تقسيم بندي قاريان قرآن از نگاه امام صادق (ع)

پ, 11/06/1390 - 11:08
تقسيم بندي قاريان قرآن از نگاه امام صادق (ع)

  آيت الله گرامي با ذکر روايتي از امام صادق (ع) گفت: طبق فرموده اين امام همان قاريان قرآن به سه گروه، تقسيم مي شوند و خداوند به احترام قاريان واقعي قرآن، بلا را از جامعه دور مي کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب استاد حوزه علميه قم پيش از ظهر امروز در افتتاحيه چهارمين دوره مسابقات کشوري حفظ و ترتيل قرآن کريم(ويژه خواهران) که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در قم برگزار شد، اظهار داشت: حفظ و قرائت قرآن با توجه به حديث گهربار ثقلين از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

وي افزود: قران و اهل بيت پيامبر اکرم (ص) طبق تصريح حديث ثقلين معصوم و بدور از خطا مي باشند و هر کسي که به قرآن و اهل بيت (ع) تمسک بجويد، هرگز گمراه نخواهد شد.

استاد حوزه علميه قم تصريح کرد: هم قرآن و هم اهل بيت (ع) از مسلمان و غيرمسلمان دستگيري مي کنند و حوائج بسياري از مردم را با توسل و عنايت خاصشان برآورده مي سازند.

آيت الله گرامي خاطرنشان کرد:اهل بيت (ع) حلال مشکلات و مشتاق شيعايان خود مي باشند، در اين ميان عواطف و کرامات امام رضا (ع) بسيار محسوب است.

وي با بيان اينکه کرامات امام رضا (ع) بي حصر و حد است، بيان داشت: کراماتي که از وجود مبارک امام رضا (ع) براي شفاء بيماراني که پزشکان بسيار حاذق آنان را جواب کرده اند؛ نشانه توجه اهل بيت (ع) به عامه مردم است.

آيت الله گرامي با اشاره به ارتباط عميق اهل بيت (ع) و قرآن, گفت: همانطور که نبي اکرم (ص) فرمودند: اگر فتنه ها به شما رو آوردند به قرآن پناه ببريد.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به روايتي از امام صادق (ع) بيان داشت: اگر کسي در جواني قاري قرآن شود، قرآن با گوشت و پوست او مخلوط شده و در قيامت قرآن حافظ اوست و او را به بهترين درجات بهشت برده و در آنجا جا مي دهد.

آيت الله گرامي در ادامه با بيان اينکه قاريان سه گروه هستند؛ بيان کرد: همانطوري که امام صادق (ع) مي فرمايد قاريان قرآن سه دسته اند يکي از آنها، قرآن را فرا مي گيرد تا حاکمان و سلاطين مزد دريافت نمايد، دومين گروه کساني هستندکه قرآن را مي خوانند ولي حدود قرآن را رعايت نکرده و عامل به آيات الهي نيستند و سومين گروه قارياني هستند که قرآن را فرا مي گيرند تا دارويي براي بيماري قلبشان پيدا نمايند.

وي تاکيد کرد: افرادي که قرآن را مي خوانند و به آن عمل مي نمايند، خداي متعال به احترام آنها بلا را از جامعه دور مي کند.

استاد حوزه علميه قم در پايان يادآور شد: يکي از نکات بسيار مهمي که بايد قاريان و حافظان قرآن به آن توجه نمايند، فهميدن و درک تفاوت هاي موجود در قرآن مي باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.