حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماد : نوآوری ، ابتکار واخلاص می باشد

س, 07/26/1390 - 17:20
حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماد : نوآوری ، ابتکار واخلاص می باشد

حجه الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در مصاحبه خود با پایگاه خبری تحلیلی طلاب نیوز در خصوص سخنان رهبری در جمع بسیجیان کرمانشاه ،حضرت آیت الله صفایی بوشهری را نماد : نوآوری ، ابتکار و اخلاص معرفی کردند

 پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب و روحانیون به نقل از طلاب نیوز :

1- منظور مقام معظم رهبری از اینکه فرمودند : (بسیج ،حرکت برخاسته از ایمان ، عشق ، اعتماد بنفس و توام با ابتکار است) چیست ؟

معظم له فرمودند : بسیج یک حرکت ابتکاری و بی نظیری در حوادث انقلاب بود و دلیل ابتکاری بودن بسیج از نظر مقام معظم رهبری این است که چون این انقلاب ، انقلاب نوپایی بود پس باید واژه سازی جدیدی در آن صورت می گرفت و این حکومت باید با لیبرال دموکراسی فرق کند و همین عامل سبب شد که امام راحل این ابتکار را به خرج دادند و بسیج را پایه گذاری کردند . پس این سخن رهبری که فرمودند : بسیج باید ابتکاری کار بکند ، براساس همین صحبت امام راحل است .
و شاید این سوال پیش بیاید که فرق بین بسیج سال 57 و بسیج سال 90 چیست؟ فرق این دو بسیج این است که بسیج سال 57 ابتکارش فقط حفظ این انقلاب نوپا بود که امام راحل آن را کاشته بود ولی امروزه عصر پیشرفت است و اگر در قدیم ابتکار ، شرط بسیجی بودن بود اما امروز ابتکار لازمه و مسئله لاینفک بسیج است .

2- منظور از روحیه بسیجی که مقام معظم رهبری بروی آن تاکید داشتند چیست ؟

مقام معظم رهبری که فرمودند آحاد مردم ایران بسیجی هستند ، نه به این معناست که همه مردم ایران در پایگاه بسیج پرونده دارند و عضو آن هستند بلکه بدین معناست که همه مردم ایران دارای منش و سیره ی بسیجی هستند . حتی  معظم له فرمودند که ثروت اندوزی ، دیپلماسی ، علم اندوزی ، سیاست ورزی ، مدیریت و همه وهمه باید با روحیه بسیجی صورت بگیرد و ایشان در ادامه سخنان خود تعریف زیبایی از بسیج کردند و آن اینکه بسیج یعنی : نوآوری ، ابتکار و اخلاص . به تعبیر بنده بسیج یعنی تبعیت بی چون و چرا از امیرالمومنین . در نتیجه اگر همه مردم بسیجی باشند ما در همه عرصه ها می توانیم در راس قرار بگیریم .

3- نظم در بسیج به چه معنا است ؟

یکی از شاه بیت های انسان در موفقیت نظم و انضباط است که امیرالمومنین به فرزندانشان می فرمودند : ((اوصیکم باتقوا الله و  نظم امرکم )) . معظم له در صحبت های خود به این اشتباه مشهور نیز اشاره کردند و فرمودند : بعضی ها می گویند که بسیج ترمز ندارد یعنی بسیج بی نظم است ، من به آنها می گویم که آنها سخت در اشتباه هستند ، کی گفته بسیج بی نظم است یا باید بی نظم باشد؟بلکه خودِ انضباط و منظم بودن ارزش است و بسیج هم خود یک الگوی به تمام معناست و باید بسیجی حافظ این ارزشها باشد پس در نتیجه نظم از بسیجی جدا نیست.

4- جایگاه بسیج طلاب در جامعه ما کجاست ؟

چون جنگ امروز جنگ نرم است و جنگ نرم هم جنگ با اعتقادات است پس نتیجه میگیریم که طلاب اولین ارگان مقابله کننده با این جنگ می باشند چون یکی از وظایف اصلی طلاب تقویت اعتقادات مردم می باشد پس جایگاه بسیج طلاب در کشور ما یک جایگاه والا و بزرگی است و اگر طلبه روحیه بسیجی نداشته باشد در این میدان شکست خواهد خورد .

5- اصلی ترین دغدغه طلاب بسیجی باید چه باشد ؟

اول : تقویت بصیرت که نمونه بارز بی بصیرتی بعضی از مردم و طلاب در فتنه سال 88 مشخص شد که تا اندازه ای باعث رنجاندن خاطر مقام معظم رهبری و بعضی از خواص جامعه شد و همچنین خواسته یا ناخواسته این بی بصیرتی تا حدودی باعث کُند شدن پیشرفت اقتصادی و علمی ایران شد . بنابراین طلاب بخاطر حساس بودن موقعیتی که در جامعه دارند باید اولین دغدغه خود را افزایش بصیرت خود و مردم قرار بدهند .
دوم : جنگ نرم دشمن ، بنابر فرمایش مقام معظم رهبری راه مبارزه با جنگ نرم فقط جنگ نرم است . واین تاکید معظم له بیانگر آن است که طلاب هم در حیطه مسئولیتی خود باید با این معذل مبارزه بکنند .

6- حوزه های علمیه استان بوشهر را از حیث بسیجی بودن چگونه ارزیابی می کنید ؟

بحمدالله ما در استان بوشهر ، که 12 حوزه خواهر و برادر و بالغ بر 2000 نفر خانواده حوزوی داریم ، حتی یک نفر طلبه ای با روحیه ی  غیر  روحیه ی بسیجی نداریم . من خودم از نزدیک شاهد این امر هستم  چون من هم رئیس حوزه های علمیه خواهران استان ، هم عضو شورای عالی حوزه های استان و هم مدیریت حوزه برادران بوشهر را عهده دار بودم و با خیلی از روحانیون استان در ارتباطم و یک نفر را هم نمی شناسم که روحیه غیر بسیجی داشته باشد .و همه این بزرگواران جانساران ولی فقیه حضرت آیت العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) هستند و این برای ما افتخار است .
اگر ما پسوند ولایتمداری را به تاکید نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت الله صفایی بوشهری ، به استان بوشهر دادیم از روی حساب و کتاب بود چون بعضاً دیده می شود که در جاهای دیگر کشور افرادی هستند که برضد ولایت حرفهایی می زنند ولی در استان ما این روحیه اصلاً وجود ندارد . البته ناگفته نماند که حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماد روحیه بسیجی و ولایتمداری عملی هستند و ایشان برای طلاب و روحانیون استان بوشهر یک الگوی به تمام معناست و ما شاهدیم که ایشان تمام هم و غمش و حتی تمام زندگیش را  بروی همین روحیه بسیبجی و ولایی گذاشته است تا سربازانی ولایی برای مقام معظم رهبری آماده نماید و همچنین زمینه ظهور حضرت بقیه الاعظم را فراهم بکنند .
ولی من لازم می بینم ، این نکته را به حوزه های علمیه متذکر شوم که باید این روحیه بسیجی را در حوزه های علمیه  تقویت نمایند تا به اهداف مدنظر مقام معظم رهبر ی برسند .
و من در آخر سلام می دهم به تمامی شهدای شاهد و طلاب شهیدی که با خون خود رساله عملیه و علمیه خود را نوشتند و(( عند ربهم یرزقون)) هستند .
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.