آزمون روحانیون کاروان‌های عتبات عالیات برگزار شد

ی, 06/20/1390 - 08:38
آزمون روحانیون کاروان‌های عتبات عالیات برگزار شد

  آزمون روحانیان کاروان‌های عتبات عالیات و سوریه، روز گذشته و به صورت همزمان در استان‌های ‌اصفهان، ‌خراسان، ‌تهران، ‌آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ‌خوزستان، کرمان و فارس از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسین عسگری، در حاشیه برگزاری این آزمون در قم در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، با اشاره به استقبال خوب حوزویان از این آزمون اظهارداشت: در مجموع 2 هزار و 200 نفر در این آزمون نام‌نویسی کردند که 773 نفر در حوزه قم در آزمون شرکت کردند.

مسئول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه گفت: نام‌نویسی برای آزمون روحانیان کاروان‌های عتبات عالیات و سوریه پس از تمهیدهای لازم از سوی بعثه مقام معظم رهبری از 13 تیرماه آغاز شد و تا 15 مردادماه ادامه داشت.

وی با بیان این‌که مهلت نام‌نویسی برای آزمون 10 روز تمدید شده بود، افزود: آزمون روحانیان کاروان‌های عتبات عالیات و سوریه، روز گذشته به صورت همزمان در استان‌های ‌اصفهان، ‌خراسان، ‌تهران، ‌آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ‌خوزستان، کرمان و فارس از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شده است.

حجت‌الاسلام عسگری فارغ التحصیلی در پایه 7 حوزه، حداقل سن 27 سال و حداکثر 55 سال، کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی، مصاحبه و معمم بودن را از شرایط اصلی متقاضیان برای نام‌نویسی در آزمون روحانیان کاروان‌های عتبات و سوریه برشمرد.

مسئول حوزه آزمون عتبات عالیات در قم گفت: احکام عمومی با 30 سؤال و ضریب 2، عقاید با 30 سؤال و ضریب یک، تاریخ اسلام و اماکن با 40 سؤال و ضریب 2 و اطلاعات عمومی با 20 سؤال و ضریب یک به عنوان منابع این آزمون مشخص گردید.

وی افزود: کتاب عتبات عالیات تألیف دکتر اصغر قائدان، کتاب اماکن زیارتی و سیاحتی سوریه تألیف اصغر قائدان، درسنامه گزیده سیمای عقاید شیعه تألیف آیت‌الله جعفر سبحانی، کتاب آموزش احکام تألیف حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده، کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی تألیف جواد منصوری و درسنامه تاریخ اسلام جلد 1 و 2 تألیف سیدعلی میرشریفی از منابع این آزمون بود.

حجت الاسلام عسکری با بیان این‌که محدودیتی برای جذب روحانیان کاروان‌های عتبات عالیات و سوریه وجود ندارد و افرادی که حداقل به 70 درصد سؤالات پاسخ صحیح دهند برای انجام مصاحبه دعوت می‌شوند، ابراز داشت: نتیجه آزمون کتبی نیمه دوم مهرماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی http://www.beseh-rohani.ir و سامانه پیام کوتاه اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: قبول‌شدگان در آزمون کتبی پس از موسم حج، برای انجام مصاحبه عملی دعوت خواهند شد و پس از موفقیت در مراحل مشخص شده و گذراندن دوره‌های آموزشی فشرده انتقال تجارب، عید نوروز به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که البته دوره‌های ضمن خدمت هم برای آنان برگزار می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.