نتایج قرعه کشی عمره طلاب هشتم دی اعلام می‌شود

ی, 10/04/1390 - 08:46
نتایج قرعه کشی عمره طلاب هشتم دی اعلام می‌شود

مسوول ستاد عمره طلاب حوزه‌های علمیه زمان اعلام نتایج قرعه کشی عمره طلاب را هشتم دی اعلام کرد و از فراهم شدن تسهیلاتی برای طلاب عمره‌گزار خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی الفت، مسؤول ستاد عمره طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب گفت: نتایج قرعه کشی عمره طلاب حوزه‌های علمیه پنج‌شنبه، هشتم دی ماه اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا زمان اعلام نتایج را اول دی ماه اعلام کرده بودید؛ ولی تاکنون این وعده عملی نشده است، اظهار داشت: به دلیل این که سازمان حج و زیارت زمان اعزام‌ها و سهمیه حوزویان را به صورت رسمی اعلام نکرده بود، از این‌رو تاکنون منتظر اعلام رسمی سازمان حج و زیارت بودیم.

حجت‌الاسلام الفت در توضیح این که چرا بدون اعلام رسمی سهمیه حوزه علمیه از سوی سازمان حج، نام‌نویسی صورت گرفته است، گفت: البته این نام نویسی هم با هماهنگی سازمان و حج و زیارت صورت گرفته بود و این سازمان در مذاکرات اولیه سهمیه‌ای معادل سال گذشته را به ما اعلام کرده بود، با وجود این، ما منتظر اعلام این سهمیه به صورت دقیق و مکتوب از سوی سازمان حج و زیارت بودیم تا نتایج قرعه‌کشی عمره را به صورت رسمی اعلام کنیم.

این مسؤول حوزوی خاطر نشان کرد: البته در چند روز گذشته مذاکراتی داشته‌ایم و در این خصوص پیگیری‌های جدی انجام داده‌ایم تا سهمیه قطعی حوزه را اعلام کنند و طبق موافقت انجام شده تا پایان این هفته سهمیه اعلام خواهد شد و ما نیز قرعه کشی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: اگر در حال حاضر بدون اعلام سهمیه رسمی سازمان حج بخواهیم قرعه کشی کنیم برای اعزام با مشکل روبه‌رو خواهیم شد، ممکن است سهمیه کم یا زیاد شود و ما در اعلام سهمیه به استان‌هایمان با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

حجت‌الاسلام الفت تصریح کرد: هم‌اینک تمامی نمایندگی‌های مرکز مدیریت در استان‌های سراسر کشور منتظر ابلاغیه سهمیه خود هستند، ما نیز وعده پایان هفته را به آن‌ها داده‌ایم، امیدواریم سازمان حج هم به وعده خود عمل کند.

دبیر ستاد عمره طلاب حوزه‌های علمیه گفت: اعزام‌ طلاب به عمره از نیمه بهمن‌ماه آغاز خواهد شد؛ البته تاریخ دقیق اعزام‌ها از سوی سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود.

وی در توضیح تفاوت زمان اعزام‌ طلاب به عمره در مناسبت‌های مختلف یادآور شد: تلاش خواهیم کرد در مناسبت‌های غیر درسی اعزام داشته باشیم تا طلاب از درس‌های خود عقب نمانند به همین دلیل بخش زیادی از اعزام‌ها در تابستان صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام الفت گفت: البته تلاش داریم در ایامی همچون عیدنوروز اعزام‌هایی داشته باشیم؛ ولی سازمان حج و زیارت تاکنون موافقتی در این باره انجام نداده و دلیل اصلی آن را اعزام‌های خانوادگی اعلام کرده است؛ اما ما تلاش‌ خودمان را انجام خواهیم داد تا این مساله محقق شود.

وی در خصوص ارائه تسهیلات قرض الحسنه به طلاب عمره‌گزار اظهار داشت: در این باره با بانک ملت مذاکراتی شده است و آن‌ها موافقت کرده‌اند که مبلغ 600 هزار تومان وام قرض‌الحسنه به این منظور در اختیار طلاب قرار دهند./917/ت302/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.