درآستانه یازدهم سپتامبر؛

ش, 06/19/1390 - 07:53
درآستانه یازدهم سپتامبر؛

رهبران دینی آمریکا اهمیت آزادی دینی را متذکر شدند
در آستانه دهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر، گروهی از رهبران دینی برای یادبود قربانیان، تقویت وحدت بین دینی و صحبت درباره دفاع از آزادی دینی گردهم جمع شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از خبرگزاری مهر، گردهمایی رهبران دینی از سوی ائتلافی از 26 گروه دینی برگزار شد.
ائتلافی که یک سال پیش در پاسخ به افزایش احساسات ضد اسلامی تشکیل شد. چرا که تعصبها و تبعیضها علیه مسلمانان آمریکا از یک سال گذشته برسر ساخت مرکز اسلامی و مسجد بزرگ نیویورک، نزدیک محل انفجارهای یازدهم سپتامبر افزایش یافت و عملی شدن تهدیدهای یک کشیش نمای آمریکایی برای سوزندان قرآن و هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان به اوج خود رسید.

رهبران دینی از جوامع مسلمان، مسیحی، یهودی و سیک در مراسم مشترکی در محل کلیسای مشایخی نیویورک گردهم آمدند.

این جلسه با یادبود خانواده های قربانیان مسلمان حملات یازدهم سپتامبر به ویژه زوج مسلمانی که به عنوان تنها زوج متأهل جان خود را در این حملات از دست داده بودند، برگزار شد.

رهبران ادیان مختلف در این نشست از تمام تلاشهایی که در سراسر آمریکا برای ترویج درک بین ادیان صورت می گیرد را مورد تجلیل و تقدیر قرار دادند.

رهبران دینی همچنین از اجرای پروژه فرزندان ابراهیم در آرلینگتون هایتس تقدیر کردند. پروژه ای که نوجوانان و جوانان جوامع سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت را برای بحث و گفتگو درباره سنتهای دینی خود گردهم جمع کرده است.

در بیانیه مشترک این همایش آمده است: سیاستهای هراس محور و تبعیض علیه مسلمانان آمریکایی و افرادی که ظاهری شبیه مسلمانان دارند بی احترامی به یاد افرادی است که جان خود را در حملات یازدهم سپتامبر از دست دادند و از سوی دیگر این رویکردها ارزشهای انسانی ما را از بین می برد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.