اعزام مبلغ در سازمان تبلیغات چهار برابر شد/ کار فرهنگی تعطیل بردار نیست

س, 06/15/1390 - 07:26
اعزام مبلغ در سازمان تبلیغات چهار برابر شد/ کار فرهنگی تعطیل بردار نیست

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: با اعزام 40 هزار روحانی مبلغ در سال گذشته به مناطق مختلف کشور اعزام روحانی در چند سال اخیر چهار برابر شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی ظهر دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: نشر فرهنگ اسلامی مهمترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی در کشور است و دیدگاه امام راحل در زمان تاسیس این نهاد نیز ساماندهی امور تبلیغی دینی و تدبیر مناسب در این حوزه بود.
 
وی افزود: نگاه مدبرانه رهبر معظم انقلاب نیز در همین راستاست و این سازمان با بهره گیری از نیروهای خوش فکر در راه
ترویج دین گام برداشته است.
 
کار فرهنگی تعطیلی و توقف ندارد
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: دستیابی به اهداف فرهنگی نظام باید همواره با شتاب بیشتری دنبال شود و کار فرهنگی و تبلیغ دین تعطیل بردار نیست و متوقف نخواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از آنجا که یک دستگاه حاکمیتی و فرهنگی است و اساسنامه خود را مصوب رهبری می داند در سه محور هدایت، حمایت و نظارت حرکت می کند و تعاریف مشخصی در شبکه تبلیغ مردمی، نهادها، مبلغان،عرصه فناوری روز، نشر و هنر پیش بینی کرده است.
 
فعالیت 40 هزار تشکل دینی در کشور
 
وی وضعیت اعزام مبلغان دینی در زمان حضو ر خود در این سازمان را سالانه 10 هزار نفر اعلام کرد و یادآورشد: در حال حاضر سالانه 40 هزار نفر از روحانیون با اعزام به مناطق مختلف کشور به ترویج احکام دینی می پردازند.
 
خاموشی گفت: تقویت نیروی انسانی در عرصه تبلیغ و ترویج تفکر اسلامی برای تقویت حوزه های علمیه از دیگر برنامه های این سازمان در کشور است و با راه اندازی و حمایت از تشکل های تبلیغی جهادی، تشکلهای دینی در مدارس و دانشگاهها این کار شتاب گرفته است.
 
این مسئول فرهنگی کشور گفت: در حال حاضر 40 هزار تشکل دینی در کشور فعال شده و با پالایش فضای مجازی و عضویت سازمان در کمیته مصادیق مجرمان، نسبت به سالم سازی فضاهای مجازی کارهای تاثیرگذاری صورت گرفته است.
 
وی توجه به حوزه نشر را موجب ارتقاء جایگاه نشر دانست و یادآورشد: دو انتشارات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی کشور به نامهای امیرکبیر و سوره مهر در نمایشگاه قرآنی سال قبل توانستند رتبه اول را کسب کنند که بیانگر توجه به این بخش است.
 
خاموشی ابلاغ و اجرای سرفصل های ارتقاء شاخص های فرهنگی از سوی دولت را مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: امیدواریم با تخصیص 30 درصدی اعتبارات این بخش که در سفرهای دور سوم رئیس جمهور تصویب شده است زمینه اجرایی شدن این کار مهم فراهم شود.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ساخت خانه های عالم، تعامل منطقی با دستگاهها، ارتقاء شاخص های فرهنگی و ساماندهی هیئتهای مذهبی را از دیگر برنامه های این نهاد فرهنگی عنوان کرد و افزود: با تقویت سیستم رسانه ای مکتوب و خبرگزاری مهرشاخص های فرهنگی سازمان در حال افزایش است.
 
نسبت طلاب با نیازهای جامعه مناسب نیست
 
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در ادامه گفت: نسبت تعداد طلاب کشور ما با نیازهای جامعه فاصله زیادی دارد ودر حالی که برای هر 500 نفر جمعیت باید یک روحانی داشته باشیم با این رقم فاصله زیادی داریم و تعداد روحانی و طلاب ما باید حداقل دو برابر شود تا نیاز جامعه تامین شود.
 
وی افزود: باید علما و مسئولان نظام این نیاز را جدی بگیرند و برای تامین این ناز جامعه با افزایش میزان پذیرش طلاب در حوزه ها این مشکل را برطرف کنند.
 
خاموشی ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند حجت الاسلام عزیزخانی مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: وی از مدیران آگاه، توانمند، دلسوز و جهادگر این عرصه بود که در دوران خدمت خود فعالیتهای ارزشمندی انجام داد و به دور از مسائل حاشیه ای در ترویج معارف دینی بخوبی عمل کرد.
 
وی افزود: امیدواریم از تجربیات ارزشمند این روحانی متعهد در امور فرهنگی استفاده کنیم و مدیرکل جدید نیز باید از اندوخته های ایشان بهره لازم را ببرد.
 
حجت الاسلام خاموشی در پایان حجت الاسلام علی نعمت اللهی را به مدت دو سال به سمت مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین منصوب کرد.
 
در این مراسم امام جمعه، استاندار، مدیران دستگاههای اجرایی و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی به رسم یادبود هدایایی به حجت الاسلام عزیزخانی اهدا کردند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.