انتخابات مجلس و مسئله‌ای به‌ نام میکروب‌های سیاسی

د, 06/21/1390 - 13:29
انتخابات مجلس و مسئله‌ای به‌ نام میکروب‌های سیاسی

انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری سال 88 در حالی به یک چالش امنیتی علیه نظام تبدیل شد که میکروب‌های سیاسی و اجتماعی با تشکیک در سلامت انتخابات، تشکیل کمیته صیانت از آرا، القای شبهه تقلب و اغتشاش و آشوب خیابانی، رفراندوم 40 میلیونی را که می‌رفت به سرمایه‌‌ای عظیم برای کشور تبدیل شود به مسئله‌ای ضد امنیتی کشاندند و تلاش کردند از این رهگذر بزرگترین سرمایه نظام یعنی "پشتیبانی مردمی" را از آن بگیرند.
رهبر گرانقدر انقلاب فروردین 88 در جمع زائرین بارگاه رضوی هشدارهای مهمی در خصوص فتنه پیش‌روی انتخابات دادند و فرمودند: " تاکنون حدود 30 انتخابات در کشور برگزار شده و مسئولان وقت رسماً سلامت و صحت انتخابات را تضمین کرده‌اند و به همین علت مردم تحت تاثیر حرف‌هایی که تلاش می‌کنند انتخابات ریاست‌جمهوری را از هم اکنون متزلزل و خدشه‌دار جلوه دهند قرار نمی گیرند" اما انگار مسئولان این هشدارهای انتخاباتی را جدی نگرفتند چه اینکه اگر آن نصایح از سوی کارگزاران مورد توجه قرار می‌گرفت، فضا و بستر لازم برای وقایع پس از انتخابات به‌وجود نمی‌آمد و فتنه‌گران نمی توانستند عرصه را برای جولان خود مهیا ببینند.

زمانی که صندوق‌های رأی رسانه مردم شد و آنها با حضور 40 میلیونی خود اصالت نظام اسلامی را تأیید کردند و رکورد بیشترین مشارکت مردمی در انتخابات را در دنیا شکستند، جنگ رسانه‌ای، تبلیغاتی و جنگ نرم علیه کشور شدت گرفت و کاندیداهای ناکام پس از شنیدن پاسخ منفی مردم، قواعد و سازوکار قانونی انتخابات را برهم زده و با عدم تمکین به رأی 25 میلیون ایرانی "پروژه فتنه‌گری" را کلید زدند. آنها با مشغول کردن مردم و مسئولان به بحث های سیاسی و انتخاباتی، عملاً نزدیک به هشت ماه کشور را درگیر فتنه‌ای بزرگ کرده و آرامش و امنیت را از جامعه برچیدند.
از همین رو بود که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم بحث میکروب‌های سیاسی فتنه 88 و واکسینه شدن مردم در برابر آنها را مطرح کردند و فرمودند: "بدون تردید دشمن در جدا کردن مردم از نظام اسلامى شکست خورده است. سال گذشته در انتخابات، چهل میلیون مردم کشور پاى صندوق‌هاى رأى رفتند. در واقع یک رفراندوم چهل میلیونى به نفع نظام جمهورى اسلامى و به نفع انتخابات انجام گرفت؛ همین بود که دشمن را عصبانى کرد. خواستند با فتنه اثر آن را از بین ببرند، اما این را هم نتوانستند انجام دهند. مردم در مقابل فتنه هم ایستادند. فتنه‌ى سال ۸۸ کشور را واکسینه کرد؛ مردم را بر ضد میکروب‌هاى سیاسى و اجتماعى‌اى که می تواند اثر بگذارد، مجهز کرد؛ بصیرت مردم را بیشتر کرد."
 

بنابراین از آنجایی که میکروب‌ها فقط در فضایی آلوده رشد و نمو پیدا می کنند، باید مراقب بود که ابهام آفرینی و آلودگی‌های سیاسی، فرصتی دوباره برای عرض‌اندام فتنه‌گران و میکروب‌های سیاسی و امنیتی فراهم نکند.
مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر امسال نیز به سیاق همان بیانات پیش از انتخابات 88 مردم، فعالان سیاسی و منبرداران را انذار دادند و آنها را نسبت به مراقبت بر انتخابات توصیه کردند و در سخنان بسیار مهمی یادآور شدند: " انتخابات همیشه در کشور ما تا حدودى یک حادثه‌ى چالش‌برانگیز است... مراقب باشید این چالش به امنیت کشور صدمه نزند. انتخابات که مظهر حضور مردم است، مظهر مردم‌سالارى دینى است، باید پشتوانه‌ى امنیت ما باشد. نباید اجازه داد که این چیزى که ذخیره‌ امنیت است، پشتوانه‌ى امنیت است، به امنیت ما صدمه وارد کند. دیدید، حس کردید، از نزدیک لمس کردید آن وقتى را که دشمنان می خواهند از انتخابات علیه امنیت کشور سوء‌استفاده کنند. باید همه مراقب باشند، همه بهوش باشند. آحاد مردم، مسئولان گوناگون، منبرداران سیاسى، کسانى که می توانند با مردم حرف بزنند، همه مراقب باشند، مواظب باشند؛ از انتخابات مانند یک نعمت الهى پاسدارى کنند."
 

به نظر می‌رسد این بار و در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس، مردم با توشه بصیرتی که در فتنه 88 با درایت و هوشمندی مثال زدنی به دست آوردند، با وجود هشدارها و انذارهای انتخاباتی مقام معظم رهبری که به همان سبک و سیاق سال 88 بیان می شود و با حضور منسجم و آگاهانه اصولگرایان در صحنه کشور، "میکروب های سیاسی و امنیتی " دیگر هیچ منفذی برای بهره کشی از انتخابات به شکل فتنه 88 نمی‌بینند و از این رو سعی دارند با آرایشی جدید و پیچیده تر مهیای صف آرایی و مقابله با انقلاب اسلامی شوند .


پرواضح است دشمنی که از سوژه "خشک شدن دریاچه ارومیه" به بهانه واهی فعالیت هسته‌ای و اتمی در آن نمی‌گذرد و حتی این مسئله زیست‌محیطی را نیز به حربه‌ای برای فشار بر جمهوری اسلامی تبدیل می‌کند، چطور حاضر می‌شود از انتخاباتی که به فرموده رهبری ذاتی چالش برانگیز دارد، بگذرد و اجازه دهد مردم بی‌دغدغه نمایندگان خود را راهی خانه ملت کنند؟


نگارنده: مریم عاقلی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.