مقابله با جنگ نرم، عزم راسخ كانون های فرهنگی مساجد را می طلبد

چ, 10/14/1390 - 04:35
مقابله با جنگ نرم، عزم راسخ كانون های فرهنگی مساجد را می طلبد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه به نقش مهم مساجد در ایجاد تحولات عظیم در جامعه را مورد تاكید قرار داد و گفت: در موقعیت حساس فعلی كشور و در مقابله با جنگ نرم فكری دشمنان، نیازمند عزم راسخ كانون های فرهنگی و هنری مساجد هستیم.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب 'سیدمحمد حسینی'  در گردهمایی مسوولان ستادی و استانی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كه در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای را انجام می دهد و باید فعال ترین، پاك‌ ترین و بهترین فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف این وزارتخانه صورت گیرد كه نتیجه و حاصل آن در جامعه تاثیرگذار شود و تجلی یابد.

وی با بیان آنكه ایستایی و توقف در فعالیت‌های وزارت ارشاد وجود ندارد، از حضور نیروهای با نشاط، خودجوش كه از روحیه جهادی برخوردارند بعنوان یك سرمایه عظیم برای این وزارتخانه یاد كرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان آنكه باید در كنار هر مسجد، یك كانون فعال فرهنگی و هنری نیز وجود داشته باشد، بر استفاده از جوانان متعهد و توانمند در این كانون‌ها تاكید كرد.

حسینی افزایش تعداد كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ضروری دانست و افزود: اكنون دشمنان، تلاش‌ها و فعالیت های فراوانی را علیه كشور انجام می‌دهند و بصورت حساب شده و با هدف و خیلی تخصصی، بر روی قومیت‌ها و مذاهب برای جذب افراد كار می‌كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان آنكه كانون های فرهنگی و هنری مساجد رشد كمی و كیفی داشته اند، گفت:‌ مساجد باید روزبروز پویاتر و فعال‌تر باشند و صرفا برای خواندن نماز از آنها استفاده نشود.

وی نقش مساجد را در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و در مقابله با جنگ نرم نا برابر فكری بسیار مهم و تأثیرگذار توصیف كرد و گفت: از مساجد انتظارات فراوانی وجود دارد. باید در این برهه حساس، با انجام فعالیت های مضاعف و نافع، روز به روز بر جاذبه این مكان های مقدس افزوده شود تا جوانان بیشتری را جذب كنند.

عضو كابینه دولت دهم، راه‌اندازی كانو‌ن‌های فرهنگی و هنری در روستاها و مناطق عشایری را از جمله بهترین اقدامات عنوان كرد و افزود: این كانون ها باید شبكه‌ای وسیع در كل كشور باشند و محصولات فرهنگی و هنری را تولید و در كشور توزیع كنند.

به گفته حسینی، كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نباید صرفا مصرف‌ كننده باشند.

وی افزود: این كانون‌ها باید كارهای جدید، كارشناسی شده و تخصصی تولید كرده و ارایه دهند و در سایه یك آموزش خوب، نیروهای جوان و مستعد و توانمند را جذب و تربیت كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث حضور كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در كنار مصلاها و كانون های دانشگاهی بویژه در تهران كه به گفته وی باید از دانشجویان در آنها استفاده شود را باعث تبادل تجربیات، مشاركت و تعامل افراد و تقویت ارتباطات موثر و مفید بین كانون ها و افراد دانست.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر كانون های فرهنگی و هنری مساجد از دو كتاب 'نقاب' و 'تهاجم خاموش' رونمایی شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.