نقض حقوق زنان در آمریکا/خشونت علیه زنان

س, 11/18/1390 - 09:23
نقض حقوق زنان در آمریکا/خشونت علیه زنان

درحالی که دولت آمریکا همواره دولت‌های مخالف خود را به ترویج خشونت علیه زنان در کشورهایشان متهم می‌کند، گزارش‌های مؤسسات مردم‌نهاد آمریکایی نشان می‌دهد که این اتفاق در ابعاد بسیار وسیعتری در ایالات متحده رخ می‌دهد و سیاست‌های فرهنگی دولت به این موضوع دامن می‌زند.
یکی از بدترین موارد خشونت علیه زنان، موضوع تجاوز جنسی و فساد اخلاقي حاكم بر اين روابط در ايالات متحده آمريكاست که آمار بالای آن، برخي مؤسسات خصوصي و مردم‌نهاد آمريكايي را به تحقيق و پژوهش در اين حوزه واداشته است.
گزارش حاضر بر اساس گزارش‌هاي آماري تعدادي از معتبرترين موسسات مزبور تهيه شده و بديهي است تفاوت‌هايي در آمارهاي موسسات مختلف به چشم مي‌خورد كه ناشي از تفاوت جامعه آماري و شيوه تحقيق است اما متوسط آمارها سرانجام از فاجعه‌اي حكايت دارند كه در ابعاد گسترده‌ای در جامعه آمريكا در حال رخ دادن است و متأسفانه به جزیي از فرهنگ آمريكايي تبديل شده است.
پايگاه اطلاع‌رساني NATION MASTER در يكي از صفحات خود، نمودارهايی را در خصوص تعداد قربانیان تجاوز به عنف در كشورهاي جهان تنظيم كرده که ايالات متحده آمريكا در اين رده‌بندي در جايگاه سیزدهمین واقع شده است.
جالب اینکه تمام کشورهای غربی مدعی رعایت حقوق بشر، از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئد، در ۱۰ رتبه اول قرار دارند و تنها ایتالیا با رتبه یازدهم، نتوانسته در میان ۱۰ کشور اول قرار بگیرد!
در این نمودار که ۲۰ کشور اول در این زمینه نشان داده شده، هیچ کشور اسلامی به چشم نمی‌خورد.
يكي ديگر از گزارش‌هاي  NATION MASTERنیز به آمار طلاق بازمي‌گردد كه بنابر نمودارها، آمريكا با ۹۵/۴ طلاق در هر هزار نفر، رتبه اول را از آن خود كرده و نزديك‌ترين كشور اسلامي به آمريكا، قطر است كه آمار طلاق در آن يك‌پنجم آمريكاست.
به گزارش "مركز ملي قربانيان جنايت" در آمريكا، سه درصد از مردان آمريكايي در طول عمر دست‌كم يك‌بار مورد تجاوز واقع مي‌شوند كه بنابر جمعيت كنوني آمريكا، بالغ بر ۸/۲ ميليون نفر دچار این موضوع شده‌اند. ۷۱ درصد از قربانيان در حالي مورد تجاوز قرار مي‌گيرند كه سن آنها به ۱۸ سال نرسيده است.
بنابر گزارش فوق، مردان در كل حدود ۱۰ درصد از قربانيان تجاوز را در آمريكا تشكيل مي‌دهند و در واقع بقیه این آمار، مربوط به زنان است.
مركز "مقابله با بحران تجاوز سانتا باربارا" در گزارش خود مي‌نويسد: در هر دقيقه ۱/۳  زن آمريكايي مورد تجاوز واقع مي‌شود. تمام اين تجاوزات، تجاوز به عنف است و با اين حساب در هر ساعت ۷۸ زن، در هر روز ۱۸۷۱ زن و در هر سال ۶۳۸ هزار زن مورد تجاوز قرار مي‌گيرند.
در ۸۰ درصد از موارد، تجاوز توسط شخصي آشنا و در ۶۰ درصد موارد در منزل خود او، دوست، آشنا، فاميل يا همسايه صورت مي‌پذيرد و این بلایی است که دولت آمریکا با ترویج روابط آزاد جنسی، بر سر مردم خود آورده است.
بنابر اين گزارش، ۸۳ درصد از زنان و ۳۲ درصد از مرداني كه دچار ناتواني‌هاي مختلف در امور جنسی مي‌شوند، پيش‌تر مورد آزار جنسي واقع شده‌اند.
۵۴ درصد از قربانيان زن زير ۱۸ سال سن داشته و ۸۳ درصد آنها زير ۲۵ سال بوده‌اند.
نشریه لویزیانا به نقل از "رابین لوی" فعال حقوق بشر در سانفرانسیسکو می نویسد: اگرچه آمریکا مرتباً به دیگر کشورها درخصوص حقوق زنان و برابری جنسیتی موعظه می کند، اما وقتی مسأله زنان زندانی و آن دسته از زنانی که در دیگر موقعیت های آسیب پذیر قرار می گیرند به میان می آید، آمریکا خود دچار مشکلاتی است. از جمله این مشکلات، سوء استفاده های تولید مثلی در نظام زندان های کالفرنیاست که در آن عمدتاً زنان رنگین پوست سطوح بالای عقیم سازی از طریق برداشتن رحم و دیگر اشکال مشابه آن را تجربه کرده اند.
براساس گزارش سازمان مبارزه با خشونت، در هر 9 ثانیه یک زن آمریکایی مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. همچنین طبق برخی گزارشات روزانه بیش از 3 زن آمریکایی به دست شوهران خود کشته می شوند.
حدود 30 درصد از زنانی که در ارتش آمریکا خدمت می کنند، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. بیش از دو سوم نظامیان زن آمریکایی نیز اظهار داشته اند که در ارتش مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. "سندرا پاک" عضو پروژه حقوق زنان در این رابطه می گوید: تجاوز و بدرفتاری جنسی در ارتش فوق العاده زیاد است و گزینه های اندکی برای نظامیان زن وجود دارد. آنها تنها می توانند به مقامات مافوق شکایت کنند. هیچ انگیزه ای هم برای آنکه فرماندهان به شکایات مطروحه به طور جدی رسیدگی نمایند، وجود ندارد.

ناتوانی قوانین آمریکا در محافظت از زنان
RAINN، مخفف "شبكه ملي بررسی تجاوز، آزار و زناي با محارم" است. اين مؤسسه در گزارش‌ آماري قابل توجه خود فاش ساخت که ۴۴ درصد از قربانیانی (عمدتاً زنان) كه در آمريكا مورد تجاوز قرار مي‌گيرند، كمتر از ۱۸ سال سن داشته و ۸۰ درصد از آنان سن‌شان كمتر از ۳۰ سال است.
در اين گزارش همچنين تصريح شده كه سالانه ۲۱۳ هزار نفر در آمريكا قرباني تجاوز جنسي مي‌شوند. در سال ۲۰۰۷ اين آمار به ۲۴۸۳۰۰ تن رسيد. اين آمار ظاهراً اعم از مردان و زنان قرباني تجاوز جنسي است اما بديهي است كه تعداد زنان به مراتب بيشتر از مردان است.
بنابر همين گزارش، قريب به ۶۰ درصد از تجاوزات جنسي هرگز به پليس گزارش نمي‌شوند و از هر ۱۶ متجاوز، ۱۵ نفر حتي يك روز زندان هم به‌خاطر اين جرم تحمل نمي‌كنند.
RAINN در يكي ديگر از صفحات خود تصريح كرده كه طي ۱۳ سال گذشته، چهار ميليون و دويست‌ هزار نفر در آمريكا قرباني تجاوز جنسي واقع شده‌اند.
در واقع دولت آمریکا با ایجاد حاشیه امن برای متجاوزان، خیال آن‌ها را از تحت تعقیب قرار گرفتن و مجازات شدن در صورت ارتکاب این جرایم راحت کرده است.
بردگي جنسي در آمريكا
بردگي جنسي از پديده‌هاي شدیداً ناهنجاری است كه از گذشته وجود داشته و امروزه نيز شكل مدرن به خود گرفته است. در اين پديده، زن يا مرد به بردگي گرفته شده، توسط افراد متعدد و بالاخص ارباب خود مورد آزار جنسي قرار مي‌گيرد كه عموماً در این وقایع، صدمات زیادی را متحمل می‌شوند. كتك زدن، آويزان كردن از اعضاي بدن، شلاق زدن، تجاوز دست‌جمعي و ... از مواردي است كه اربابان که عموماً افراد دارای بیماری‌های روانی- جنسی هستند بر سر قربانیان خود می‌آورند؛ چرا که روابط جنسی آزاد به قدری در برابر آن‌ها قرار گرفته که روابط عادی جنسی، این افراد را ارضاء نمی‌کند و برای دستیابی به هدف خود، از راه‌های سادیسم‌گونه وارد می‌شوند.
دولت آمریکا حتی در برابر سايت‌هاي پورنوي فراواني که دست به تبليغ اين پديده نفرت‌انگيز مي‌زنند، کاملاً با تساهل و در راستای احترام به آزادی بیان برخورد می‌کند! چرا که می‌داند مخاطب این تصاویر و فیلم‌ها، افکار عمومی کشورهای جهان سومی و کشورهای مبتنی بر اصول دینی نیز هستند و از این طریق، آن‌ها هم می‌توانند در این معضل فرهنگی شریک شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني "ليمون دراپ"، سالانه حدود ۲۰ هزار نفر براي بردگي به آمريكا قاچاق مي‌شوند. اين افراد كه با وعده كار يا تحصيل به آمريكا آورده مي‌شوند، هر يك به قيمتي بين ۱۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دلار به فروش مي‌رسند. اين جدا از كساني است كه با مليت آمريكايي به بردگي گرفته مي‌شوند و آمار درستي از آنها در دست نيست.
اين پديده كثيف به حدي در كشورهاي غربي و توابع فرهنگي آنها رايج شده است كه با جستجوي عبارت مربوط به این پدیده شوم در موتور جستجوي گوگل، قريب به ۴۵ ميليون صفحه اينترنتي يافت مي‌شود!
آنچه ذكر شد تنها بخشی از فاجعه‌ای است که دولت آمریکا با سیاست‌های فرهنگی خود در ایجاد و تقویت روابط آزاد جنسی، بر سر مردم خود آورده است و می‌کوشد با ترویج این فرهنگ به دیگر کشورها، آن‌ها را نیز دچار تضادهای فرهنگی ناشی از این موضوع کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.