نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ی, 06/20/1390 - 09:31
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ولایت فقیه مهمترین شاخص در ایجاد وحدت و یکپارچگی مردم است
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ولایت فقیه مهمترین شاخص در ایجاد وحدت ، همدلی و یکپارچگی مردم است .
به گزارش بسیج طلاب استان چهارمحال وبختیاری ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در جمع علما و مردم بسیجی شهرکرد اظهار داشت: غافل شدن از یاد و ذکر خدا خطر بسیار بزرگ و دامی از سوی شیطان است که همواره مؤمنان را تهدید می‌کند پس باید مراقب بود که همواره دل‌های خود را با یاد و ذکر پروردگار روشن و منور کرد.
امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به سوره مبارکه حجرات، آن را منشور اخلاقی کاملی برای مؤمنان دانست و گفت: سوره حجرات سوره چهل و نهم قرآن کریم دارای 18 آیه است که سراسر نکات اخلاقی در آن نهفته و در روایات بسیاری به قرائت این سوره سفارش شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: در این سوره مبارکه خداوند 12دستورالعمل اخلاقی برای مسلمانان قرار داده که عبودیت ، ولایت‎مداری، اخلاق مربوط به روابط مؤمنان با یکدیگر، اخلاق همزیستی و اخلاق ایمانی از مهمترین این دستورالعمل‌هاست.
امام جمعه شهرکرد به تشریح و تبیین اخلاق عبودیت پرداخت و گفت: اخلاق عبودیت در سوره حجرات به این معناست که انسان مؤمن تنها باید از دستورات الهی اطاعت کند و هیچ‌گاه از این دستورات پیشی نگرفته و یا عقب نماند و چیزی از خود به دین اسلام نیفزاید.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: وحدت و یکپارچگی برای جامعه اسلامی امری ضروری و حیاتی است چراکه دشمنان همواره در ایجاد نفاق و گسستگی بین مسلمانان تلاش می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خواص در جامعه اسلامی وظیفه بزرگی در ایجاد وحدت بین مردم دارند اما اگر این قشر به هر دلیلی بر طبل تفرقه بکوبد و به وحدت توجهی نکند ، آن وقت مردم باید وارد میدان شوند و با بصیرت و هوشیاری خود آحاد مختلف را زیر چتر ولایت گرد آورند.
وی ولایت فقیه را مهمترین شاخص در ایجاد وحدت و یکپارچگی مردم دانست و گفت: وحدت به معنای واقعی کلمه زمانی ایجاد می‌شود که همه مردم یک‌دل و یک‌زبان بر پایه‌ بصیرت ایمانی و دینی، تحت امر و فرمان ولی و رهبر خود باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تقویت روحیه انقلابی مردم چهارمحال و بختیاری را مهمترین توصیه مقام رهبری به خود دانست و افزود: زمانی که بنده از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده معظم له در این استان انتخاب شدم ، تقویت روحیه انقلابی و تحکیم پایه‌های دینی و ایمانی مردم استان از مهمترین توصیه‌های ایشان به من بود.
وی افزایش نشاط اجتماعی در این استان را ازمهمترین برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: باید نشاط اجتماعی و سرزندگی انقلابی را در این استان افزایش داد تا در سایه وحدت و همدلی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان باشیم.
امام جمعه شهركرد ، به فرارسيدن يازدهم سپتامبر و انفجار برج هاي دوقلوي آمريكا اشاره كرد و گفت:اين سياست و نقشه خود استكبار بود تا به واسطه ايجاد يازدهم سپتامبر با اسلام گرايي در جامعه بشر مقابله كنند.
به گفته وي، استكبار جهاني از پيشرفت و گسترش ايران در منطقه در هراس است به همين دليل با ايجاد توطئه هايي مانند يازدهم سپتامبر قصد مقابله با اسلام گرايي و اسلام خواهي مردم منطقه را دارند.
حجت الاسلام والمسلمین نكونام ، به سخنان مهم مقام معظم رهبري در جمع نمايندگان مجلس خبرگان اشاره كرد و گفت: رهبر انقلاب در اين نشست به نكات مهمي اشاره كردند و فرمودند مردم در برابر همه انحرافات تا آخر ايستاده اند و از انقلاب اسلامي پاسداري خواهند كرد.
امام جمعه شهرکردباسپاس وقدرداني ازحضور مردم درآيين تجليل‌ازامام‌جمعه‌سابق‌شهركردتأكيدكرد: تجليل از عالم و علما بايد به يك فرهنگ تبديل شود چرا كه علما نقش مهمي در ترويج ارزشهاي اسلامي دارند.
وی همچنین با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی افزود: آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب است که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.