براي مدرک به حوزه آمدن خطاست

پ, 10/15/1390 - 00:57
براي مدرک به حوزه آمدن خطاست

  اگر کساني به اميد مدرک به حوزه مي‌آينددر اشتباه هستند، جاهاي زيادي غير از حوزه وجود دارد که مدرک مي‌دهد، اما حوزه جاي ساختن انسان‌ها از لحاظ اخلاقي و معنوي است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب : آيت الله ممدوحي عضو خبرگان رهبري  در درس اخلاق خود در جمع طلاب مدرسه علميه حقاني که در نمازخانه اين مدرسه برگزار شد، با اشاره به هدف خلقت انسان گفت: خداوند تنها انسان‌را مجهز به سرمايه‌اي کرده که جاودانه بماند.

وي افزود: زندگي انسان را تولد و مرگ تشکيل نمي‌دهد، بلکه بعد از مردن اول زندگي انسان است.

عضو جامعه مدرسين با بيان اين‌که انسان در اين عالم در ابتداي راه است، ياد‌آور شد: سرمايه‌داران غافل از اينکه دنيا جاي راحتي نيست به دنبال رفاه و آسايش هستند، اما به اندازه چندين برابر سرمايه خود گرفتاري و مشکلات دارند.

آيت‌الله ممدوحي در توصيه‌هاي اخلاقي خود به طلاب گفت: بهترين شغلي که خداوند خلق کرده، طلبگي است و نبايد دنبال مدرک بود، بلکه بايد به دنبال طلبه واقعي شدن بود.

وي با تأکيد بر حفظ سنت‌هاي حوزه با اشاره به بيانات حضرت امام(ره) ياد‌آور شد: حضرت امام فرمودند: بايد درس سنتي صاحب جواهر بخوانيد، بنابراين نبايد دنبال مدرک‌گرايي بود.

عضو جامعه مدرسين ادامه داد: اگر کساني به اميد مدرک به حوزه مي‌آينددر اشتباه هستند، جاهاي زيادي غير از حوزه وجود دارد که مدرک مي‌دهد، اما حوزه جاي ساختن انسان‌ها از لحاظ اخلاقي و معنوي است.

وي با بيان اين‌که يک بين‌الطلوعين طلبه، با صدها سلطنت ناصر‌الدين شاه‌ها عوض نمي‌شود، اظهار داشت: برکتي که در زندگي طلبگي وجود دارد، در هيچ‌جا نمي‌توان پيدا کرد و اگر کسي عمري در راه خدا زحمت بکشد، هيچ وقت خدا اورا رها نخواهد کرد.

اين استاد حوزه با تأکيد بر اهتمام بيشتر طلاب به دروس حوزوي، به‌خصوص کتاب‌هايي همچون مغني، علوم بلاغي و ادبي با اشاره به آياتي از قرآن کريم عالمان ديني هم‌تراز ملائکه بيان کرد و ‌گفت: راه دراز و عمر کوتاه است. بايد از فرصت‌ها به‌خوبي استفاده کرد و از عمر 60 يا 70 ساله براي عمر بي‌پايان خود، سعادت ابدي فراهم نمود.

آيت‌الله ممدوحي در پايان با بيان اين‌که شهيد مطهري ها و علامه طباطبايي‌ها در همين حجره‌ها تربيت شدند، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامي و فرصتي که به‌وجود آمده آينده بسيار روشن است و امروز مردم از اول انقلاب بهتر در صحنه حضور دارند و آن‌چه ماندني است، انقلاب است. بنابراين بايد با تفکر و دانش‌اندوزي توأم با اخلاق و معنويت براي حفظ انقلاب تلاش کنيد و مردم‌را در صحنه نگه داريد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.