حجت‌الاسلام و‌المسلمين غرويان: بسياري از دستاورهاي علمي شيعه مرهون سنت نبوي وقف است

د, 11/03/1390 - 11:11
حجت‌الاسلام و‌المسلمين غرويان: بسياري از دستاورهاي علمي شيعه مرهون سنت نبوي وقف است

  عضو هيئت علمي جامعة المصطفي العالميه گفت: بسياري از دستاوردهاي علمي شيعه به ويژه رشد و شکوفايي حوزه هاي علميه را مرهون سنت نبوي وقف و ترويج آن در جامعه هستيم.

حجت الاسلام و المسلمين محسن غرويان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اساساً سيره و سنت پيغمبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) از مسير وقف براي ما به عنوان ميراثي ماندگار و ارزشمند باقيمانده است و چه بسا اگر موقوفات نبود، بسياري از حوزه هاي علميه را در طول تاريخ نداشتيم و اين همه علما و اساتيد به منظور تبيين و نشر معارف ناب ائمه اطهار (ع) تربيت نمي شدند.

وي با اشاره به اين که وقف از علل و اسباب مهم انتقال سيره نبوي و امامان معصوم (ع) به دوران ما بوده  است، افزود: در طول تاريخ شيعه بسياري از مدارس علميه موقوفه بوده اند و حتي مخارج و هزينه هاي نگهداري از آن ها از قسمت وقف بوده است و اين ها خود نشان دهنده ارزش و اهميت مساله وقف در نظام شيعي مي باشد.

 رييس دفتر پژوهش هاي مرکز رسيدگي به امور مساجد کشور در ادامه با تاکيد بر لزوم ترويج فرهنگ وقف در سطح جامعه اسلامي بيان داشت: بي شک مال و ثروت اگر بخواهد در راه خدا صرف شود، بهترين راهش وقف کردن در راه خداست که خيرات و برکات آن براي فرد حتي پس از زمان مرگ نيز ادامه خواهد داشت.

وي اضافه کرد: از آن جا که واقف اموال خود را در راه خدا و براي کسب رضايت حق تعالي مصرف مي کند، لذا موقوفات ما داراي معنويت و قداست خاصي مي شود که هم براي واقف و هم جامعه ، خيرات و برکات فراواني را به همراه دارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.