برگزاری همایش تجلیل از قاریان قرآن و برگزیدگان مسابقات قرآن در ماه مبارک رمضان

ی, 06/20/1390 - 09:03
برگزاری همایش تجلیل از قاریان قرآن و برگزیدگان مسابقات قرآن در ماه مبارک رمضان

همایش تجلیل از قاریان قرآن و برگزیدگان مسابقات قرآن در ماه مبارک رمضان در حسینه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب استان البرز، در این همایش که با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه ، مسئول معاونت قرآن و عترت ستاد مشترک سپاه و جمعی از پایوران و سربازان سپاه امام حسن مجتب(ع) استان البرز برگزار شد ، حجت الاسلام و المسلومین موحد با اشاره به اینکه قرآن کریم یکی از نعمتهایی است که خداوند برای مسلمانان فرستاده ، لزوم توجه بیشتر به این کتاب آسمانی و انس با قرآن در ماههای دیگر را خواستار شدند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرزگفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای انس با قرآن و خداوند بود و استمرار آن اثرات مثبت زیادی در زندگی و اخلاق و ذهن انسان ایجاد می کند.
وی در ادامه اين مطلب اظهار كرد: افراد بايد به دنبال نوری باشند كه از خود قرآن دريافت می‌كنند، از اين رو بايد در وهله نخست از قرآن كه نور حقيقی است، نور آسمانی دريافت كنند.
به گفته حجت‌‌الاسلام موحد، افراد بعد از برخورداری از نور قرآن می‌ توانند اين مبانی و معانی را به ديگران منتقل كنند؛ چرا كه در جامعه قرآنی هر فرد بايد منتقل كننده مبانی و مضامين قرآنی به افراد ديگر باشد.
ایشان در ادامه سخنان خود تصريح كرد: تازگی معارف و مبانی قرآن كريم از موضوعات مهم و اساسی در اين حوزه است، به اين معنی كه نبايد دستورات آن را مربوط به سال‌های صدر اسلام دانست، بلكه بايد توجه داشت كه اگر دستورات مطرح شده در آيات به ظاهر تكراری و قديمی است، ولی مبانی نوينی در خود دارد.
وی در تبيين اين موضوع افزود: محتوا و حقيقت قرآن مكرر نيست و در هر زمان متناسب با شرايط، اقتضائات و اوضاع، می‌توان حقايقی ناب و خالص از قرآن كريم استخراج كرد و مورد استفاده قرار داد.
حجت‌الاسلام موحد با اشاره به نورهای نوينی كه از قرآن كريم در هر زمان متجلی می‌شود، گفت: انسان شيفته تازگی‌ها است و موضوعات نوين با فطرت انسان انطباق دارد؛ زيرا قرآن با فطرت انسان منطبق است.
وی همچنین با تقدیر و تشکر از قاریان قرآن اظهار کرد: بايد به همراه اهل بيت عترت(ع) به قرآن رجوع كرد، به طوری كه تفسير بر مبنای روايات باشد و در اين راستا تفسير بسيار مهم است تا در كنار بيان آيه، بيان امام معصوم(ع) نيز بررسی و تحقيق شود. و اجر و پاداش حقیقی به عهده خداوند است که قطعا در دنیاو آخرت پاداش ویژه ای برای این عزیزان اهداء خواهد کرد.
در ادامه جناب سرهنگ ملکی پور مسئول معاونت قرآن و عترت ستاد مشترک سپاه ضمن تقدیر و تشکر از قاریان و حافظان قرآن سپاه استان البرز که در مسابقات قرآن در سطح نیروهای مسلح مقام آورده بودند به اهمیت توجه و انس با قرآن در غیر ماه مبارک رمضان تاکید کردند.
در پایان به همت مدیرت قرآن و عترت روابط عمومی و معاونت عقیدتی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از قاریان قرآن پایور و سرباز و برگزیدگان مسابقات تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان وهمچنین سه نفر ازخواهران پایور که در مسابقات نیروهای مسلح در رشته حفظ مقام آورده بودند با اهداء لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل شد.
خبرنگار بسیج طلاب در استان البرز : ابراهیم نوروزی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.