تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه:نقش زنان در پیشبرد انقلاب‌ها انکار ناپذیر است

چ, 11/26/1390 - 07:28
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه:نقش زنان در پیشبرد انقلاب‌ها انکار ناپذیر است

 تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، گفت: امروز زنان کشورهای اسلامی با الگو گیری از بانوان ما در حرکت های اسلامی منطقه پا به پای مردان در صحنه های مقاومت حضوری چشمگیر دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، در مراسم افتتاحیه گردهمایی خدمات متقابل زنان و نهضت های اسلامی که پیش از ظهر امروز و با حضور معاونان و مربیان خواهر سراسر کشور

در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با بیان اینکه در قرآن آیات فراوانی در مدح زنان برجسته تاریخ آمده است، افزود: یکی از این زنان آسیه همسر فرعون بود که خدا از وی به عنوان یک الگو یاد می کند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، همچنین اضافه کرد: از میان کسانی که در زمان حضرت موسی(ع) لباس توحید بر تن کرده و از شرک و کفر فاصله گرفتند افراد فراوانی بودند اما خدا از میان همه آنها یک زن را به عنوان و اسوه انتخاب کرد.

امام جمعه قم، با بیان اینکه در طول تاریخ زنان فراوانی سر سلسله جهاد در راه خدا بوده و همیشه در جوامع به عنوان یک الگو درخشیده و ماندگار شده اند، ابراز داشت: برخی از این زنان در شرایطی سخت و در میان قومی ظالم به این مقام رسیده که نشان می دهد انسان در هر مکان و هر شرایطی می تواند به مقام قرب الهی برسد.

وی در ادامه نقش زنان در نهضت های فردی و اجتماعی را مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: یکی از بزرگترین نهضت ها که زنان نقش اساسی در پیشبرد آن داشتند حماسه سیاسی نظامی فرهنگی کربلا است که یک در جلوه آن امام حسین(ع) و در جلوه دیگر آن حضرت زینب(س) به حماسه آفرینی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، حضور بانوان را در پیشبرد حرکت انقلاب اسلامی ایران موثر خواند و اظهار کرد: از ابتدای نهضت اسلامی زنان نقش اساسی و تاثیر گذاری داشتند و اگر یکی از مبارزان به شهادت می رسید خانواده رسالت او را بر دوش می کشید.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز زنان به تاسی از حضرت زینب(س) فرزندان خود به حضور در جبهه های حق علیه باطل تشویق می کردند.

امام جمعه قم، با بیان اینکه زنان ایرانی با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) در تمامی صحنه های نبرد علیه باطل حضور داشته اند، تصریح کرد: امروز نیز زنان کشورهای اسلامی با الگو گیری از بانوان ما در حرکت های اسلامی منطقه پا به پای مردان در صحنه حضوری چشمگیر دارند.

وی همچنین افزود: در راه صدور انقلابی که امام خمینی(ره) از آن سخن می گفت امروز زنان ما نقشی درس آموز و سازنده را ایفا می کنند و این استمرار حضور بانوان از ابتدا تا کنون موجب موفقیت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در پایان خطاب به مربیان خواهر گفت: شما با توسل به حضرت معصومه(س) که خود نمونه ای کامل از یک بانوی معلم بود، می توانید در مسیر موفقیت گام بردارید./927/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.