نتایج آزمون اختصاصی دانشگاه علوم قرآنی ویژه طلاب اعلام شد

د, 10/05/1390 - 07:21
نتایج آزمون اختصاصی دانشگاه علوم قرآنی ویژه طلاب اعلام شد

نتایج آزمون اختصاصی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قرآنی ویژه طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه قم دیروز از سوی این مرکز علمی اعلام شد.

حسن طالبی، مدیر آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسنی بسیج طلاب  گفت: نتایج آزمون اختصاصی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قرآنی ویژه طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه قم امروز از سوی این مرکز علمی اعلام شد.

وی با بیان این که آزمون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، 25 دی ماه در قم برگزار شد، افزود: در این آزمون حدود 150 نفر از طلاب خواهر و برادر به رقابت پرداخت که در حال حاضر 62 نفر امتیاز لازم را بدست آورده اند.

طالبی اظهار داشت: هم‌اینک سه برابر ظرفیت اسامی قبول شدگان اعلام شده است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده 20 نفر از خواهران و برادران برای نیم ترم دوم سال تحصیلی پذیرش خواهند شد.

وی یادآور شد: داوطلبان برای دریافت نتایج آزمون می‌توانند از امروز چهارم دی ماه به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه به نشانیhttp://www.quran.ac.ir، مراجعه کنند.

طالبی خاطر نشان کرد: تا پایان هفته زمان مصاحبه علمی از طریق پیامک و تلفنی به تمامی داوطلبان اعلام و پس از انجام مصاحبه افراد به سازمان سنجش کشور معرفی و پس از تایید سازمان، از 25 بهمن فعالیت‌های این دانشجویان آغاز خواهد شد.

وی در خصوص منابع مصاحیه علمی گفت: منبع خاصی برای مصاحبه مشخص نشده است و در این مصاحبه طلاب براساس معلومات علمی خود سنجیده می‌شوند و استادان ارزیابی برخی مباحث علمی آزمون را از مصاحبه شوندگان سئوال خواهند کرد.

مدیر آموزش دانشگاه علوم و قرآن کریم اظهار داشت: برای نخستین بار است که این دانشگاه با مجوزهای صادره از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و سازمان سنجش آموزش کشور در سال تحصیلی 1391- 1390 در مقطع کارشناسی ارشد رشته تفسیر قرآن مجید از بین برادران و خواهران طلبه دارای مدرک سطح دو حوزه علمیه از طریق آزمون کتبی و مصاحبه علمی جهت تحصیل در دانشکده تفسیر و معارف قرآن قم اقدام دانشجو می‌پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: تحصیل در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم رایگان است و دانشجویان از مزایای متعارف صندوق رفاه دانشجویان برخوردار می شوند. حافظان و قاریان قرآن و افرادی که دارای مقام در مسابقات و جشنواره های قرآنی و یا تألیفات در زمینه علوم قرآنی باشند، در اولویت پذیرش خواهند بود.

لازم به ذکر است، این دانشگاه دارای سابقه 22 سال است وتاکنون هزاران نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند که فعالیت‌های این دانشگاه با نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجام می‌گیرد.

گفتنی است، تاکنون هشت هزار نفر در مقطع کارشناسی و 400 نفر در مقطع کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند. برخی از فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقطع دکترای در دانشگاه‌های مختلف تحصیل و هم‌اینک بعضی از آن‌ها به عنوان اعضای هیأت علمی فعالیت می‌کنند./917/پ202/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.