نگرانی اسرائیل از تصویت طرح به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل

ش, 06/19/1390 - 07:36
نگرانی اسرائیل از تصویت طرح به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل

كارشناسان در اين خصوص هشدار دادند كه به رسميت شناخته شدن فلسطين از لحاظ نظري بدين معناست كه مي‌توان مسئولان بلندپايه اسرائيل را در خصوص سياست شهرك‌سازي اسرائيل در كرانه باختري به دادگاه بين‌المللي جنايات جنگي در لاهه معرفي كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از پایگاه خبری شهدای ترور فلسطینی‌ها در تلاش‌اند تا در سازمان ملل به رسمیت شناخته شوند.این طرح اسرائیل را دچار نگرانی کرده است زیرا در صورت تصویب چنین طرحی دادگاه لاهه مي‌تواند برخي سران اسرائيل را به دليل موضوع انتقال ساكنان كرانه باختري و مسئله شهرك‌سازي در آن كه بر اساس قوانين لاهه، جنايت جنگي شمرده مي‌شود، تحت پيگرد قرار بدهد.

هاآرتص نوشت: كارشناسان در اين خصوص هشدار دادند كه به رسميت شناخته شدن فلسطين از لحاظ نظري بدين معناست كه مي‌توان مسئولان بلندپايه اسرائيل را در خصوص سياست شهرك‌سازي اسرائيل در كرانه باختري به دادگاه بين‌المللي جنايات جنگي در لاهه معرفي كرد.

اين روزنامه به نقل از كارشناسان حقوقي اعلام كرد كه «اگر اسرائيل تحقيقي در خصوص ارتكاب جنايت جنگي در كرانه باختري انجام ندهد و به دنبال خاطيان آن نگردد، دادگاه لاهه مي‌تواند دخالت كند. حوزه كاري اين دادگاه تكميلي است و در خصوص مواردي كه قبلا شكايت و رسيدگي شده است دخالت نمي‌كند ولي از لحاظ نظري ما در اينجا از جنايتي جنگي سخن مي‌گوييم كه رخ داده است و اسرائيل در خصوص آن هيچ تحقيقي انجام نداده و مسئولان آن را محاكمه نمي‌كند و حتي آنان را به دادگاه تحويل نمي‌دهد پس در اينجا لاهه مي‌تواند دخالت كند و تحقيقات خود را آغاز نمايد.
 
اين كارشناسان اعلام كردند كه اين احتمال وجود دارد كه فلسطيني‌ها در صورت به رسميت شناخته شدن كشورشان از اين گزينه عليه اسرائيل استفاده كنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.