وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:غرب نبايد خود را مدافع مسيحيان در جهان اسلام بداند

چ, 10/28/1390 - 17:09
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:غرب نبايد خود را مدافع مسيحيان در جهان اسلام بداند

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همزيستي ديني در جهان اسلام را مورد تاکيد قرار داد و گفت: تمام اديان الهي بر اساس رهايي انسان از خودپرستي و تنگ‌نظري و بر اساس تکامل خصلت‌هاي خداگونه استوار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  سيدمحمد حسيني طي سخناني در همايش «اسلام و مسيحيت و چالش‌هاي پيش رو» که توسط رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي در هتل کورال بيچ بيروت برگزار شد، افزود: تمام درگيري‌ها و کشمکش‌هاي موجود ميان مسلمانان يا مسيحيان و يا درگيري بين آن‌ها، ارتباطي به اسلام و مسيحيت ندارد بلکه يک حالت غيرمعمول است که اميدوارم با حرکت تمدن ساز امت از بين برود.

وي افزود: کشورهاي عربي و اسلامي در حوزه تمدن واحدي زندگي مي‌کنند و تمام ساکنان اين حوزه از هر دين و مذهبي، فرزندان اين تمدن هستند.

وي با اشاره به اين‌که «علاوه بر مسلمانان، مسيحيان، يهودي‌ها، زردشتي‌ها و صابئين نيز در ساختن اين تمدن سهيم بودند» افزود: اين همزيستي ميان اديان به بهترين وجه برقرار بوده و تاکنون نيز برقرار است مگر آن تحريک‌ها و دشمني‌هايي که تحت شعار صليبيت و صهيونيست به عمل آمده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخشي از سخنان خود با تاکيد بر اين‌که «غرب نبايد خود را مدافع مسيحيان در جهان اسلام بداند» خاطرنشان کرد: مسيحيان در جهان اسلام بايد از ارزش‌هاي مسيحي پايمال شده به نام آزادي و مبارزه با تروريسم دفاع کنند.

وي افزود: امروز در غرب انواع انحرافات و زشتي‌هاي ضدارزش‌هاي انساني از قبيل هم‌جنس‌بازي، شبکه‌هاي فحشاء، سايت‌هاي بي‌بندوباري و بي‌عفتي، انحصار ثروت‌ها به دست اقليت و تبعيض طبقاتي و نژادي، لشکرکشي به کشورها و قتل بيگناهان و تهديد کشورهاي مستقل و امثال اين‌ها ديده مي‌شود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاکيد بر اين‌که «در شرايط ضعف، تمدن‌سازي با انواع بيماري‌ها همراه بوده است» ادامه داد: در اين خصوص در آيه‌اي از قرآن مي‌خوانيم «آن‌هايي که از عبادت طاغوت دور شده و به سوي خدا روي آورده، به آنان مژده ده؛ مژده به آن بندگاني که گفتار را گوش داده و بهترين را انتخاب مي‌کنند».

وي با اشاره به اين‌که «از جمله عوامل عقب‌ماندگي، احساس ذلت، شکست روحي، تسلط طاغوتيان و بي‌هويتي است» ادامه داد: اين عوامل باعث ضعف، زبوني، رخوت، بي‌همتي و تسليم‌طلبي مي‌شوند.

حسيني اظهار كرد: اين بيداري که جهان عرب و اسلام را فرا مي‌گيرد، از بازگشت حيات به اين امت خبر مي‌دهد؛ اگر اين بيداري توانست از دخالت جباران، مستبدان، از عقب‌نشيني ضعفا و از تخريب متعصبان و جاهلان نجات پيدا کند، حيات را به امت باز مي‌گرداند و همراه آن شاهد همزيستي‌ها و همکاري‌ها در چارچوب منظومه تمدني ما خواهيم بود.

وي گفت: در اين عصر ما شاهد خدمات بزرگ مسيحيان لبناني به زبان و ادبيات عرب دوشادوش مسلمانان هستيم و اين نشان ديگري بر وحدت حوزه تمدني و وابسته بودن ملت‌هاي آن با همه اديان و مذاهب و نژادها به ريشه فرهنگي واحدي است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اگر جهان اسلام به حيات خود باز گردد، مي‌تواند بهترين نمونه فرهنگ همزيستي ديني و روابط انساني را به جهان ارايه دهد.

در اين مراسم عباس الحلبي رييس گروه عربي گفت‌وگوي اسلامي، سيدمحمد حسين رييس‌زاده رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، شيخ نعيم حسن شيخ عقل دروزيان لبنان، شيخ عبد الامير قبلان مسوول مجلس اعلاي شيعيان لبنان، محمدرشيد قباني مفتي اهل تسنن لبنان، بشاره راعي رهبر مسيحيان ماروني لبنان و نبيه بري رييس مجلس لبنان سخنراني کردند و يا پيام آن‌ها قرائت شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.