بازديد50هزارنفرازنمايشگاه تخصصي كتاب حوزه در8 روز

ش, 11/01/1390 - 10:58
بازديد50هزارنفرازنمايشگاه تخصصي كتاب حوزه در8 روز

  مديراجرايي نمايشگاه‌هاي كتاب استان قم با اشاره به استقبال خوب فضلا، طلاب و اقشار مختلف از دومين نمايشگاه كتاب حوزه، گفت: حدود 50 هزار نفر طي هشت روز از اين نمايشگاه بازديد كردند.

محمدمهدي رضواني با اعلام اين خبر گفت: ا نمايشگاه کتاب حوزه از 22 دي ماه با حضور شخصيت هاي حوزوي، ملي و ‌استاني آغاز به كار كرد و تا 29 دي ماه  در دو نوبت صبح‌ و عصر پذيراي علاقمندان بود؛ البته در برخي از مواقع به علت حجم گسترده بازديدكنندگان زمان نمايشگاه تا حدود يك ساعت تمديد مي‌شد.

وي با بيان اينكه برنامه‌ريزي اوليه براي خاتمه كار نمايشگاه كتاب حوزه 27 دي ماه بود، افزود: با توجه به استقبال گسترده فضلا و طلاب و همچنين درخواست‌هاي حوزه‌هاي علميه و ناشران مدت نمايشگاه 2 روز تمديد شد.

رضواني، انجام تبليغات شهري با نصب بنر، پوستر و ارسال پيام كوتاه، ارسال دعوت نامه براي كليه ادارات، دانشگاه‌ها و مراكز و مدارس حوزوي، پذيرايي از ناشران و برپايي نماز جماعت در فضاي نمايشگاه را از جمله اقدامات انجام شده در طول زمان برپايي دومين نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه برشمرد.

وي با بيان اينكه در طول برگزاري نمايشگاه، 14 نفر نيروي اجرايي،‌ حراستي و خدماتي در محل نمايشگاه مستقر بودند، ادامه داد: با تلاش ستاد خبري نمايشگاه چهار ويژه‌نامه چهار صفحه‌اي به صورت تمام رنگي در تيراژ يک هزار نسخه منتشر و در بين بازديدکنندگان توزيع شد.

رضواني با بيان اينكه در طول هشت روز برگزاري نمايشگاه، پذيراي حدود 50 هزار نفر بازديدكننده بوديم، ابراز داشت: با توجه به تسهيلاتي كه اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در نظر گرفته بود و همچنين با حضور ناشران داخلي و خارجي، در مجموع مراجعه كنندگان از نمايشگاه راضي بودند.

وي افزود: در اين نمايشگاه حدود 160 ناشر داخلي و خارجي در 108 غرفه در دو طبقه نمايشگاه حضور داشتند كه با همكاري بانك صادرات و به منظور سهولت ناشران و خريداران كتاب، همه غرفه‌ها مجهز به دستگاه كارت‌خوان شده بود.

رضواني، برگزاري يك نشست تخصصي نقد كتاب با همكاري موسسه سوره مهر را از ديگر برنامه‌هاي جنبي دومين نمايشگاه كتاب حوزه برشمرد و اظهار داشت: با توجه به استقبال خوبي كه از اين نشست به عمل آمد، درصدديم در نمايشگاه‌هاي بعدي نشست‌هاي تخصصي نقد و بررسي كتاب را به صورت گسترده‌تر برگزار كنيم.

وي خاطرنشان كرد: در طول زمان برگزاري نمايشگاه شخصيت ها ومسئولان زيادي از جمله آيت الله العظمي سبحاني، آيت الله مقتدايي، مدير حوزه هاي علميه کشور، آيت الله خاتمي، امام جمعه موقت تهران و حجج الاسلام والمسلمين سعيدي، فاضل لنکراني و سيدمحمودمرعشي نجفي، غروي، صادقي اردستاني، معراجي، عماد، اسكندري و عرب‌انصاري معاون سياسي و امنيتي استاندار از اين نمايشگاه بازديد كردند.

رضواني در ادامه با اشاره به نمايشگاه‌هاي كتاب كه در آينده در قم برگزار مي‌شود، ابراز داشت: نمايشگاه كتاب استاني از 8 تا 14 بهمن در مجتمع فرهنگي امام خميني، جنب گلزار شهداي قم برگزار مي‌شود كه برگزاري مسابقه و اهدا جايزه از برنامه‌هاي جنبي آن است.  مديراجرايي نمايشگاه‌هاي كتاب استان قم همچنين از برگزاري نخستين نمايشگاه ملي و تخصصي كتاب كودك در قم خبر داد و گفت: اين نمايشگاه نيز از 18 تا 24 بهمن ماه در مجتمع امام خميني برگزار خواهد شد و اجراي نمايش، ايستگاه نقاشي، عكاسي، تصويرسازي و... از جمله برنامه‌هاي جنبي اين نمايشگاه است.

براساس گزارش ستاد خبري نمايشگاه، وي در پايان با قدر داني از تمام كساني كه در برگزاري هرچه بهتر دومين نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه تلاش كردند، گفت: اميدواريم با تلاش و كوشش همه جانبه بتوانيم نمايشگاه‌هاي آينده را پربارتر و بهتر برگزار كنيم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.