - 07:39
ارسال بيش از شش هزار اثر به دبيرخانه حشنواره علامه حلي

  معاون پژوهشي حوزه‌هاي علميه از ارسال 6هزار و 270 اثر به چهارمين جشنواره علامه حلي و تجليل از برگزيدگان آثار برتر با سخنراني آيت الله استادي خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه: حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي عماد، امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به اهداف و برنامه‌هاي جشنواره علامه حلي، گفت: فرهنگ سازي پژوهش، ايجاد

فضاي ذهني مناسب گسترش پژوهشي در ميان طلاب جوان، شناسايي استعداد هاي طلاب، تربيت و رشد نيروهاي انساني و تامين منابع انساني براي دستگاه‌هاي پژوهشي،‌حرکت به سمت پژوهش محور کردن آموزش‌هاي حوزه، از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين جشنواره مي‌باشد.

رييس شوراي سياستگذاري جشنواره علامه حلي با بيان اين‌که شناسايي آثار،‌مقالات، مجلات طلاب و در نهايت تجليل و تقدير از پديد‌آورندگان بهترين آثار از ديگر اهداف جشنواره برشمرد.

معاون پژوهش‌ حوزه‌هاي علميه با اشاره به اين‌که جشنواره روز به روز در حال رشد است، خاطرنشان کرد: امسال 6270 اثر به دبيرخانه چهارمين جشنواره علامه حلي رسيده است که روز پنج‌شنبه 4 اسفند با حضور آيت‌الله استادي، از صاحبان اثر برتر تجليل به عمل خواهد آمد.

وي  تصريح كرد: ارسال آثار فراوان به جشنواره علامه حلي و رشد كمي و كيفي آثار ارسالي حاكي از اين امر است كه جشنواره علامه حلي بين طلاب حوزه‌هاي علميه جايگاه خود را پيدا كرده و باعث گسترش فرهنگ پژوهش در حوزه‌هاي علميه شده است.

رئيس شوراي سياست‌گذاري جشنواره علامه حلي بيان كرد: اين آثار از سوي 5374 طلبه در سطوح مختلف به دبيرخانه جشنواره علامه حلي ارسال شده است.

حجت الاسلام والمسلمين عماد بيان كرد: چهارمين جشنواره علامه حلي در استان‌هاي تهران، اصفهان و خراسان برگزار شده است و آثار طلاب در چندين مرحله مورد ارزيابي و داوري قرار گرفته است.

رئيس شوراي سياست‌گذاري جشنواره علامه حلي با اشاره به روند ارزيابي آثار ارسالي افزود: آثار ارسالي در چهار مرحله ارزيابي عمومي، اجمالي، تفصيلي و در كميته‌هاي علمي ده‌گانه مورد ارزيابي و داوري قرار گرفته است.

معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه با اشاره به تقدير از 60 اثر برتر در روز برگزاري همايش  بيان كرد: چهار مرحله ارزيابي از آثار صورت مي‌گيرد كه شامل ارزيابي و كميته‌هاي علمي ده‌گانه‌اي نيز بر روند داوري‌ها نظارت دارند.

وي اظهار داشت: آثار ارسالي در گروه‌هاي مختلف شامل كلام، فلسفه و منطق، فقه و حقوق اسلامي، علوم حديث، علوم انساني مرتبط با حوزه دين، تفسير و علوم قرآني، تاريخ اسلام و تشيع، اصول فقه، ادبيات و اخلاق و تربيت و اخلاق و تربيت دسته‌بندي شده است.

معاون پژوهشي حوزه‌هاي علميه در رابطه با روند کيفي جشنواره علامه حلي در طي سه دوره برگزاري افزود: داوري‌ها و ارزيابي‌ها نشان‌دهنده ارتقاي کيفي آثار رسيده به اين جشنواره است اما دست‌اندرکاران حوزوي نيز بايد نسبت به ارتقاي بيشتر کيفي آثار اهتمام جدي داشته باشند.

وي بيان داشت : انتظار ما اين است که در دوره‌هاي آتي رشد بيشتري را در زمينه کيفي‌سازي آثاري که به مراحل نهايي ارزيابي راه‌ مي‌يابند شاهد باشيم.

رييس شوراي  سياستگذاري جشنواره علامه حلي، حمايت‌هاي در نظر گرفته شده براي آثار برگزيده پژوهشي افزود: علاوه بر حمايت‌هاي معنوي، امتيازهاي ويژه‌اي نيز براي آثار در نظر گرفته مي‌شود ضمن اينکه براي تعدادي از صاحبان آثار برتر، سفر حج نيز در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهشي حوزه‌هاي علميه خاطرنشان کرد: در زمينه تشويق مادي از آثار برتر، هدايايي نيز در اختيار صاحبان اين آثار قرار مي‌گيرد ضمن اينکه حمايت‌هاي علمي نيز شامل حال آنها مي‌شود به اين ترتيب که پژوهشگران مي‌توانند نقاط قوت و ضعف آثار خود را در پايگاه اطلاع‌رساني اين جشنواره مشاهده کنند.

وي با تقدير از رسانه‌هاي خبري در زمينه پوشش برنامه‌هاي فرهنگي و پژوهشي حوزه گفت: مطبوعات مکتوب و غير مکتوب، يکي از ارکان حمايت و توسعه فرهنگ پژوهش در جامعه هستند.

 در ادامه اين نشست همچنين دبير جشنواره علامه حلي نيز گفت: اين جشنواره در چهار سطح طلاب پايه‌هاي يک تا سوم که با هزار و 72 اثر، پايه‌هاي چهارم تا ششم با هفتصد و هفتاد و دو اثر، پايه‌هاي هفتم تا دهم با پانصد و چهار اثر و طلاب درس خارج نيز با سيصد و شصت و هفت اثر در اين جشنواره شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام گودرزي،  با بيان اينکه از گروه‌هاي ده گانه علمي بيشترين آثار را گروه علمي اخلاق و تربيت با هشتصد و نود و پنج اثر از برادران و سيصد و شصت و دو اثر از خواهران داشته است، خاطرنشان کرد: گروه علمي علوم انساني در قسمت بردران با سيصد و هفتاد چهار اثر و در قسمت خواهران با سيصد و شصت و دو اثر و در گروه علمي کلام در قسمت برادران با چهار صد و يازده اثر و در قسمت خواهران با صدو پنجاه و چهار اثر به ترتيب رتبه دوم تا سوم را حائز شده اند.

دبير جشنواره علامه حلي با بيان اينکه بيشتر مقاله‌هاي ارسالي به صورت انفرادي تنظيم شده است، اظهار داشت: در قسمت برادران 3 هزار و پانصد و ده اثر به صورت فردي و صد و دوازده اثر به صورت گروهي و در بخش خواهران 2 هزار و چهار صد و نود و نه اثر فردي و صد و پنجاه و پنج اثر گروهي ارسال شده است.

حجت‌الاسلام گودرزي، فراواني شرکت کنندگان در پايه‌هاي مختلف را مورد اشاره قرار داد و افزود: دويست و هشتاد و پنج اثر از پايه‌هاي سوم، دويست و شصد و شش اثر از پايه‌هاي دوم، دويست و سي و يک اثر از پايه‌هاي چهارم و صد و شصت و پنج اثر از طلاب درس خارج به جشنواره ارسال شده است.

وي با بيان اينکه جشنواره علامه حلي(ره) در سه استان تهران، خراسان رضوي و اصفهان به صورت دو مرحله‌اي برگزار مي‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اين جشنواره از سي نفر از برگزيدگان تجليل و قدرداني به عمل آمد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.