آیت الله شبستری:نخبگان قرآنی نقش محوری در سعادت جامعه بشری دارند

د, 11/24/1390 - 07:19
آیت الله شبستری:نخبگان قرآنی نقش محوری در سعادت جامعه بشری دارند

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نخبگان، حافظان و عاملان آموزه های قرآنی نقش محوری در سعادت دنیوی و اخروی جامعه بشری دارند.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  اولین همایش تجلیل از نخبگان قرآنی امروز با حضور پیشکسوتان عرصه قرآن استان امروز با حضور آیت الله شبستری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

امام جمعه تبریز در سخنانی با تاکید بر اینکه تعمق و تدبر در مفاهیم آیات و عمل به آموزه های قرآنی نیاز امروز جامعه اسلامی است، اظهار داشت: نخبگان، حافظان و عاملان آموزه های قرآنی نقش محوری در سعادت دنیوی و اخروی جامعه بشری دارند.

وی با تاکید بر این که بسیاری از معضلات جامعه نشأت گرفته از مهجوریت آیات قرآن در زندگی بشری است، تصریح کرد: تمام شئون زندگی بایستی مطابق با معیارهای قرآنی باشد، در غیر این صورت انحراف گریبان‌گیر مسلمانان و به تبع آن مشکلات عدیده ای در بخش های مختلف به وجود خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: توجه به آیات قرآن کریم و عمل به دستوراتی همچون امر به معروف و نهی از منکر و جهاد موجب می شود، امت اسلامی بهترین امت ها باشد و ملت ایران به استقلال، آزادی و عظمت بین المللی دست یابد.

وی، با اشاره به این که مردم ایران 32 سال قبل با عمل به قرآن کریم به این هدف دست یافتند، اضافه کرد: امت اسلامی می تواند با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی و عمل به آیات و آموزه های قرآن مجید از زیر بار ظلم ستمکاران خارج شوند.

آیت الله شبستری با تاکید بر این که آموزش قرآن و مفاهیم آن به عنوان دغدغه اصلی مسؤولان و مردم قرار گیرد، گفت: معارف و تفسیر قرآن کریم نیز باید در حد امکان در کلاس ها و برنامه های جنبی مانند نمازهای جماعت مدارس مطرح به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که نورانیت قرآن شفای امراض روحی و جسمی است، گفت: دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال خاموش کردن این نور هستند، هر چقدر بتوانیم در مقابل جنگ نرم دشمن با مقابله نرم ایستادگی کنیم، موفق تر خواهیم بود و یکی از بهترین راه های مقابله نرم با دشمن ترویج و آموزش فرهنگ قرآنی است.

همچنین حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در سخنانی ابراز داشت: این همایش با هدف تشویق و ترغیب مردم به ویژه جوانان برای قرائت قرآن و آشنایی بیشتر با این کتاب آسمانی و همچنین تجلیل شایسته از فعالان قرآنی استان برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی پردیس قرآنی در محل پارک مفاخر تبریز(وقف طوبی) خبر داد و اظهار داشت: تمامی عوامل بازدارنده در مسیر توسعه و عمران حقیقی موقوفات باید شناسایی و با استفاده از راهکارهای کارشناسانه مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد احیای موقوفات آذربایجان شرقی گفت: به زودی بنیاد عمران و توسعه موقوفات استان با همکاری همه دستگاه های دولتی در راستای احیای موقوفات فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است، در پایان این همایش از 116 فعال عرصه قرآن آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد./935/پ201/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.