مدیر شبکه قرآن:

د, 06/21/1390 - 07:43
مدیر شبکه قرآن:

بهره‌گیری از هنر قصه ظرفیت مناسبی برای بیان مسائل دینی است
 مدیر شبکه قرآن سیما، بهره گیری از هنر قصه را ظرفیت مناسبی برای بیان مسائل دینی دانست و گفت: باید از این هنر تأثیر گذار برای تربیت فرزندانی دین مدار بهره گیریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، سید باقر پیشنمازی، مدیر شبکه قرآن، امروز در جمع اعضای دبیرخانه جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی در ساری با مهم ارزیابی کردن برگزاری جشنواره قصه گویی رضویی گفت: بهره گیری از هنر قصه ظرفیت مناسبی برای بیان مسائل دینی است.
وی با بیان این که متأسفانه از این ابزار مهم و تأثیر گذار کمتر برای انتقال ارزش های دینی استفاده می شود، افزود: متولیان عرصه دینی و فرهنگی باید زمینه بهره گیری مناسب از این هنر را برای تبیین مناسب مبانی دینی در میان کودکان و نوجوانان فراهم کنند.
پیشنماری با تأکید براین که تربیت دینی فرزندان باید از همان دوران کودکی مورد توجه متولیان و به ویژه خانواده ها قرار گیرد، بیان داشت: برای موفقیت در این عرصه نیازمند بهره‌گیری از این ابزارهای زیربنایی هستیم.
مدیر شبکه قرآن، از قصه گویی به عنوان بهترین ابزار برای بیان مفاهیم دینی عنوان کرد و گفت: متأسفانه موضوع فرهنگی قصه‌گویی و قصه در جامعه کنونی مورد غفلت قرار گرفته است.
وی، درباره اهمیت قصه‌گویی و تأثیر آن در تربیت مخاطبان تصریح کرد: قصه‌گویی ابزاری آموزشی غیرمستقیم بوده است، هرجا که قصه و قصه‌گویی است با اقبال عمومی روبه‌رو می‌شود.
شنمازی با اشاره به این که خداوند در قرآن قصه را انتقال پیام و دستورات خود قرارداده است، یادآور شد: قصه ابزاری فرهنگی است که تمام شرایط سنی از این فعالیت استقبال می‌کنند.
مدیر شبکه قرآن سیما با بیان این که خداوند از علم قصه در قرآن پیامبران را در تکامل معنوی و مسیر نامتناهی حقاینت حمایت کرده است، ادامه داد: باید از این هنر تأثیر‌گذار برای تربیت فرزندانی دین‌مدار بهره گیریم.
وی در ادامه سخنان خود برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی را موجب روشنگری نقطه مغفول شده در امر قصه‌گویی دانست و گفت: برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی توانسته با هدایت‌گری در بخش‌های مختلف فرهنگی این فعالیت پیشینه‌دار را در کشور و سایر کشورهای همسایه احیا کند.
پیشنمازی با اشاره به این که قصه‌گویی می‌تواند غفلت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در جوامع به سوی درستی هدایت کند، افزود: برای ترویج فرهنگ اسلامی و معارف رضوی باید روش‌های متفاوتی استفاده شود و قصه ابزار خوبی است که به صورت غیرمستقیم به مخاطبان خود پیام می‌دهد./950/پ202/س
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.