سخنان سال 80 مقام معظم رهبری در رابطه با ساختگی بودن 11 سپتامبر

س, 06/15/1390 - 07:36
سخنان سال 80 مقام معظم رهبری در رابطه با ساختگی بودن 11 سپتامبر

اينها از اوّلين ساعات حادثه، فضاى عمومى كشورشان را ضدّ اسلام كردند! شما چطور در همان ساعات اوّل تشخيص داديد كه مسلمانان اين كار را كرده‏اند؟! اگر اين‏قدر دستگاه اطّلاعاتى شما قوى است - در همان ساعات اوّل، راديو و تلويزيونها در امريكا طورى حرف زدند كه همه باور كردند اين كارِ مسلمانان است - چرا نتوانستيد عمليات به اين وسعت را كه حتماً ماهها - بعضى مى‏گويند سالها - احتياج به كار كردن دارد، تشخيص دهيد؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از پایگاه خبری شهدای ترور 11 سپتامبر؛ در واقع فريبي بود كه به واسطه آن نظام استکبار بهانه پیدا کرد تا به آرزوی خود برای تغییر جهان جنبه عملیاتی بپوشاند اما نه تنها روند عالم به دلخواه مستکبران شکل نگرفت بلکه دنیا در برابر ظلم بیدار شد و جرات پیدا کرد تا صدای اعتراض خود را در جهان فراگیر کند.

با گذشت 10 سال از انفجار ساختمان پنتاگون تحلیل‌های امروز کارشناسان گویای این واقعیت است که 11 سپتامبر فریبی برای استخراج چا‌ه‌های نفت خاورمیانه و تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران بیش‌ نبوده است.

تحلیلی که مقام معظم رهبری در شعبان سال 1380 در دیدار با خانواده‌های شهدا و نیروهای مسلح به صراحت آنرا بیان کرد.

متن زیر بخشی از سخنان معظم له در رابطه با اتفاقات روز 11 سپتامبر است.  

«امروز تحت تأثير حوادثى كه در بعضى از شهرهاى امريكا پيش آمد، مسائلى در دنيا مطرح است. امواج تبليغات جهانى و تحرّكات سياسى دنيا مرتّباً در كوره تبليغاتِ يكجانبه مى‏دمد. وسايل ارتباط جمعى در اختيار عدّه مخصوصى است. روزنامه‏ها، راديو و تلويزيونها در دنيا، در اختيار سرمايه‏داران و زرمندان و زورمندان است؛ در اختيار آحاد مردم و انسانهاى روشن بين و صالح و حكيم نيست. هرچه را دلشان مى‏خواهد و طبق منافع آنهاست، وارد كانالهاى ارتباطاتىِ راديوها و تلويزيونها و خبرگزاريها و روزنامه‏ها مى‏كنند و در اعماق عالم منتشر مى‏سازند. عدّه‏اى، بى‏توجّه آنها را مى‏گيرند و جذب مى‏كنند؛ عدّه‏اى هم متأسفانه به اين امواج يكجانبه و برخاسته از خودخواهى و استكبار، كمك مى‏كنند؛ در حالى كه براى آنها هيچ سودى ندارد.

البته در اين دو سه هفته‏اى كه مسائل انفجارهاى امريكا در سطح جهان مطرح بود، خوشبختانه مسؤولان كشور حرفهاى خوبى بر زبان آوردند و مواضع خوبى اتّخاذ كردند؛ درعين‏حال بنده لازم مى‏دانم براى آگاهى ذهن ملت عزيزمان - كه بحمداللَّه هوشيارند - نكاتى را عرض كنم:

نكته اوّل اين است كه رفتار و اظهارات دولت امريكا و مسؤولان امريكايى در اين قضيه، بسيار متكبّرانه و مغرورانه و برخاسته از روح استكبار بود و هست. اظهاراتى مى‏كنند كه با هيچ منطقى سازگار نيست. البته به حيثيّت آنها خيلى لطمه خورده و آبروى امنيّتى‏شان در دنيا به‏شدّت خدشه‏دار شده است؛ اما اين دليل نمى‏شود كه براى جبران يك تحقير، باز چهره استكبارى و قيافه خشمگين به خود بگيرند؛ يعنى مردم دنيا ! ما عصبانى هستيم؛ روى حرف ما حرفى نزنيد! يعنى كسى جرأت نكند در مقابل حرفى كه آنها مى‏زنند، حرفى بر زبان جارى كند؛ به خيال اين‏كه مى‏شود ملتها و انسانها و دولتهاى مستقل را با اين شيوه‏ها از ميدان خارج كرد. از جمله اين حرفها اين است كه هر كسى با ما - يعنى با امريكاييها - نباشد، با تروريستهاست! اين حرفِ بسيار غلطى است؛ نخير، اين‏طور نيست. خيليها در كنار امريكا هستند، اما از همه تروريستهاى عالم خطرناكترند. امروز دولت اسرائيل خطرناكترين تروريستها را در خود دارد. آنهايى كه در رأس اين دولتند، كسانى هستند كه در فاجعه‏بارترين قضاياى تروريستى، خودشان شخصاً دستور داده‏اند و شركت داشته‏اند؛ الان هم هر روز ترور مى‏كنند و در كنار امريكا هم هستند. بنابراين، اين‏طور نيست كه هركس با شما بود، با تروريستها نيست. نخير؛ سرسخت‏ترين و خبيث‏ترين تروريستها الان در كنار شمايند. نقطه مقابل نيز همين‏طور است؛ هركس با ما نباشد، با تروريستهاست؛ نخير، ما با شما نيستيم، با تروريستها هم نيستيم.

مطلب دوم اين است كه اينها از اوّلين ساعات حادثه، فضاى عمومى كشورشان را ضدّ اسلام كردند! شما چطور در همان ساعات اوّل تشخيص داديد كه مسلمانان اين كار را كرده‏اند؟! اگر اين‏قدر دستگاه اطّلاعاتى شما قوى است - در همان ساعات اوّل، راديو و تلويزيونها در امريكا طورى حرف زدند كه همه باور كردند اين كارِ مسلمانان است - چرا نتوانستيد عمليات به اين وسعت را كه حتماً ماهها - بعضى مى‏گويند سالها - احتياج به كار كردن دارد، تشخيص دهيد؟! از كجا فهميديد كار مسلمانان است؟ فضاى عمومى را طورى ساختند كه مردم در امريكا و بعضى كشورهاى اروپايى به برخى مساجد حمله كردند؛ به مسلمانانى كه ظاهر اسلامى داشتند، حمله و تيراندازى و چاقوكشى كردند. رئيس جمهور امريكا در اوّلين اظهارش گفت: اين جنگِ صليبى است! جنگهاى صليبى، جنگهايى است كه مسيحيان براى گرفتن بيت‏المقدّس، از اروپا راه افتادند و آمدند و اين جنگها دويست سال طول كشيد. البته مسيحيان - اروپاييها - مغلوب و مسلمانان پيروز شدند و آنها را از آن‏جا بيرون راندند. جنگ صليبى است؛ يعنى جنگ اسلام و مسيحيّت است! چرا يك مسؤول عالى‏رتبه - اگر غرضى نيست - اين‏طور بدون تسلّط بر خود، بى‏ملاحظه حرف مى‏زند؟! چرا مسلمانان دنيا را به يك عمل تروريستى و فاجعه‏آميز متّهم كرديد؟ افكار عمومى را ضدّ اسلام مى‏سازند، بعد رسماً مى‏روند و مى‏گويند: مردم! به مسلمانان حمله نكنيد! مگر مى‏شود؟! شما فضا را طورى درست كرديد كه همه، مسلمانان و عربها را متّهم مى‏كنند؛ مرتّب اسمهاى اسلامى و عربى را منتشر كرديد؛ مرتّب چهره‏هاى با چفيه و عقال را در روزنامه‏هايتان معرفى كرديد. يعنى در بين اين همه متّهم، يك نفر نبود كه امريكايى و غربى باشد و اسم فرنگى داشته باشد؟! چرا آنها را منتشر نكرديد؟ اين، يك حركت بسيار زشت، يك كار بسيار بد و داراى آثار بسيار بلند مدتى است كه به اين زوديها و آسانيها جبران نخواهد شد.

مطلب سوم اين است كه در اين قضايا، امريكاييها از خودشان پُرتوقّعى نشان دادند. به امريكاييها حمله شده است؛ توقّع كرده‏اند كه همه دنيا بايد با آنها همكارى كنند؛ چرا؟ چون منافع آنها ضربه ديده است. مگر شما منافع ديگران را هرگز رعايت كرده‏ايد كه حال توقّع داريد همه، منافع شما را رعايت كنند؟! مگر در دنياى امروز، صِرف داشتن توپ و تفنگ و موشك، مجوّز مى‏شود كه دولتى اعلام كند هرچه من مى‏گويم عمل شود و لاغير؟! مگر مردم دنيا اين را قبول مى‏كنند؟ همين چيزهاست كه امريكا را منفور كرده است. امروز شما نگاه كنيد ببينيد در كدام كشورهاى دنيا، مردم پرچم امريكا را آتش مى‏زنند. همه جا، ايران نيست. كنفرانسى كه اخيراً در آفريقاى جنوبى تشكيل شد، احساسات مردم و سازمانها و دولتهاى مختلف دنيا را نشان داد. امريكا با اين زورگوييها و پُرتوقّعى‏ها خودش را منفور كرده است. اگر منافع امريكا در خليج فارس به خطر بيفتد، همه بايد همراهى كنند؛ اما اگر منافع كشورهاى خليج فارس به خطر افتاد، بيفتد! اين همه منافع كشورهاى گوناگون - از جمله كشور ما - را پامال كرده‏اند، حال مى‏گويند همه دنيا بايد با ما همكارى كنند؛ چون منافع ما مورد تهاجم قرار گرفته است! اين پُرتوقّعى است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.