فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛نظام اسلامی باید روش پیامبر (ص) را نسبت به مردم خود داشته باشد

د, 11/03/1390 - 11:15
فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛نظام اسلامی باید روش پیامبر (ص) را نسبت به مردم خود داشته باشد

 حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینكه نظام اسلامي باید روش پیامبر اسلام (ص) را داشته باشد، فرمودند: نظام اسلامي نمي‌تواند نسبت به رنج هاي معنوي جسماني و گمراهی هاي فكر و دل مردم خود بي‌اعتنا باشد.
من در خطاب به مسوولان و در جلسات آنها بارها نكات لازم را گوشزد كرده‌ام، باز هم مي‌كنم. خطر تنها خطر اخلاقي نیست، البته مساله فرهنگ و اخلاق خیلي مهم است. نظام اسلامي نمي‌تواند نسبت به فرهنگ و اخلاق مردم خود بي‌تفاوت باشد. نظام اسلامي نظامي نیست كه فقط به فكر حفظ قدرت خود باشد و نسبت به عملكرد مردم خود حتي اگر به ورطه‌ اخلاقي بیافتند، بي‌تفاوت بماند.

نظام اسلامي از آنچه كه مردم را منحرف و گمراه مي‌كند رنج مي‌برد. 'عزیزٌ علیه ما عنتّم حریصٌ علیكم بالمؤمنین رؤوفٌ رحیم'(سوره توبه، آیه128) این روش پیامبر گرامي است و نظام اسلامي همان روش را باید داشته باشد. نظام اسلامي نمي‌تواند نسبت به رنج هاي معنوي جسماني و گمراهی هاي فكر و دل مردم خود بي‌اعتنا باشد.

این نظام وظیفه‌ سنگیني بر عهده دارد. دستگاه هاي ما به خصوص دستگاه هاي فرهنگي وظیفه سنگین تري دارند، همچنان كه دستگاه هاي اقتصادي و عمراني كشور وظیفه‌اي سنگین بر عهده دارند. در جاهایي مثل استان شما سیستان و بلوچستان كه بسیار محروم است ،وظایف دشوارتر است.

فرزندان عزیز من، وقتي صحبت مي‌كردند بارها در سخنانشان از من خواستند كه نسبت به این مشكل اقدام كنم. من در هیچ یك از استان ها تا این حدي كه براي من در این استان برنامه‌ریزي شده است، توقّف نداشته‌ام. دلیل این امر آن است كه توجه مسوولان در بخش هاي مختلف به نقاط اساسي نیاز در این استان جلب شود.

هركدام وظیفه‌ خود را بدانند، تعریف كنند و به آن اقدام نمایند كه البته مقدمات خوبي هم فراهم كردند و من در سخنراني عمومي روز اول گفتم كه مسوولان، موارد متعدد، كارهایي را كه باید انجام گیرد، فهرست كردند، راهكارها را مشخص و براي آنها بودجه تعیین كردند. این اقدامات در حد امكانات كشور انجام مي‌گیرد. بعد از این هم مسوولان باید یكایك این كارها را پیگیري كنند كه انجام پذیرد.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار جوانان سیستان و بلوچستان (ششم اسفند 1381)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.