بی‌توجهی به محتوای نشریات امنیت کشور را به خطر می‌اندازد

د, 06/21/1390 - 12:07
بی‌توجهی به محتوای نشریات امنیت کشور را به خطر می‌اندازد

مسؤول مؤسسه فرهنگی مبلغان جوان خواستار نگرش نظارتی بر محتوای نشریات شد و بی‌توجهی به این مسأله را سبب ایجاد هزینه‌های سنگین در بخش امنیت کشور دانست.
حجت‌الاسلام ابراهیم حاجی‌پور، مسؤول مؤسسه فرهنگی مبلغان جوان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، محتوای برخی نشریات را نوعی اشاعه فحشا دانست و با بیان این‌که بی‌توجهی به این مسأله سبب ایجاد هزینه‌های سنگین در بخش امنیت کشور می‌شود، خواستار نگرش نظارتی بر محتوای نشریات پس از چاپ شد.

وی با بیان این‌که رسانه‌ها از مهم‌ترین ابزارهای کنترل اجتماعی تلقی می‌شوند و قطعا نخستین، مهمترین و اصلی‌ترین هدف رسانه‌ها، تاثیری‌گذاری بر شکل‌گیری افکار عمومی و جذب آن به سمت خود است، توجه به فعالیت رسانه‌های داخلی و رسانه‌های برون‌مرزی را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور با اشاره به چاپ و تولید نشریات متفاوت در سطح کشور، اظهار داشت: روزانه بیش از چند هزار نسخه از نشریات مختلف در سطح کشور تولید می‌شود اما نگرش نظارتی مناسبی بر محتوای آن وجود ندارد.

وی با بیان این‌که از طریق برخی نشریات شبهاتی القا می‌شود که متناسب آموزه‌های اسلامی شیعه نیست، گفت:‌ این نشریات که محتوای عامه‌پسندی هم دارند در حوزه‌های اندیشه‌ای شبهاتی را با هدف تغییر قالب‌های زندگی جامعه و تبدیل آن به یک زندگی سکولار و غربی وارد می‌کنند.

مسؤول مؤسسه فرهنگی مبلغان جوان آموزه‌های اسلامی بی‌توجهی به محتوای نشریات را سبب ایجاد هزینه‌های سنگین در بخش امنیت کشور دانست و خواستار پاسخ منسجم و مناسب به شبهات مطرح شده در برخی نشریات و ایجاد واحدی برای بررسی محتوای آن پس از چاپ شد.

وی با بیان این‌که در برخی نشریات هیچ اثری از زندگی اسلامی مشاهده نمی‌شود و حتی نشریه‌ای که از زندگی ایده‌آل می‌نویسد، الگوی زندگی غربی را برای جامعه اسلامی ارائه می‌کند، گفت: برخی نشریات برای نشان دادن یک زندگی موفق، مطالبی می‌نویسند که با آموزه‌های اسلامی سازگار نیست.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور همچنین با اشاره به اضافه شدن بخش فال و خرافه‌پرستی در برخی نشریات کشور اظهار داشت: این نشریات که حتی نوع پوشش و گفتمان مردم را تغییر می‌دهند و در تلاشند تجملات، اسراف و تبذیر را در جامعه ترویج کنند، اعتقاد ملت مسلمان ایران را نشانه گرفته‌اند.

وی سخت‌گیری‌ معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پیش از گرفتن مجوز نشریات مثبت ارزیابی کرد، اما گفت: متأسفانه پس از صدور مجوز نظارت چندانی صورت نمی‌گیرد، مگر این‌که تخلف یا حرکت ناهنجاری از سوی نشریه انجام شود که باید این رویکرد تغییر کند.

مسؤول مؤسسه فرهنگی مبلغان جوان با بیان این‌که بیشترین شبهات در حوزه‌های فقهی ـ حقوقی، سیاست، حقوق جزای اسلامی، فرهنگ، ولایت فقیه، بحث مساوات زن و مرد، ارث زن، اعدام و قصاص مطرح می‌شود، گفت: نشریه تنها شبهه را وارد می‌کند و هیچ پاسخی به آن ارایه نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور با اشاره به وسعت حوزه نشر در کشور تصریح کرد: نشریات معاند در تلاش هستند تا آهسته و گام به گام سبک زندگی اسلامی ایرانی را تغییر دهند از این‌رو در صفحات خود از تصاویر خلاف عفت عمومی استفاده می‌کنند که نوعی اشاعه فحشا بوده و با هیچ یک از آموزه‌های دینی سازگار نیست.

وی در پایان از مبلغان علوم دینی خواست تا به آسیب‌شناسی این حرکت نشریات بپردازند و پاسخ‌گوی شبهات وارده از سوی این نشریات باشند. /920/ت302/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.