برنامه های گرامیداشت دومین سالروز حماسه 9 دی

س, 10/06/1390 - 07:21
برنامه های گرامیداشت دومین سالروز حماسه 9 دی

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: زیر سوال بردن انتخابات آتی کشورمان و متعاقبا زیر سوال بردن مشروعیت نظام از برنامه های آمریکا است، به طوری که در این زمینه اهدافی چون پایین آوردن مشارکت عمومی و بازتولید فتنه 88 را دنبال می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب علی محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی طی نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در دفتر سازمان تبلیغات واقع در تهران اظهار داشت: حضور گسترده نسل سوم انقلاب در خلق حماسه 9 دی این حماسه را ماندگار گرد.

وی با بیان اینکه حضور نسل جوان انقلاب در مقابله با فتنه 88 بسیار برجسته بود گفت: مقابله جوانان در کف خیابان ها با فتنه و خلق حماسه 9 دی توسط آنها نشان داد که نظام در برابر چالش های بزرگ از سرمایه ای عظیم برخوردار است و جوانان همان احساس جامعه اول انقلاب را دارند.

نائینی افزود: پس از حماسه 9 دی توقع می رفت جریان فتنه پیام مردم را فهمیده باشند و از ستیزه جویی دست بردارند، ولی دیده شد که اینگونه نبود به طوری که اوج آن در 25 بهمن 88 مشاهده شد که در آن روز تلاش جریان فتنه برای مشابه سازی جمهوری اسلامی با حکومتهای دیکتاتوری منطقه را دیدیم و کاملا مشاهده شد که اصلاح طلبان آمریکایی با آمریکا و غرب همسو هستند.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر هیلاری کلینتون با شبکه های فارسی زبان بی بی سی و صدای آمریکا ابراز داشت: وی در این مصاحبه به طور رسمی از جریان فتنه دفاع کرد و اذعان نمود که قصد کمک به آنها را دارند و می خواهند ایران را مانند لیبی کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی یادآور شد: البته زیر سوال بردن انتخابات آتی کشورمان و متعاقبا زیر سوال بردن مشروعیت نظام از دیگر برنامه های آمریکا است، به طوری که در این زمینه اهدافی چون پائین آوردن مشارکت عمومی و بازتولید فتنه 88 را دنبال می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هدف برگزاری گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی تاکید کرد: سوالاتی که لازم است در تبیین حماسه 9 دی توسط رسانه ها و نخبگان جامعه به آن پرداخته شود عبارتند از: زمینه ها و چگونگی شکل گیری حماسه 9 دی، ویژگی ها و مختصات آن حماسه بزرگ، وجود عناصری که موجب شده تا رهبر معظم انقلاب بر ماندگاری آن تاکید داشته باشد، کارکرد و پیامدهای آن در محیط داخلی و خارجی نظام و درس ها و دستاوردهای حماسه 9 دی کدام است.

نائینی با اشاره به برنامه های دومین سالگرد حماسه 9 دی گفت: برگزاری همایش "9 دی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی" توسط سازمان بسیج اساتید کشور با مشارکت نهاد مقام معظم رهبری در 8 دی ماه ساعت 8 الی 12 در سالن همایشات صدا و سیما، برپایی همایش ملی" حماسه ماندگار" توسط تشکل های دانشجویی و مردمی در روز دوشنبه 6 دی در تالار دانشگاه حقوق تهران، برپایی نشست های دانشجویی و اساتید در بسیاری از دانشگاه های کشور با مشارکت بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و نهاد رهبری، برگزاری سلسله نشست های تبیینی در مرکز تحقیقات وزارت کشور، برگزاری نشست های حماسه ماندگار در تمامی رده های بسیج، سپاه، نیروهای سه گانه ارتش و ناجا به همراه برپایی چهارصد نشست و همایش توجیهی تبیینی در سراسر کشور از جمله برنامه های دومین سالروز حماسه ماندگار 9 دی می باشد.

وی همچنین از برپایی مراسم های آئینی مذهبی در 9 دی، با توجه به قرار گرفتن این روز در جمعه و سالروز شهادت حضرت رقیه(س) خبر داد و ابراز داشت: برپایی مراسم دعای کمیل در در مسجد ارگ با سخنرانی آیت الله علم الهدی و برپایی مراسم ندبه خوانی در مهدیه تهران با سخنرانی آیت الله صدیقی از جمله برنامه های آئینی مذهبی به مناسبت این روز است.

نائینی برپایی همایشات ادبی و شب شعر به مناسبت 9 دی، ویژه نامه های مطبوعاتی و برنامه های رسانه ای صدا و سیما در این زمینه، به همراه انتشار لوح های فشرده و برگزاری نمایشگاه ها وتبلیغات در فضای مجای را از دیگر برنامه های بزرگداشت دومین سالگرد حماسه 9 دی عنوان کرد.

وی علاوه بر فعالیت های خودجوش مردمی برای بزرگداشت حماسه 9 دی سازمان بسیج دانشجویی، شهرداری تهران،سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیروی انتظامی،حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،سازمان صدا و سیما، سپاه پاسدارانقلاب اسلامی و دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها را مجری برگزاری گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی برشمرد. /955/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.