مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران معرفی شد؛

س, 09/29/1390 - 09:28
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران معرفی شد؛

 در مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب در این مراسم که در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) پونک تهران برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران معرفی و از زحمات زهرا راستی مدیر پیشین این حوزه‌ها تقدیر شد.

حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در این مراسم با اشاره به راه‌اندازی مدیریت منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران در سال 81 در شهر تهران، اظهار داشت: این مدیریت از ویژگی‌های مختص به خود از جمله ارتباط با مسئولان و حضور در پایتخت برخوردار بوده است.

وی افزود: با بازخوردگیری از راه‌اندازی مدیریت منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران که مدارس علمیه خواهران استان‌های تهران، سمنان و قزوین را زیر پوشش داشت، در سال 85، مدیریت‌های استانی دیگر نیز راه‌اندازی شد.

معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر 321 مدرسه علمیه سطح دو و سه زیر نظر این مرکز در کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: با وجود وضعیتی که مدارس علمیه خواهران در ابتدای شکل‌گیری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران داشتند، اکنون تقریبا مدیر تمام مدارس علمیه خواهران، خانم‌ها هستند که همگی طلبه و دارای مدرک تحصیلی سطح دو هستند.

وی اضافه کرد: رویکرد معاونت شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران این است که مدرک تحصیلی مدیران مدارس علمیه را با یک شیب ملایم به سطح سه برساند.

در این مراسم همچنین راستی مدیر پیشین حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران ضمن ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های خود طی حدود 10 سال مدیریت در منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: با توجه به اینکه راه‌اندازی مدیریت منطقه‌ای در تهران نخستین تجربه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در ایجاد مدیریت‌های منطقه‌ای بود، دو تا سه سال نخست فعالیت این مدیریت صرف امور راه‌اندازی مدیریت منطقه شد.

وی بخش دیگری از فعالیت‌های مدیریت منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران را مربوط به استانداردسازی فعالیت‌های واحدهای حوزوی تحت پوشش این مدیریت ذکر کرد.

راستی با بیان اینکه شاخص‌ها در ابعاد مختلف خود در حوزه‌های علمیه خواهران زیر پوشش این مدیریت ارتقا یافته است، اضافه کرد: اکنون مدارس علمیه خواهران استان تهران جزو بهترین حوزه‌های علمیه در سراسر کشور هستند.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران معرفی شد.

مدیران حوزه‌های خواهران کارهای انجام‌شده را به رسانه‌ها گزارش دهند

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های فراوان صورت‌گرفته در حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: مدیران حوزه‌های علمیه خواهران باید گزارش فعالیت‌های انجام‌گرفته را به رسانه‌های مختلف به ویژه رسانه ملی ارائه کنند تا از این طریق به اطلاع مردم برسد.

وی با بیان اینکه هرجا حوزه علمیه راه‌اندازی شده است، آنجا تبدیل به کانون نشر معارف دینی و کانون تربیت شده است، اضافه کرد: باید طرح آمایش حوزه‌های علمیه خواهران را تهیه کنیم تا با توجه به آن نقشه راه تهیه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به لزوم استفاده از توان فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه تصریح کرد: وجود تعاملات منطقه‌ای و استانی در این امر بسیار تاثیرگذار است به عنوان مثال در یکی از استان‌های کشور، وجود همکاری میان مدیران حوزوی و مدیران آموزش و پرورش موجب آن شده است که تمام فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران وارد آموزش و پرورش شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد علاقه‌مند به حوزه‌های علمیه در جای‌جای میهن اسلامی حضور دارند، یادآور شد: تعاملات با نهادهای پیرامونی سبب می‌شود تا این افراد به حوزه‌های علمیه جذب شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی تصریح کرد: کمکی که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از منابع ملی یا سایر منابع در اختیار موسسان و مدارس علمیه خواهران قرار داده است، تنها 30 درصد از هزینه‌های مدارس علمیه خواهران را تامین کرده است و سایر هزینه‌ها از محل‌های دیگر مانند کمک‌های خیرین تامین شده است.

وی حوزه‌های علمیه را کم‌هزینه و درعین حال پرفایده قلمداد کرد و گفت: مبلغی که امروز به اساتید حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت می‌شود، تنها در حد کمک‌هزینه است، اما آنها با افتخار به کار خود ادامه می‌دهند چون می‌دانند که کار آنها خدمت به امام زمان(عج) است.

وی ضمن تقدیر از زحمات «راستی» مدیر پیشین حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، یادآور شد: نخستین تجربه راه‌اندازی مدیریت منطقه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران در استان تهران بود و پس از چند سال از راه‌اندازی این مدیریت، از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه، به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اعلام شد که باید مدیریت‌های استانی راه‌اندازی شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به حوزه‌های علمیه برادران چابکی خود را حفظ کرده‌اند، افزود: در حال حاضر تعداد کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران، بسیار کمتر از حوزه‌های علمیه برادران است.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از سیاست دور نیستند و در عین حال سیاست‌زده هم نیستند، ادامه داد: مسیر ما همان مسیر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه منزوی نیستند و تنها وظیفه تحصیل را بر عهده ندارند، بلکه حرف حوزه‌های علمیه همراهی و اطاعت از ولایت فقیه است./917/د102/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.