طرح شناسايي طلاب نخبه در عرصه پژوهش اجرا مي شود

چ, 10/28/1390 - 17:24
طرح شناسايي طلاب نخبه در عرصه پژوهش اجرا مي شود

  طرح شناسايي طلاب نخبه در عرصه پژوهش اجرا مي شود
  مدير حوزه علميه چهارمحال و بختياري از برگزاري طرح شناسايي نخبگان علمي و پژوهشي حوزه استان و اجراي برنامه هاي ويژه مهارت افزايي براي آنان خبرداد.

حجت الاسلام مهدي خدابنده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، با بيان اهميت توسعه مراکز آموزشي حوزوي در کشور، يادآورشد: توسعه مراکز حوزوي در راستاي افزايش معنويت و فرهنگ در جامعه نقش بسيار مهمي ايفا مي کند از اين رو اگر بودجه هاي فرهنگي مربوط به حوزه اختصاص يابد، بخش بزرگي از معضلات فرهنگي کشور رفع خواهد شد.

وي با اشاره به فعاليت 8 مدرسه علميه در استان چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: هفت مدرسه بلند مدت و يک مدرسه سفيران هدايت در اين استان داير است و طلاب اين استان در حين تحصيل به فعاليت هاي فرهنگي و تبليغي در مدارس، ادارات، نهادها، مساجد، منازل و کانون هاي فرهنگي و اجتماعي مي پردازند.

حجت الاسلام خدابنده با ذکر اين مطلب که 650 طلبه در استان چهارمحال و بختياري در حوزه اين استان مشغول به تحصيل هستند، گفت: هم اکنون700 طلبه بومي استان چهارمحال و بختياري نيز در قم و در سطوح عالي حوزه، مشغول به تحصيل مي باشند.

وي خاطرنشان کرد: مجوز تدريس سطح 2 حوزه اخذ شده که با راه اندازي سطح سه نيز مي توان با جذب استادان مبرز، حضور طلاب استان را در اين استان تقويت نمود تا منشأ اثر بوده و فعاليت هاي تبليغي در طول سال ادامه داشته باشد.

مدير حوزه علميه چهارمحال و بختياري اظهارداشت: به منظور دانش افزايي استادان و طلاب، در سال گذشته نيز جلسات خوبي برگزار شد؛ که اخيراً جلسه راه کارهاي مشاوره اساتيد براي افزايش توان علمي طلاب نيز برگزار شد.

وي گفت: اجراي کنگره امام صادق(ع)، برگزاري جشنواره علامه حلي و طرح درون استاني شناسايي افراد نخبه در بخش پژوهش از جمله کارهايي است که در حال پيگيري است که در طرح شناسايي افراد نخبه برنامه هاي ويژه اي براي افزايش توانايي هاي مهارتي و علمي آنان در نظر گرفته شده است.

وي گفت: تعامل فکري مديران حوزه را از مهم ترين راه کارهاي پيشرفت حوزه هاي علميه عنوان کرد و گفت: در اجلاس سه روزه اي که در قم برگزار شد، هر کدام از مديران استان ها، مباحث کاري خود را مطرح کردند و با نحوه فعاليت يکديگر آشنا شدند.

وي افزود: برقراري تعامل سازنده، از ديگر ويژگي ها و مزاياي برگزاري اين گونه اجلاس هاست که در آن تعاملات بسيار خوبي براي ادامه همکاري هاي مديريت هاي استاني صورت گرفت.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.