حجت‌الاسلام قرائتي:همه فعاليت‌هاي تبليغي قرآن‌محور باشد

پ, 11/27/1390 - 07:53
حجت‌الاسلام قرائتي:همه فعاليت‌هاي تبليغي قرآن‌محور باشد

حجت‌الاسلام و المسلمين قرائتي در ديدار با برگزاركنندگان جشنواره نوآوري‌هاي تبليغ ديني گفت: همه فعاليت‌هاي تبليغي بايد قرآن‌محور باشد و منبريان از قرآن در امر تبليغ استفاده كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام قرائتي، رئيس ستاد اقامه نماز، در ديدار با برگزاركنندگان جشنواره نوآوري‌هاي تبليغ ديني با بيان اين‌كه قرآن مهجور و اهل‌بيت(ع) مظلوم هستند، گفت: دفتر تبليغات اسلامي بايد قرآن را از مهجوريت و اهل بيت(ع) را از مظلوميت خارج كند.

قرائتي با تأكيد برضرورت توجه و عمل به قرآن كريم تصريح كرد: تمامي فعاليت‌هاي تبليغي بايد قرآن‌محور باشد و منبريان از قرآن در امر تبليغ استفاده كنند.

وي افزود: در اكثر اوقات، منابر و سخنراني‌ها خالي از تفسير قرآن كريم است، در حالي كه منبر و سخنراني بايد به گونه‌اي باشد كه مردم در آن مفاهيم بلند قرآن كريم را بياموزند و در زندگي خود برآن جامه عمل بپوشانند.

وي بيان كرد: همه مي‌دانند كه حضرت علي اصغر(ع) شش ماهه به شهادت رسيده است اما متأسفانه وقتي در خصوص نهج‌البلاغه سؤال مي‌شود كمتر كسي با آن آشنايي داشته و يا مي‌داند كه نهج‌البلاغه چند خطبه دارد.

قرائتي با بيان اين‌كه قرآن ذكر است، گفت: آيت‌الله مكارم شيرازي خود به من گفت كه خير و بركتي را كه از تفسير نمونه ديده از هيچ كار ديگري نديده است و اگر هم برنامه درس‌هايي از قرآن من در تلويزيون استمرار پيدا كرده است براي اين است كه يك برنامه قرآني است و قرآن خوش‌بيان است.

رئيس ستاد اقامه نماز با اشاره به ضرورت تربيت طلاب قرآني، خواستار توجه ويژه دفتر تبليغات اسلامي به اين امر شد و تصريح كرد: طلاب بايد به گونه‌اي تربيت شوند كه بتوانند جواب وهابيت و اهل سنت را براساس قرآن بدهند.

قرائتي افزود: اگر قرآن داشته باشيم هيچ كم نداريم و اگر بودجه و نيرو در خصوص خارج كردن قرآن از مهجوريت توسط دفتر تبليغات اسلامي در نظر گرفته شود غم پيامبر(ص) برطرف و طلاب از منابر و سخنراني‌هاي پربارتري برخوردار خواهند شد.

وي تصريح كرد: در بعضي موارد حوزه‌ها و دانشگاه‌ها خواب هستند و وقتي نهج‌البلاغه در شهر قم غريب است در شهرهاي ديگر چه انتظاري مي‌توان داشت تا نهج‌البلاغه غريب نباشد.

رئيس ستاد اقامه نماز در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه بودجه‌هاي فرهنگي برخي اوقات صرف ساخت استخر مي‌شود، خاطرنشان كرد: بايد در بودجه فرهنگي به امر ازدواج جوانان هم نگاه داشت و اعتقاد من اين است تا واجب هست به سراغ مستحب، تا خالق هست به سراغ مخلوق و تا منافع ميليوني وجود دارد نبايد به سراغ منافع شخصي رفت.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.